ARČIAU KASDIENINĖS REALYBĖS. MAŽIAU NEAIŠKUMŲ.

Įstatymais nustatytų sąnaudų, emisijos ir teršalų bandymų metodų pasikeitimas.

ARČIAU KASDIENINĖS REALYBĖS. MAŽIAU NEAIŠKUMŲ.

Įstatymais nustatytų sąnaudų, emisijos ir teršalų bandymų metodų pasikeitimas.

ARČIAU KASDIENINĖS REALYBĖS. MAŽIAU NEAIŠKUMŲ.Įstatymais nustatytų sąnaudų, emisijos ir teršalų bandymų metodų pasikeitimas.

1992 m. buvo pradėtas naudoti Naujasis Europos važiavimo ciklas (NEDC). Nuo to laiko ši procedūra buvo naudojama transporto priemonių degalų sąnaudoms ir emisijos reikšmėms nustatyti. Tačiau šio laboratorinio bandymo sąlygos turi trūkumų nustatant tikroviškas sąnaudų ir emisijos reikšmes.
 

Todėl nuo 2018 m. rugsėjo NEDS pradės keisti naujas važiavimo ciklas pagal WLTP (Pasaulinė suderinta lengvųjų automobilių bandymų procedūra).

Šis laboratorinis bandymas taip pat bus papildytas emisijos bandymu, kurio metu teršalai matuojami tiesiog kelyje: RDE (realios važiavimo emisijos).
 

Naujos bandymų procedūros leis vartotojams ateityje geriau įvertinti savo automobilio degalų sąnaudas ir emisijas.

NUO NEDC PRIE WLTP.

Tikroviškų bandymų sąlygų dėka sąnaudų ir emisijos reikšmės dar tikroviškesnės.

Naujoji WLTP yra pagrįsta bandymų sąlygų priartinimu prie realaus pasaulio sąlygų ir tai reiškia, kad nustatytos reikšmės taip pat bus artimesnės toms, kurių galime tikėtis tikrovėje. Vienas iš pakeitimų yra pakeistos ir sugriežtintos bandymų sąlygos ir didesni greičiai bei žymai ilgesnė bandymų trukmė (30 vietoj 20 minučių).
 

Siekiant tiksliau nustatyti CO2 emisiją, naujoje bandymų procedūroje naudojama ne tik standartinė įranga, kaip buvo anksčiau, bet ir visi specialūs automobilio įrangos variantai. Tokiu būdu kiekvienam transporto priemonės tipui skelbiamos dvi reikšmės: mažiausia ir didžiausia galima standartinė sąnaudų reikšmė, priklausomai nuo aerodinamikos, svorio ir riedėjimo pasipriešinimui. WLTP dėka ateityje galėsite geriau įvertinti automobilio sąnaudas ir CO2 emisiją. Specialios automobilio konfigūracijos atveju, bus galima tiesiogiai nurodyti individualią standartinę reikšmę.
 

Nepaisant didelio tikslumo, nukrypimai šios bandymų procedūros metu, aišku, yra įmanomi. Kasdieninės sąnaudos ir CO2 emisijos ir toliau priklausys nuo skirtingų topografijos sąlygų, klimato ir asmeninių važiavimo ypatybių. Eismo situacija, vežamas svoris ir tokios įrangos, kaip oro kondicionavimo sistema, naudojimas ir toliau išliks itin svarbūs veiksniai.
 

Viena yra akivaizdu: bandymų sąlygos yra tikroviškesnės nei anksčiau, o tai reiškia, kad fiksuojamos degalų sąnaudos ir CO2 reikšmės yra didesnės, o elektromobiliais nuvažiuojami atstumai trumpesni. Tačiau tai nedaro jokios neigiamos įtakos faktinėms degalų sąnaudoms ar nuvažiuojamam atstumui. Be to, BMW Group visada dirba su naujomis technologijomis siekdama pagerinti degalų sąnaudas ir nuvažiuojamą atstumą.
 

BMW Group jau ruošiasi pereiti prie naujos bandymų procedūros ir pildo savo produktų asortimentą naujais automobiliais ir naujomis variklių versijomis ar techninėmis revizijomis. Tai užtikrins visų BMW Group autoparko transporto priemonių atitikimą galiojantiems teisės aktams.

Nuo 2017 m. rugsėjo mėn. WLTP taps privaloma naujiems tipo patvirtinimams. Tačiau įstatymų leidėjas nurodo, kad WLTP išmatuotos reikšmės iš pradžių turės būti nurodomos kartu su pagal NEDC perskaičiuotomis reikšmėmis. ES Komisija šiam tikslui sukūrė perskaičiavimo metodiką, kuri bus vienodai privaloma visiems automobilių gamintojams. Šis etapas yra skirtas perėjimui palengvinti. Jo trukmė priklausys nuo atitinkamų nacionalinių teisės aktų, todėl įvairiose rinkose skirsis.
 

Nuo 2018 m. rugsėjo mėn. visi automobilių gamintojai, parduodantys automobilius ES bei Šveicarijoje, Turkijoje, Norvegijoje, Lichtenšteine, Izraelyje ir Islandijoje bus teisiškai įpareigoti tikrinti transporto priemones pagal WLTP procedūrą.
 

Tačiau nuo 2020 m. gruodžio visose ES teisės aktus priimančiose valstybėse visoms registruojamoms transporto priemonėms turės būti nurodytos jų WLTP reikšmės.

Read more
„Naujoji bandymų procedūra užtikrins, kad laboratoriniai matavimai geriau atitiktų automobilio savybes kelyje.“
Europos automobilių gamintojų asociacija

WLTP PALYGINIMAS SU NEDC.

Štai esminiai skirtumai tarp senos ir naujos bandymų procedūros.

Bandymų procedūra
NEDC
WLTP
Bandymų trukmė
20 min.
30 min.
Bandymo atstumas
11 km
23,2 km
Laikas praleistas stovint
25%
13%
Bandymo etapai
Mieste, užmiestyje, (mišrus)
Mažas, vidutinis, didelis, ypač didelis, (mišrus); (plius „Miestas“ elektromobiliams ir įkraunamiems hibridams)
Greitis
Vidutinis: 34km/h
Didžiausias 120 km/h
Vidutinis: 46,6km/h
Didžiausias 131 km/h
Pradinė temperatūra
20–30° C
Šalto variklio užvedimas
14° C
(testuota esant 23° C pataisyta į 14° C)
Šalto variklio užvedimas
Specialios įrangos parinktis
Neatsižvelgta.
Įvertinami visos įrangos variantai jų įtakos aerodinamikos, svoriui ir riedėjimo pasipriešinimui atžvilgiais.

REALI VAŽIAVIMO EMISIJA.

Teršalų reikšmių ribojimas kelyje.

Šalia WLTP, visiems transporto priemonių gamintojams ES taip pat ir Šveicarijoje, Turkijoje, Norvegijoje, Lichtenšteine, Izraelyje ir Islandijoje nuo 2018 m. rugsėjo mėn. taps privalomi ir RDE (realios važiavimo emisijos) bandymai. Šių RDE bandymų metu tokios teršalų emisijos kaip dalelės ir azoto oksidai (NOx) yra matuojami tiesiog kelyje. Šiuo metodu nustatomos vidutinės emisijų reikšmės, kurių galima tikėtis kasdieninio važiavimo metu.
 

Siekdama dar labiau sumažinti šias teršalų reikšmes, BMW Group naudoja įvairias technologijas išmetimo dujų emisijoms iš savo modelių sumažinti.
 

Pavyzdžiui, BMW BluePerformance priemonės sumažina dyzelinių variklių azoto oksidų emisiją. BMW Group naudoja azoto oksidų emisijas mažinančius azoto oksidų (NOx) katalizatorius. Be to, priklausomai nuo modelio, selektyvaus katalitinio redukavimo (SCR) sistema su AdBlue® karbamido tirpalu 90% azoto oksidų paverčia į vandens garus ir į lygiai taip pat nekenksmingą azotą.
 

BMW Group tapo pirmuoju gamintoju, vykdančiu NOx katalizatoriaus ir SCR sistemos derinio serijinę gamybą.
 

Nuo 2006 m. dyzeliniuose automobiliuose standartiškai pradėti montuoti dalelių filtrai dalelių išmetimams sumažinti. Specialūs dalelių filtrai taip pat laipsniškai pradedami naudoti ir benzininių variklių modeliuose.
 

Tokiu būdu BMW jau gali atitikti EU6c emisijų standarto ribines reikšmes, kurios taps privalomos visiems naujiems automobiliams nuo 2018 m. rugsėjo. EU6C emisijų standartu nustatomos žemesnės ribos benzininėms transporto priemonėms lyginant su EU6b. Tos pačios ribinės reikšmės taikomos ir dyzelinių automobilių emisijoms ciklo ribose pagal EU6b ir EU6c.

Read more

EU IŠMETAMOS EMISIJOS STANDARTAS.

EU IŠMETAMOS EMISIJOS STANDARTAS.

Mažesni skaičiai. Didesni iššūkiai.

ES išmetimo dujų emisijų standartas nustato tokių emisijos kaip azoto oksidai ir dalelės reikšmes ES ribose. Ribos svyruoja priklausomai nuo variklio ir automobilio tipo. Klimato apsaugos ir oro kokybės labui šios ribos yra vis mažinamos. Tai automobilių gamintojams iškelia naujus iššūkius.

RDE: TRUMPAI APIE NAUJĄJĄ BANDYMŲ PROCEDŪRĄ

Sužinokite daugiau apie naująją teršalų bandymų procedūrą.

DUK.

Jūsų klausimai. Mūsų atsakymai.

  • Kas yra WLTP?

    WLTP (angl.„Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure”) santrumpa reiškia „Pasaulinė suderinta lengvųjų automobilių bandymų procedūra“.

    Tai yra nauja bandymų procedūra tikroviškesniam automobilių degalų sąnaudų ir CO2 emisijos reikšmių nustatymui, kuri taps teisiškai privaloma visiems automobiliams nuo 2018 m. rugsėjo mėn. WLTP pakeis anksčiau naudotą NEDC procedūrą.

  • Kas yra WLTP važiavimo ciklas?

    Automobilio sąnaudos ir emisija be kita ko priklauso ir nuo važiavimo stiliaus. Todėl, kuriant WLTP, buvo renkami važiavimo duomenys iš viso pasaulio. Šie duomenys panaudoti 4 fazėms nustatyti su skirtingais vidutiniais greičiais – žemu, vidutiniu, dideliu ir ypač dideliu. Kiekvienos šios fazės metu naudojami skirtingi įsibėgėjimo, pristabdymo ir sustabdymo intensyvumai kasdieninio vairavimo stiliaus situacijoms atvaizduoti. Sujungus šias fazes gaunamas važiavimo ciklas, kuris skelbiamas kaip bendra reikšmė gamintojo specifikacijose. Kadangi elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai daugiausia naudojami miesto ribose, jų važiavimo ciklas turi 5-ąją fazę: Miesto fazę. Tokiu būdu gaunami žemi ir vidutiniai greičių vidurkiai.

  • Kokiais būdais BMW ruošiasi pereiti prie naujosios WLTP sistemos?

    BMW Group jau ruošiasi pereiti prie naujos bandymų procedūros ir pildo savo produktų asortimentą naujais automobiliais ir naujomis variklių versijomis ar techninėmis revizijomis. Tai užtikrins visų BMW Group autoparko transporto priemonių atitikimą atitinkamuose teisės aktuose išdėstytoms sąlygoms.

    Iš esmės: BMW Group automobiliai atitinka esamus teisinius reikalavimus. Tai patvirtina atitinkami nacionalinių ir tarptautinių oficialių tyrimų rezultatai.

  • Ką WLTP reiškia man?

    WLTP priėmimas reikš, kad nurodomos degalų sąnaudų ir CO2 reikšmės taps artimesnės realiosioms. Nepriklausomai nuo to, WLTP taip pat vertinama individuali speciali įranga, todėl šios reikšmės taps dar tikroviškesnės, kadangi jos bus pagrįstos individualia automobilio konfigūracija. Tačiau, tuo pat metu tikroviškesnės reikšmės taip pat reikš didesnes degalų sąnaudas ir CO2 reikšmes automobiliams su vidaus degimo varikliais ir trumpesnius nuvažiuojamus atstumus elektromobiliams (įskaitant įkraunamus hibridus). Priklausomai nuo nacionalinių teisės aktų, CO2 mokesčiai gali būti didesni.

  • Kas yra RDE?

    RDE (angl.„Real Driving Emissions“) santrumpa reiškia realias važiavimo emisijas. Tai yra nauja procedūra tokiems teršalams, kaip azoto oksidai (NOx) ir dalelės, nustatyti. Esmę sudaro tai, kad matavimas vyksta kelyje realiomis važiavimo sąlygomis, o ne laboratorijoje. Šiuo tikslu, prie bandomo automobilio išmetimo vamzdžio pritvirtinama nešiojama emisijų matavimo sistema (PEMS – angl. „Portable Emissions Measurement System“).

  • Kas yra EU6?

    Euro 6 yra dabartinis teršalų standartas taikomas išmetimo dujoms. Jis apibrėžia griežtesnes dalelių ir azoto oksidų emisijų reikšmes, nei EU5. Nuo 2018 m. rugsėjo EU6c emisijų standartas taps privalomu, o lyginant su EU6b, juo nustatomi netgi dar mažesni išmetamų dalelių kiekiai iš automobilių su benzininiais varikliais. Tos pačios ribinės reikšmės taikomos ir dyzelinių automobilių emisijoms ciklo ribose pagal EU6b ir EU6c. EU6d-TEMP nuo 2019 m. rugsėjo mėn.* ir EU6d nuo 2021 m. sausio mėn.* – vėl šiek tiek sumažins dalelių ir azoto oksidų ribines reikšmes pagal RDE.

    *Taikoma naujoms transporto priemonėms. Naujiems automobilių tipams nauji emisijų standartai įsigalios 1 metus anksčiau.

  • Ką reiškia selektyvioji katalizinė redukcija (SCR)?

    Siekiant dar labiau sumažinti automobilio emisijos reikšmes, į dyzelinius variklius tiekiamas skystas amoniakas, vadinamas AdBlue®. Selektyvinės katalitinės redukcijos (SCR) sistema su AdBlue® azoto oksidų sumažina iki 90%. Lieka tik vandens garai, azotas ir CO2.

  • Kas yra BluePerformance?

    Be to, BMW savo automobiliuose naudoja BluePerformance technologiją, kuri dar labiau sumažina azoto oksidų emisiją. Ši technologija užtikrina optimalias dyzelinių variklių emisijos mažinimo sąlygas. Kai kuriuose modeliuose be dalelių filtro ir NOx katalizatoriaus taip pat įrengtas ir SCR (SCR = selektyvioji katalizinė redukcija) katalizatorius su AdBlue® įpurškimu, kuris ženkliai sumažina išmetimo dujose esančių azoto oksidų kiekius.

  • Kas yra dalelių filtras?

    Dalelių filtras skirtas dyzeliniuose ir benzininiuose varikliuose susidarančių dalelių kiekiui sumažinti.

  • Ką WLTP reiškia elektromobiliams ir hibridiniams automobiliams?

    Kadangi elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai daugiausiai naudojami miesto ribose, WLTP, be keturių fazių: lėto, vidutinio, didelio ir ypač didelio greičio, numato ir specialią 5-ą fazę – Miesto fazę. Jos metu naudojamos važiavimą automobiliu miesto ribose geriausiai atspindinčios lėto ir vidutinio greičio fazės. Tai leidžia gauti tikroviškesnius nuvažiuojamo atstumo duomenis.