Lenktynių trasoje važiuojantys BMW M serijos BMW M automobiliai

TRUMPA BMW M SERIJOS MODELIŲ ISTORIJA.

Aistra automobilių sportui, unikalumas ir tobulybė – leiskitės į beveik 50 metų trunkančią BMW M automobilių istorijos kelionę kartu su mumis! Supažindinsime jus ne tik su tokiais legendiniais automobiliais kaip BMW M1 ir M3, bet ir pristatysime dabartinį BMW M8. Atraskite išskirtines technines charakteristikas ir BMW Individual bei BMW M Performance Parts suteikiamas galimybes pritaikyti modelius asmeniniams jūsų poreikiams.

Skaityti daugiau

TRUMPA BMW M SERIJOS MODELIŲ ISTORIJA.

BMW M1 (E26)

BMW M serija, BMW M1 (E26) stovinčio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš priekio

Aštuntojo dešimtmečio pabaigoje tuo metu dar BMW Motorsport GmbH sukurtas pirmasis laikui nepavaldžios pleišto formos automobilis ženklina entuziastingą istorijos pradžią. Pamatus šio automobilio dizainui, kurio autorius yra legendinis dizaineris Giorgio Giugiaro, padėjo 1972 metais ilgamečio BMW dizainerio Paul Bracq sukurti BMW Turbo eskizai. Siauros priekinės grotelės, atlenkiami priekiniai žibintai ir aiškių linijų kontūrai spindėjo estetikos ir veržlumo derme. Technines šio automobilio charakteristikas taip pat galima vadinti legendinėmis: iki pat 1983 metų tai buvo greičiausias serijinės gamybos automobilis visoje Vokietijoje. Šis didesnį kaip 260 km/h greitį galėjęs išvystyti sportinis super automobilis su centre montuojamu varikliu tapo M serijos automobilių tradicijų pradininku. 

 

Nuo 1979 iki 1981 metų rinkai buvo pristatyta tik 460 šių automobilių. Jie visi buvo pagaminti rankomis. Kiekvienas, kam teko laimė vairuoti BMW M1 automobilį, kalba apie išskirtinį jo vairavimo stilių, manevringumą vingiuose ir greitų apsukų 3,5 litro variklį.

 

Gamybos laikotarpis: 1978 – 1981 

 

Varikliai: 3,5 litrų (204 kW, 277 AG), 6 cilindrų

 

Ilgis/plotis/aukštis: 4 359 mm / 1 824 mm / 1 138 mm

BMW 1 M KUPĖ (E82)

BMW M serija, gatve važiuojančio BMW 1 serijos M kupė (E82) trijų ketvirčių vaizdas iš priekio

Nors pirmosios serijos BMW automobilis kompaktiškų automobilių sportiškumą ir išskirtinį valdymą vertinančius vairuotojus džiugina jau nuo 2004 metų, pirmosios BMW M serijos kupė pasirodė tik 2011-aisiais. Du vienaeilio šešių cilindrų benzininio variklio turbokompresoriai leidžia išvystyti net 340 AG (250 kW) galią. Palyginus su įprastine pirmąja BMW serija, automobilis išsiskiria trumpesne važiuoklės baze ir platesnėmis ratų tarpvėžėmis, todėl galima mėgautis ypatinga vairavimo dinamika. Iki 2012 metų buvo pagaminta daugiau kaip 6 300 automobilių. Po trejų metų M šeimą papildė BMW M2 modelis, pratęsęs geriausiomis sportinėmis charakteristikomis išsiskiriančio kompaktiško automobilio koncepciją.

 

Gamybos laikotarpis: 2011 – 2012 

 

Varikliai: 3,0 litrų (250 kW, 277 AG), 6 cilindrų

 

Ilgis/plotis/aukštis: 4 380 mm / 1 803 mm / 1 420 mm

BMW M2 (F87, G87).

BMW M serija BMW M2 G87 gatve važiuojančio automobilio vaizdas iš priekio

Nuo 2015-ųjų BMW M2 tapo BMW 1 M kupė įpėdiniu ir toliau tęsė dinamiškų, galingų ir itin kompaktiškų automobilių seriją, kuriai pradžią davė BMW 2002 Turbo ir BMW M3 (E30) modeliai.


Tai liudija ir tokios išskirtinio, pasitikėjimu savimi spinduliuojančio šio automobilio eksterjero detalės kaip platėjantys sparnai ir priekiniame bamperyje sumontuotos didelės oro įleidimo angos. Šešių cilindrų benzininis Turbo variklis  drąsiai puikuojasi įspūdingu sukimo momentu ir galia, perduodama papildomai pasirenkamos dvigubos sankabos transmisijos. 2018 metais pasirodžiusį 30 kW (40 AG) galingesnį BMW M2 Competiton modelį pranoko tik BMW M2 CS (Club Sport versija). Pasaulį išvydo vos 2 200 šių automobilių, apsiginklavusių 331 kW (450 AG) galios varikliais. M serijos važiuoklė užtikrina sklandų, saugų ir itin tikslų bet kurios versijos modelio valdymą. Jums beliks pasinerti į tobulą vairavimo malonumą.


Antrosios kartos BMW M2 dienos šviesą išvys 2022 metais, 50-ojo BMW M GmbH jubiliejaus proga – su niekuo nesupainiojamas M charakteris vėl atiduos duoklę išgrynintoms automobilių sporto emocijoms. Naujas išraiškingas klasikinio kėbulo eksterjero dizainas, kompaktiškos proporcijos ir kategoriškumu alsuojanti išvaizda – visa tai žada išgrynintą vairavimo malonumą ir maksimalų valdymą. Nepriekaištingai tarpusavyje derančios BMW M serijos važiuoklės detalės ir galingas šešių cilindrų BMW M TwinPower Turbo benzininis variklis 100 km/h greitį leidžia išvystyti vos per 4,1 sekundės, o įspūdinga 338 kW (460 AG) galia užtikrina maksimalų 250 km/h greitį.


BMW M2 gamybos laikotarpis: 2015 – iki šiol, M2 Competition: 2018 – 2020, M2 CS: 2020


Varikliai: 3,0 litrų (338 kW, 460 AG), 6 cilindrų


Ilgis/plotis/aukštis: 4 580 mm / 1 887 mm / 1 403 mm

BMW M3 (E30/2S, E30/2SC, E36/2S, E36/2CS, E36/4S, E46/2S, E46/2CS, E90/92/93, F80, G80 CS).

BMW M serija BMW M3 CS G80 gatve važiuojančio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš priekio

BMW M3 (E30/2S, E30/2SC) buvo pristatytas kaip sportinis įprastiems keliams skirtas automobilis. Vis dėlto, susidomėjimas šiuo modeliu buvo toks milžiniškas, kad daugiau kaip 5 000 automobilių buvo parduoti kaip lenktyniniai, atitinkantys A grupės reikalavimus. Apie nepaprastą šio automobilio dinamiką akivaizdžiai byloja ir eksterjero detalės – nuo plačių ratų arkų, ikoniškųjų galinių sparnų iki atnaujinto dizaino C statramsčio. Viduje taip pat sumontuota viskas, kas būtina tikriems lenktyniniams automobiliams: iš vidaus vėdinami stabdžių diskai, sportinė transmisija su žemesne pirmąja pavara ir 2,3 litrų darbinio tūrio 200 AG (143 kW) galią išvystantis keturių cilindrų benzininis variklis.

Sportinė šio modelio versija buvo parduodama sėkmingai, o BMW M3 pardavimai viršijo visus lūkesčius: buvo parduota daugiau kaip 18 000 šių automobilių, įskaitant ir kabrioletus. Lygiai tokia pat paklausi buvo ir patobulinta 220 AG (154 kW) galios Evolution versija bei 238 AG (166 kW) galios BMW M3 Sport Evolution versija su 2,5 litro varikliu.

Pratęsdama šių automobilių sėkmės istoriją, 1992 metais pasirodė antroji BMW M3 (E36) karta. Ji pranoko savo pirmtakę ir buvo dar tobulesnė. Lyginant su įprastine modelio versija, išoriniai pokyčiai buvo vos pastebimi, pavyzdžiui, dėmesį galėjo atkreipti optimaliomis aerodinaminėmis savybėmis pasižymintys šoniniai M serijos veidrodėliai. Tačiau pakeitimai po variklio gaubtu buvo esminiai: kvapą gniaužiančią akceleraciją užtikrino 286 AG (210 kW) galios vienaeilis šešių cilindrų benzininis variklis ir reguliuojami viršutiniai skirstomieji velenai (VANOS sistema). 1995 metais modelis buvo atnaujintas – variklio tūris padidėjo 200 cm3, o galia siekė 321 AG (236 kW).

Žengiant į naująjį tūkstantmetį, buvo pristatyta trečioji BMW M3 (E46) versija, o po metų pasirodė ir BMW M3 kabrioletas. Šie automobiliai ir toliau atspindėjo pamatinius BMW M3 koncepcijos principus – išsiskyrė mažiausiu galimu svoriu ir tuo pačiu teikė didžiausią vairavimo malonumą. Tarsi į automobilių kraują įaugusi M prigimtis leido pasinerti į 343 AG (252 kW) galia alsuojančią vairavimo patirtį. Nuo standartinio modelio kupė ir kabrioleto eksterjerai skyrėsi platesnio kampo ratų išvirtimu, virš priekinių ratų montuojamomis grotelėmis ir variklio gaubto išgaubimu.

2007–2013 metais gaminti BMW M3 automobiliai puikavosi daugybe naujų savybių. Kaip ir įprastinių modelių atveju, rinkai buvo siūlomi trys automobilių kėbulo tipai: sedanas (E90), kupė (E92) ir kabrioletas (E93). Į BMW M3 pirmą kartą buvo įmontuotas V8 variklis. Šis 420 AG (309 kW) galios ir 4 litrų tūrio galiūnas išvystydavo iki 8 300 apsisukimų per minutę. Tai didžiausiu sūkio skaičiumi išsiskiriantis variklis per visą BMW istoriją! Papildomai pasirenkamas M serijos vairuotojo įrangos komplektas užtikrino didžiausią automobilio greitį – net 280 km/h.

2014 metais pasirodžiusi penktoji BMW M3 (F80) karta dar kartą pasikliovė vienaeiliu šešių cilindrų benzininiu varikliu, kuris pirmą kartą BMW M3 automobilyje buvo montuojamas kartu su turbokompresoriais. Didžiausią sukimo momentą šis variklis išvystė esant 1 850 apsisukimų per minutę. Tai leido užtikrinti greitą akceleraciją bet kokiomis aplinkybėmis. 432 AG (317 kW) galios BMW M3 sedanas – vienintelis galimas kėbulo tipas. Kupė ir kabrioletas gavo BMW M4 vardą. Apie nepaprastas šio automobilio valdymo ir vairavimo dinamikos savybes liudija ir eksterjero detalės – prailgintos ratų arkos, šoniniai M serijos veidrodėliai ir tamsus M anglies pluošto stogas. 2016 metais pasirodžiusiame BMW M3 Competition modelyje buvo sumontuotas 450 AG (331 kW) galią išvystantis variklis, o adaptyvioji M serijos važiuoklė įėjo į standartinę automobilio komplektaciją.

Vos tris 2018 metų mėnesius gaminto BMW M3 CS modelio variklis buvo 10 AG galingesnis ir galėjo išvystyti net 460 AG (338 kW) galią.

2021 metais buvo pristatytas visiškai atnaujintos išvaizdos BMW M3 (G80) automobilis su didelėmis, autoritetingos išvaizdos priekinėmis grotelėmis. Demonstruodamas sportiškumo, dinamiškumo ir kasdieninio praktiškumo dermę, automobilis pratęsė ankstesniojo BMW M3 koncepciją. Šiame sportiniame sedane sumontuota mechaninė šešių pavarų transmisija ir 480 AG (353 kW) galios variklis. Rinkai pristatytas ir 510 AG (375 kW) galia alsuojantis BMW M3 Competition modelis. Aštuonių pavarų M Steptronic transmisija su Drivelogic technologija ir ypatingai tiksliai sureguliuota M serijos važiuoklė pavaras leidžia perjungti itin greitai. Tai užtikrina didžiausią vairavimo dinamiką.

Itin efektyvus 375 kW (510 AG) galios vienaeilis 6 cilindrų benzininis M TwinPower Turbo variklis ir Drivelogic funkciją turinti 8 pavarų M Steptronic transmisija leidžia BMW M3 Competition Touring automobiliui puikuotis nepakartojamu valdymu ir itin sparčiu pavarų keitimu. Plačia stovėsena ir tarpvėže išsiskiriantis eksterjeras alsuoja galia, kurios akcentas – didelės priekinės grotelės.

Naujausias M3 serijos patobulinimas vėl pristatė sportinio automobilio charakteristikų ir individualaus bei išraiškingo charakterio derinį.

2023 m. naujoji BMW M3 CS (G80) laida sužavės išskirtine vairavimo dinamika, M xDrive visų varančiųjų ratų sistema ir 8 pavarų sportine M Steptronic transmisija su Drivelogic funkcija. Lyginant su BMW M3 Competition su M xDrive sistema, armuotas anglies pluošto plastikas ir išmanioji lengvasvorė konstrukcija leido sumažinti automobilio svorį apytiksliai 20 kg. Kartu su 405 kW (550 AG) galia, BMW M3 CS demonstruoja lenktyniniams automobiliams būdingas charakteristikas. BMW lazerinės šviesos su geltonais elementais ir CS būdingos eksterjero ir interjero dizaino detalės taip pat pabrėžia šio specialios laidos modelio sportiškumą.

BMW M3 gamybos laikotarpis: Nuo 1986 iki šiol

Varikliai: 2,3 – 3,0 litrų (143 – 405 kW, 200 – 550 AG), 4, 6 ir 8 cilindrų

Ilgis/plotis/aukštis: 4 346 – 4 794 mm / 1 680 – 1 903 mm / 1 370 – 1 434 mm

BMW M4 (F82, F83, G82, G83).

BMW M serijos BMW M4 (G82) stovinčio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš šono

Trečiosios serijos kupė pakeitė ketvirtoji BMW serija. Tai neabejotinai ženklina aiškų lūžio tašką. Iš pagrindų naujai suprojektuotas automobilis akivaizdžiai skiriasi nuo trečiosios BMW serijos, dar išraiškingesnę ir labiau autoritetingą išvaizdą sukuria tarsi nišoje paslėpta nuožulni keleivių erdvė, ilgesnis variklio gaubtas ir trumpos kėbulo iškyšos. Šiomis savybėmis išsiskiria ir 450 AG (331 kW) galios BMW M4 kupė ir BMW M4 kupė Competition modeliai (2016–2020) bei 460 AG (338 kW) galios 2017 ir 2018 metų M4 kupė CS. M4 buvo prieinamas kaip GTS kupė automobilis (2017–2018) su 500 AG (368 kW) galios varikliu. M4 kabrioletas ir M4 Competition kabrioletas į asortimentą įsiveržė tarsi gaivaus oro gūsis. Visuose automobiliuose sumontuoti trijų litrų darbinio tūrio šešių cilindrų benzininiai varikliai su Twin Scroll turbokompresoriais.

 

Gerokai prailginti ir platesni antrosios kartos automobiliai puikuojasi aiškiai regimais akcentais ir išsiskiria aukštomis, į priekį pasvirusiomis dvigubomis priekinėmis grotelėmis. BMW M4 automobilyje sumontuotas trijų litrų darbinio tūrio ir šešių cilindrų benzininis variklis išvysto 480 AG (353 kW) galią (mechaninė transmisija) arba 510 AG (375 kW) galią (aštuonių pavarų automatinė transmisija). Sumontavus papildomai pasirenkamą M serijos vairuotojo įrangos komplektą, automobilis išvystys net 290 km/h greitį. Dinamiškumą ir manevringumą pabrėžia pedantiškai suprojektuotas ir į jokius kompromisus nesileidžiantis dizainas.

 

BMW M4 gamybos laikotarpis: Nuo 2014 iki šiol 

 

Varikliai: 3,0 litrų (317 – 375 kW, 431 – 510 AG), 6 cilindrų 

 

Ilgis/plotis/aukštis: 4 346 – 4 794 mm / 1 870 – 1 887 mm / 1 383 – 1 395 mm

BMW M5 (E28S, E34S, E34/5S, E39S, E60, E61, F10, F90).

BMW M serija, BMW M5 (F90) gatve važiuojančio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš priekio

1985 metais pasirodęs pirmasis BMW M5 (E28S) automobilis iš pažiūros beveik nesiskyrė nuo standartinio sedano. Tačiau šiame rankų darbo automobilyje buvo sumontuotas atnaujintas BMW M1 variklis, todėl jis galėjo išvystyti 250 km/h viršijantį greitį. Pagaminus daugiau kaip 2 200 šių automobilių, buvo paklotas tvirtas pagrindas vienam sėkmingiausių aukščiausios kokybės sportinių sedanų.

 

Kartu su 1988 metų penktąja BMW serija buvo pristatyti ir naujieji M5 (E34S) automobiliai. Iš pradžių juose buvo montuojami 315 AG (232 kW) galios varikliai, tačiau 1992 metais jie buvo patobulinti. Tuomet šie 3,8 litrų darbinio tūrio varikliai jau galėjo išvystyti 340 AG (250 kW) galią. Tuo pačiu metu rinkai buvo pasiūlyta itin riboto leidimo M5 Touring versija – buvo pagaminta vos 900 vienetų šių automobilių. M5 leido mėgautis nepriekaištinga vairavimo patirtimi, išsiskyrė itin tiksliu vairo mechanizmo valdymu ir ryžtingai bei kvalifikuotai susidorodavo su bet kokia vairavimo situacija. 

 

1998–2003 metais BMW M5 (E39S) automobilis kelius užkariavo su savo penkių litrų darbinio tūrio ir aštuonių cilindrų varikliu, galėjusiu išvystyti net 400 AG (294 kW) galią. Tuo metu tai buvo tobulas nepriekaištingų techninių charakteristikų dinamiško sportinio sedano pavyzdys, puikiai pritaikytas kasdieniniam naudojimui ir galėjęs varžytis su vos ne kiekvienu sportiniu automobiliu.

 

2005 metais automobilių prekybos salonuose pasirodė ir šio automobilio įpėdinis – E60 modelis, o 2007 metais dienos šviesą išvydo Touring versija (E61), paskutinis šio kėbulo tipo M5 automobilis. Apsiginklavęs dešimties cilindrų 507 (AG) galios varikliu ir papildomu M serijos vairuotojo įrangos komplektu, šis automobilis galėjo skrosti kelius net 305 km/h greičiu. 

 

2011 metais BMW M GmbH į M5 (F10) automobilį pirmą kartą sumontavo Twin Turbo variklį. Šis tuo metu galingiausias BMW modelis galėjo drąsiai didžiuotis net 560 AG (412 kW) galia. Po dvejų metų pasirodė šiek tiek galingesnis M5 Competition modelis, galėjęs išvystyti 575 AG (423 kW) galią, o 2014 metais pristatyto specialaus leidimo 30 years of M5 modelio patobulinto 8 cilindrų variklio galia siekė jau 600 AG (441 kW). Didžiausio sukimo momento išvystymas 1 500–5 750 apsisukimų per minutę intervale leido užtikrinti geriausias akceleracines savybes bet kokiomis aplinkybėmis.

 

Dabartinis BMW M5 (F90) tęsia savo pirmtakų tradicijas nuo 2017 metų, jame puikiai dera M serijai būdingas sportiškumas ir penktosios BMW serijos sedano patogumas bei elegancija. Jau gerai pažįstamas ankstesniojo M5 modelio variklis, naujoji visų varančiųjų ratų sistema M xDrive ir aštuonių pavarų M Steptronic transmisija užtikrina BMW M GmbH automobiliams būdingas savybes – galingą akceleraciją ir išskirtinę vairavimo dinamiką. Jį pranoko tik 2018 metais pasirodęs 25 AG galingesnis BMW M5 Competition modelis, galėjęs išvystyti 625 AG (460 kW) galią. Tik vienerius metus gamintas 635 AG (467 kW) galios BMW M5 CS (Competition Sport versija) 100 km/h greitį galėjo išvystyti vos per tris sekundes. Anglies pluošto detalės leido sumažinti šio ypatingai sportiško sedano svorį, kuris, važiuojant ne mažesniu kaip 305 km/h greičiu, gali būti valdomas elektroniniu būdu.

 

BMW M5 gamybos laikotarpis: 1985 – 1995, 1998 – 2003, 2005 – iki šiol

 

Varikliai: 3,5 – 5,0 litrų (210 – 460 kW, 286 – 625 AG), 6, 8 ir 10 cilindrų

 

Ilgis/plotis/aukštis: 4 620 – 4 983 mm / 1 700 – 1 903 mm / 1 400 – 1 473 mm

BMW M6 (E63, E64, F06, F12, F13).

BMW M serija, BMW M6 (F13) gatve važiuojančio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš šono

BMW M635CSi, M6 modelio pirmtakas, nuo gamybos linijos nuriedėjo dar 1984 metais. Šis Paul Bracq sukurtu dizainu išsiskyręs kupė automobilis su patobulintu 286 AG (210 kW) galios BMW M1varikliu tuo metu buvo vienas greičiausių sportinių automobilių.

 

2005 metais, minint aštuntosios BMW serijos (E31) gamybos pabaigą, BMW rinkai dar kartą pristatė prabangų kupė automobilį. Suprojektuotas vadovaujant Chris Bangle, šis automobilis turėjo visas M kupė būdingas savybes: itin galingą dešimties cilindrų 507 AG (373 kW) galios variklį, originalų ir pasitikėjimu savimi spinduliuojantį dizainą ir patogumą, tikslų valdymą bei vairavimo dinamiką užtikrinančią adaptyviąją važiuoklę. Šiomis savybėmis išsiskyrė abi automobilio versijos – kabrioletas ir modelis su neatlenkiamu stogu.

 

2012 metais pasaulį išvydo šio automobilio įpėdinis. Jo variklis turėjo dviem cilindrais mažiau, tačiau buvo gerokai galingesnis. V8 tipo Twin Turbo benzininis variklis išvystė 560 AG (412 kW) galią, o M6 Competition modelyje – net 575 AG (423 kW) galią. 2015 metų viduryje buvo patobulintas Competition kupė automobilio variklis, septynių pavarų dvigubos sankabos transmisija leido pasiekti 600 AG (441 kW) galią. Sumontavus papildomą M serijos vairuotojo įrangos komplektą, BMW M6 galėjo skrieti 305 km/h greičiu. Tuo galėjo pasigirti kupė, kabrioletas, o nuo 2013 metų ir Gran kupė versija. 

 

BMW M6 gamybos laikotarpis: 2005 – 2018 

 

Varikliai: 4,4 – 5,0 litrų (373 – 441 kW, 507 – 600 AG), 8 ir 10 cilindrų

 

Ilgis/plotis/aukštis: 4 871 – 4 898 mm / 1 855 – 1 899 mm / 1 372 – 1 377 mm

BMW M8 COMPETITION (F91, F92, F93).

BMW M serija, BMW M8 (F92) trijų ketvirčių vaizdas iš galo stovinčio su modeliu

M8 kupė egzistuoja jau beveik 30 metų. 1990 metų pradžioje BMW inžinieriai, remdamiesi E31 kupė pavyzdžiu, suprojektavo V12 tipo variklį turintį BMW M8 prototipą.

 

Vis dėlto, pirmosios visiškai išbaigtos BMW M8 Competition kupė (F92), kabrioleto (F91) ir Gran kupė versijos automobilių prekybos salonuose pasirodė tik 2019 metais. Du lygiagrečiai montuojami aštuonių cilindrų variklio turbokompresoriai leido išvystyti milžinišką 625 AG (460 kW) galią ir kartu su papildoma M serijos vairuotojo įranga užtikrino didesnį kaip 300 km/h greitį. 

Net ir stovėdamas BMW M8 automobilis spindi tobula sportiškumo ir prabangos derme. Radikaliai nubrėžtos kėbulo linijos alsuoja dinamiškumu ir nepaprasta elegancija. Sportišką automobilio charakterį dar labiau išryškina tokios detalės kaip juodo chromo radiatoriaus grotelės arba itin blizgūs juodi šoninių veidrodėlių gaubtai. Baigiamasis išorės akcentas – standartinis anglies pluošto stogas. Prie esamų važiavimo sąlygų prisitaikanti ir kartu su BMW xDrive sistema veikianti adaptyvioji M serijos važiuoklė užtikrina neprilygstamą vairavimo dinamiką. ...

 

BMW M8 Competition gamybos laikotarpis : nuo 2019 iki šiol 

 

Varikliai: 4,4 litrų (460 kW, 625 AG), 8 cilindrų

 

Ilgis/plotis/aukštis: 4 867 – 5 098 mm / 1 907 – 1 943 mm / 1 353 – 1 420 mm

BMW X3 M COMPETITION (F97)

BMW M serijos BMW X3 M (F97) važiuojančio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš priekio

1993 metais pasirodė pirmoji BMW X3 automobilio M versija. Dėl puikių techninių charakteristikų ir itin galingo šešių cilindrų Twin Turbo benzininio variklio šis automobilis 100 km/h greitį išvystydavo per 4 sekundes, o atlikus patobulinimus – vos per 3,8 sekundės. Visų varančiųjų ratų sistema M xDrive su aktyviuoju M diferencialu leido visada išnaudoti visą 480 AG (353 kW) galią – tai žavingas X ir M savybių derinio rezultatas. Tokiomis pačiomis savybėmis išsiskyrė ir BMW X3 M Competition modelis su 510 AG (375 kW) galios varikliu.

 

BMW X3 M galia akivaizdžiai pastebima ir žvelgiant į šio automobilio išorę. Horizontalios šoninės linijos jungia pasitikėjimu savimi spinduliuojančią priekinę automobilio dalį su stulbinančios išvaizdos galine dalimi. Itin blizgios juodos spalvos priekinės grotelės ir trimatės struktūros M serijos grotelių elementai šonuose pastebimai užsimena apie aukštos kokybės technologijas automobilio interjere, pavyzdžiui, puikiomis atraminėmis šoninėmis savybėmis išsiskiriančias M serijos sportines sėdynes arba M anglies pluošto apdailą. Šis automobilis yra pasirengęs pademonstruoti savo galimybes bet kokiuose keliuose.

 

BMW X3 M gamybos laikotarpis : Nuo 2019 iki šiol 

 

Varikliai: 3,0 litrų (353 – 375 kW, 480 – 510 AG), 6 cilindrų 

 

Ilgis/plotis/aukštis: 4 716 mm / 1 897 mm / 1 669 mm

BMW X4 M (F98).

BMW M serija, BMW X4 M (F98) stovinčio automobilio vaizdas iš šono

2019 metais, kartu su antrąja BMW X4 karta, buvo pristatytas ir M serijos modelis. Sportiška standartinio modelio elegancija atsiskleidė dar ryškiau ir tiksliau: išskirtinės papildomai pasirenkamo M serijos anglies pluošto eksterjero įrangos komplekto detalės (atnaujinus modelio dizainą, galimybės papildomai įsigyti šį įrangos komplektą nebeliko, tačiau galima pasirinkti atskiras anglies pluošto detales), pavyzdžiui, bamperyje montuojamos oro įleidimo angos arba šoninių veidrodėlių gaubtai leido išryškinti atletišką šio padidinto pravažumo kupė krosoverio charakterį. Savo techninėmis specifikacijomis ir variklių pasirinkimu automobilis prilygsta BMW X3 M: BMW X4 M išvysto 480 AG (353 kW) galią, X4 M Competition modelis puikuojasi 510 AG (375 kW) galia, be to, po atnaujinimo pastarasis modelis išsiskiria ir milžinišku sukimo momentu, siekiančiu net 650 Nm. Kartu su papildomai pasirenkamu M serijos vairuotojo įrangos komplektu šie automobiliai gali išvystyti atitinkamai 280 km/h ir 285 km/h greitį. BMW X4 M – tai įspūdingų techninių charakteristikų, išskirtinumo ir ekspresyvaus temperamento derinys.

 

BMW X4 M gamybos laikotarpis : nuo 2019 iki šiol 

 

Varikliai: 3,0 litrų (353 – 375 kW, 480 – 510 AG), 6 cilindrų 

 

Ilgis/plotis/aukštis: 4 754 mm / 1 927 mm / 1 620 mm

BMW X5 M (E70, F85, F95).

BMW M serijos BMW X5 M (F95) stovinčio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš galo

2009 metais BMW M GmbH atnaujino antrosios kartos pirmąjį sportinį padidinto pravažumo automobilį ir sukūrė BMW X5 M (E70). 4,4 litrų darbinio tūrio V8 tipo benzininis variklis su dviem turbokompresoriais išsiskiria net 555 AG (408 kW) galia ir yra vienas populiariausių M serijos variklių. Tai, kartu su X6 M, buvo pirmasis kartas, kai M serijos modelyje buvo sumontuota visų varančiųjų ratų pavara BMW xDrive. Automobilis žavi savo santūria išvaizda ir M serijai būdinga vairavimo dinamika.

 

Šias savybes perėmė ir naujesnis X5 M(F85) modelis, kuris, apsiginklavęs 4,4 litrų darbinio tūrio Twin Turbo varikliu ir naująja aštuonių pavarų M transmisija, keliuose galėjo didžiuotis 575 AG galia. Likusį darbą atliko patobulinta trečiosios kartos BMW X5 aerodinamika, kurios savybes dar labiau pagerino tokios M serijai būdingos detalės kaip oro įleidimo angos.

 

Kita BMW X5 M (F95) karta meistriškai pademonstravo M ir X šeimų sąjungos rezultatą – nepriekaištingą techninių charakteristikų, vairavimo dinamikos, prabangaus interjero ir komforto derinį. Su aštuonių cilindrų benzininiu Twin Turbo varikliu BMW X5 M išvystė 600 AG (441 kW) galią, o BMW X5 M Competition modelis galėjo puikuotis net 625 AG (460 kW) galia. Sumontavus papildomą M serijos vairuotojo įrangos komplektą, didžiausias šio padidinto pravažumo automobilio greitis siekė 290 km/h. 

 

BMW X5 M gamybos laikotarpis: 2009 – 2013, 2015 – iki šiol

 

Varikliai: 4,4 litrų (408 – 460 kW, 555 – 625 AG), 8 cilindrų 

 

Ilgis/plotis/aukštis: 4 854 – 4 948 mm / 1 933 – 2 015 mm / 1 739 – 1 762 mm

BMW X6 M (E71, F86, F96).

BMW M serija, BMW X6 M F96 stovinčio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš šono

2008 metais visų žvilgsniai nukrypo į BMW X6 (E71) – tai buvo pirmasis BMW padidinto pravažumo kupė krosoveris. Prabėgus vieneriems metams, į kelius išriedėjo M modelis – BMW X6 M. Šis automobilis buvo skirtas tiems, kurie troško visko, kas geriausia, viename – padidinto pravažumo ir sportinio automobilio, nevaržomo dominavimo ir nepaprastos vairavimo dinamikos. M xDrive sistemos ir 4,4 litrų darbinio tūrio aštuonių cilindrų M TwinTurbo benzininio variklio (555 AG / 408 kW) derinys šį padidinto pravažumo automobilį apdovanojo beprecedenčiu manevringumu bet kokiuose keliuose.

 

2015 metais į automobilių pasaulį įžengė antroji X6 M(F86) karta, kuri, gausdama iš M5 ir X5 M jau pažįstamu 4,4 litrų Twin Turbo varikliu, gatves sudrebino 575 AG (423 kW) galia. Sumontavus papildomai pasirenkamą M serijos vairuotojo įrangos komplektą,automobilis galėjo puikuotis kupė būdingu profiliu, didelėmis oro įleidimo angomis ir skrieti 280 km/h greičiu.

 

2019 metais rinkoje pasirodė X6 M Competition (F96) modelis. Šis automobilis, išsiskyręs sunkiai įveikiama M xDrive sistemos su aktyviuoju M diferencialu užtikrinama 625 AG (460 kW) galia, leido išnaudoti galinių ir visų varančiųjų ratų pavarų privalumus. Jau ir taip išskirtinę šio automobilio išvaizdą dar labiau išryškino tokie ypatingi M serijos akcentai kaip juodos priekinės grotelės arba integruotu M logotipu dekoruotos M oro paėmimo angos. BMW X6 M automobilyje puikiai dera prabanga, pranašumas ir ypatingas sportiškumas – tai nepaprastas derinys!

 

BMW X6 M gamybos laikotarpis : nuo 2009 iki šiol 

 

Varikliai: 4,4 litrų (408 – 460 kW, 555 – 625 AG), 8 cilindrų 

 

Ilgis/plotis/aukštis: 4 876 – 4 948 mm / 1 983 – 2 019 mm / 1 684 – 1 695 mm

PIRMOJI KARTA

BMW M serija BMW XM G09 gatve važiuojančio automobilio vaizdas iš priekio

(BMW G09)

Šiuolaikiška įkraunamų hibridų technologija ir naujuoju V8 tipo varikliu apsiginklavęs BMW XM modelis keliuose demonstruoja sportišką 480 kW (653 AG) galią, o tik elektra nuvažiuojamas 88 km atstumas (WLTP) užtikrina beveik begarsį ir jokios emisijos negeneruojantį važiavimą.


Automobilio charakteris atsiskleidžia ir vizualiai – stambios, galingos proporcijos išreiškia bekompromisį individualumą. Atnaujintu ir su niekuo nesupainiojamu priekinės dalies dizainu besipuikuojantys automobiliai ir toliau užtikrina lyderiaujančias BMW M prekių ženklo pozicijas prabangių automobilių segmente.

Siekiant sukurti kažką visiškai naujo, buvo pasitelktas sėkmingas sprendimas BMW M ir BMW X serijų elementus naudoti kartu ir tuo pačiu nesileisti į jokius kompromisus dėl prabangos standartų. Ši koncepcija sistemingai perkelta ir į BMW XM interjerą.  Priekinėje salono dalyje akivaizdžiai pabrėžiamos automobilio techninės charakteristikos. Be to, kaip ir būdinga BMW M stiliui, čia viskas neabejotinai sutelkta į vairuotoją. Naujoji BMW išlenkto ekrano grupavimo koncepcija – tai puikus tradicinės orientacijos į vairuotoją ir modernaus skaitmeninio stiliaus derinys.

 

Itin ryškiai į vairuotoją orientuota priekinė salono dalis stilingai kontrastuoja su jaukumu ir prabanga dvelkiančia atpalaiduojančia atmosfera salono gale. Čia keleiviai netikėtai pasijus tarsi ramybės uoste, mėgausis ypatinga atmosfera, aukščiausios kokybės medžiagomis, įkvepiančiais paviršiais ir išraiškingomis detalėmis. Ryškus galinės salono dalies akcentas – trimatės prizmės struktūros stogas, kuris, kartu su aplinkos apšvietimo sistema, įspūdingai perteikia progresyvios prabangos ir komforto tarpusavio sąveiką.

Gamybos laikotarpis: nuo 2022 metų pabaigos


Varikliai: 4,4 litrų (360 kW, 489 AG) 8 cilindrų vidaus degimo variklis + elektros variklis (145 kW, 197 AG), galia 480 kW, 653 AG

BMW i7 M70.

BMW M serija BMW i7 G70e

2022-aisiais BMW su pasididžiavimu pristatė naująjį prabangos įsikūnijimą – BMW i7. Dabar, praėjus metams, BMW i7 M70 tapo naujosios prabangos klasės elektrinio mobilumo ir itin galingų M charakteristikų sintezės simboliu. Galingojo 485 kW (660 AG) variklio dėka automobilis nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja žaibišku 3,7 sekundės greičiu. Executive Drive Pro sistema su integruoto aktyvaus vairavimo funkcija ir standartiškai montuojama adaptyviąja 2 ašių pneumatine pakaba užtikrina stulbinančius vairavimo dinamikos parametrus. Ir tai dar ne viskas – inovatyvioji BMW eDrive technologija leis mėgautis beveik begarsiu ir aplinkos neteršiančiu važiavimu.  Lengvasvorė konstrukcija ir aerodinamiškas dizainas užtikrina maksimalų efektyvumą ir net  488–560 km (WLTP) siekiantį vien elektra nuvažiuojamą atstumą, tad savo kasdienius kelionių tikslus pasieksite sklandžiai ir patogiai. 

 

Įspūdinga išorė išduoda apie po variklio gaubtu slypinčią BMW i7 M70 galią. Itin blizgi M Shadow Line apdaila su papildomais elementais ir ypač blizgios juodos spalvos įrangos akcentai suteikia ypatingo išskirtinumo, o aerodinamiškai optimizuotas M galinis aptakas ir M Sport stabdžiai byloja apie į kraują įaugusius sportiškumo genus. 

Automobilio priekyje jūsų žvilgsnius prikaustys išskirtinio dizaino IconicGlow apšviestos grotelės, kurios pabrėžia itin tvirtą charakterį, bei akis džiugins tiek dieną, tiek tamsiu paros metu. Unikalaus išskirtinumo ir elegancijos suteikia atskirai užsakoma BMW Individual dviejų atspalvių dažų apdaila.

 

BMW i7 M70 išorė spindi sportiška elegancija, kuri tobulai dera su interjero prabanga ir aukščiausio lygio komfortu. Interjeras sužavės aukščiausios kokybės medžiagomis, kaip antai kašmyras, vilna, Swarovski kristalai bei tokiomis inovatyviomis technologijomis kaip interaktyvi BMW valdymo juosta ir išlenktas BMW ekranas. Sėdintys gale kelionės metu galės mėgautis 31,3 colių BMW Theatre ekranu tarsi kinoteatre, o papildomai pasirenkama 4D Bowers & Wilkins Diamond erdvinio garso sistema leis pasinerti į tobulą garsų pasaulį.

 

Gamybos metai: nuo 2023

 

Varikliai: 2 elektros varikliai (660 AG, 485 kW)

 

ilgis/plotis/aukštis: 5391mm/1950 mm/1544 mm

BMW M serija, BMW atstovybės fone stovintys BMW automobiliai

BMW PATVIRTINTI NAUDOTI AUTOMOBILIAI

BMW M serijos BMW X5 M (F95), stovinčio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš galo

BMW X5 M.

BMW M serijos BMW M8 kabrioletas (F91), stovinčio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš šono

BMW M8 KABRIOLETAS

BMW M serija BMW M3 Competition Touring G81 gatve važiuojančio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš priekio

BMW M3 COMPETITION TOURING.

BMW M serija BMW XM

BMW XM

BMW M serija, BMW X4 M (F98) stovinčio automobilio vaizdas iš šono

BMW X4 M.

BMW M serija, BMW M8 (F92) stovinčio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš galo su modeliu

BMW M8 KUPĖ

BMW i serija BMW i7 M70 G70e

BMW i7 M70.

BMW M serijos BMW X3 M (F97), važiuojančio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš priekio

BMW X3 M.

BMW M serija BMW M2 G87 gatve važiuojančio automobilio vaizdas iš priekio

BMW M2.

BMW M serijos BMW X6 M (F96), stovinčio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš šono

BMW X6 M.

BMW M serijos BMW M8 Gran kupė (F93), stovinčio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš šono

BMW SERIJOS GRAN KUPĖ

BMW M serijos BMW M4 (G82) stovinčio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš šono

BMW M4

Degalų sąnaudos ir CO2 emisija

  • BMW M2 kupė**:
    Degalų sąnaudos mišriu režimu WLTP l/100 km: 9,6–10,2
    CO2 emisija mišriu režimu WLTP g/km: 218–231

    BMW M3:
    Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 10,2–9,8
    CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 231–223

    BMW M3 CS:
    Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 10,1–10,4
    CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 229–234

    BMW M4:
    Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 10,1–9,8
    CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 230–223

    BMW M5:
    Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 11,3–11,1
    CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 259–253

    BMW M8 kupė:
    Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 11,4–11,0
    CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 260–251

    BMW M8 kabrioletas:
    Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 11,6–11,2
    CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 264–255

    BMW M8 Gran kupė:
    Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 11,6–11,2
    CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 264–156

    BMW X3 M:
    Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 11,0–10,6
    CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 251–241

    BMW X4 M:
    Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 10,9–10,5
    CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 248–238

    BMW X5 M:
    Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 12,8–13,1
    CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 288–296

    BMW X6 M:
    Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 12,6–12,9
    CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 284–293

    BMW  XM*,**
    Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 1,5–1,6
    CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 33–36
    Energijos sąnaudos mišriu režimu WLTP kWh/100 km : 28,9–30,1

    * Esant žemesnei nei 00C temperatūrai, važiuoti visiškai elektriniu šio įkraunamo hibrido režimu galima tik kai baterija įšyla iki reikiamos veikimo temperatūros, t. y. nuvažiavus keletą kilometrų.

    ** Preliminarūs skaičiavimai

    Oficialūs duomenys apie degalų sąnaudas ir CO2 emisiją nustatyti pagal tipo patvirtinimo metu galiojusią matavimų procedūrą (EU) 715/2007. Skaičiuojant nuvažiuojamą atstumą, WLTP atsižvelgiama į bet kokią pasirenkamą įrangą. Nuo 2021-01-01, naujai patikrintoms transporto priemonėms oficialūs duomenys nustatomi ne pagal NEDC, bet pagal WLTP. Daugiau informacijos apie WLTP ir NEDC skaičiavimo procedūras rasite www.bmw.de/wltp

    Daugiau informacijos apie oficialias naujų automobilių degalų sąnaudas ir CO2 emisiją galėsite rasti naujose keleivinių automobilių degalų sąnaudų ir CO2 emisijos rekomendacijose – nemokamai visose prekybos vietose ir https://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html. arba apsilankę 1, 73760 Ostfildern- Scharnhausen ir apsilankę https://www.dat.de/co2/.

Degalų sąnaudos ir CO2 emisija.

BMW M2 kupė[1]:
Degalų sąnaudos mišriu režimu WLTP l/100 km: 9,6–10,2
CO2 emisija mišriu režimu WLTP g/km: 218–231

BMW M3 sedanas:
Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 9,8–10,1
CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 231–223

BMW M3 Competition Touring:
Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 10,1–10,4
CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 229–235

BMW M4 kupė:
Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 9,9–10,1
CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 230–226

 

BMW M4 kabrioletas:
Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 10,2
CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 231–233
 

BMW M8 kupė:
Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 11,4–11,0
CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 260–251

BMW M8 kabrioletas:
Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 11,6–11,2
CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 264–255

BMW M8 Gran kupė:
Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 11,6–11,2
CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 256–265


BMW X1 M35i:
Degalų sąnaudos mišriu režimu WLTP l/100 km (mišriu režimu):8,2–7,7
CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 174–186


BMW X3 M:
Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 11,0–10,6
CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 241–250

BMW X4 M:
Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 10,–10,8
CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 238–247

BMW X5 M:
Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 12,8–13,1
CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 303–307

BMW X6 M:
Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 13,1–13,4
CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 284–293

BMW  XM[2],[1]:
Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 1,5–1,6
CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 30–45
Energijos sąnaudos mišriu režimu WLTP kWh/100 km : 31,5–33,6

BMW i7 M70 xDrive:
Energijos sąnaudos mišriu režimu WLTP kWh/100 km : 20,8–23,8 
Elektra nuvažiuojamas atstumas WLTP km: 488–560

Oficialūs duomenys apie energijos sąnaudas ir elektra nuvažiuojamą atstumą nustatyti pagal tipo patvirtinimo metu galiojusią matavimų procedūrą ir atitinka Europos Reglamentą (EB) 715/2007. Skaičiuojant nuvažiuojamą atstumą, WLTP atsižvelgiama į bet kokią pasirenkamą įrangą. Nuo 2021-01-01, naujai patikrintoms transporto priemonėms oficialūs duomenys nustatomi ne pagal NEDC, bet pagal WLTP. 

Be to, pagal 2022/195 EB reglamento nuostatas, nuo 2023-01-01 EC atitikties sertifikatuose nebus nurodomos Naujojo Europos važiavimo ciklo (NEDC) vertės. Daugiau informacijos apie WLTP ir NEDC skaičiavimo procedūras rasite https://www.bmw.lt/lt/topics/fascination-bmw/apzvalga/sanaudos-emisija.html

Skaityti daugiau