IŠLIEKANTI VERTĖ.

Perdirbimo svarba BMW įmonei.

BMW skatina aplinkai palankų pakartotinį panaudojimą, kai naujas automobilio modelis tebėra kūrimo ir gamybos etape.
Naudojant perdirbamas sintetines medžiagas, siauresnį medžiagų asortimentą ir rūpestingai atskiriant medžiagas, BMW užtikrina galimybę greitai ir veiksmingai perdirbti automobilius. Dėl šios koncepcijos BMW grupė pakilo į Dow Jones Sustainability Group Index pasaulinių rinkos indeksų, kuriuose puikuojasi svarbiausios tvarumo siekiančios įmonės, aukštumas.

Read more

APLINKAI PALANKUS PAKARTOTINIS PANAUDOJIMAS.

Naujas požiūris į automobilių perdirbimą, įtraukiantis įmones, besispecializuojančias nebenaudojamų automobilių perdirbimo srityje. Kiekvienas laužo kilogramas perdirbamas taip, kad būtų gaunama didžiausia nauda aplinkai bei ekonominė vertė. Vertingos žaliavos grąžinamos į gamybos ciklą, tausojant aplinką. Nebenaudojamų automobilių laužas tvarkomas aplinką tausojančiu būdu keturiais etapais: kontroliuojamo surinkimo, pirminio paruošimo, ardymo ir perdirbimo.

  • Reguliuojamas surinkimas

    Automobilių perdirbimas pradedamas kontroliuojamu
    jų pristatymu į surinkimo vietą ar aprobuotą perdirbimo įstaigą. Tik čia išduodamas patvirtinimas apie perdirbimą dažnai reikalingas norint oficialiai išregistruoti automobilį.  

  • Darbinių skysčių šalinimas

    Pirminio paruošimo etape pirmiausiai pašalinamos oro pagalvės ir kiti pirotechniniai komponentai. Perdirbimo procesas pradedamas darbinių skysčių šalinimu, pastačius automobilį ant specialaus keltuvo. Čia iš automobilio pašalinami tokie skysčiai, kaip šaldymo skystis iš oro kondicionieriaus sistemos ar stabdžių skystis, išleidžiamas aušinimo skystis, variklio alyva ir transmisijos skystis, specialiu įrenginiu išsiurbiami degalai. Kiekviena skysčio rūšis surenkama į atskirus specialius konteinerius ir perdirbama arba naudojama toliau.

  • Ardymas

    Teisės aktai numato, kad ateityje 85 proc. nebenaudojamų automobilių masės turės būti perdirbama į analogiškas detales arba panaudojama naujų detalių gamybai. Kalbant apie metalo detales - šis tikslas pasiektas jau seniai. Stiklą ir daugelį plastiko elementų jau įmanoma taupiai išgauti. BMW grupė atliko svarbų vaidmenį šiame procese, pristatydama naujas technologijas. Pritaikant sudėtingo perdirbimo koncepciją, pažangiai išmontuotus variklius galima atnaujinti ir panaudoti pagal pirminę paskirtį.

  • Automobilio atliekų perdirbimas

    Išardyto automobilio atliekos gabenamos į smulkinimo įrenginius. Čia automobilio kėbulo atliekos susmulkinamos iki delno dydžio gabalėlių ir rūšiuojamos. Plastiko, tekstilės, geležies ir spalvotųjų metalų atliekos panaudojamos dar kartą.

SUKURTAS ATGIMTI NAUJAI.

BMW Design for Recycling inžinieriai, teikdami prioritetą efektyvumui ir aplinkosaugai, nustato naujus nebenaudojamų automobilių perdirbimo ir atliekų tvarkymo standartus. Tad perdirbimas yra viena produktų kūrimo proceso sudedamųjų. Pirminiuose kūrimo etapuose įvertinami aspektai, turėsiantys įtakos perdirbimui – sudedamųjų dalių konstrukcija, pasirinktos medžiagos ir dalių jungimo technologijos.
Dar vienas iš inžinierių komandos tikslų – skatinti perdirbtų, patikrintos kokybės antrinių medžiagų panaudojimą naujuose automobiliuose. Taip atveriamos galimybes žiedinei medžiagų panaudojimo technologijai.

VISOS BMW GRUPĖS PASLAUGOS.

IŠMANIEJI KOMPONENTAI SU NAUJA EKSPLOATAVIMO TRUKME.

Kertinis BMW įmonės siekis – iki minimumo sumažinti automobilio poveikį aplinkai viso jo naudojimo ciklo metu. Tad kiekvieno naujo automobilio kūrimas ir gamyba kloja pamatus aplinkai palankiam ir efektyviam pakartotiniam jo panaudojimui.

  • Aplinkai palankios priemonės

    • Automobilio kūrimo etape projektavimo inžinieriai įvertina visų automobilio sudedamųjų dalių tinkamumą perdirbti ir registruoja savo išvadas sudedamųjų dalių brėžiniuose.
    • Stambioms automobilio dalims (bamperio apdailai, vairuotojo erdvei ir kt.) parengiamos perdirbimo koncepcijos.
    • Renkantis medžiagas, siekiama sumažinti skirtingų medžiagų skaičių ir vengti tų, kurios neperdirbamos.
    • Naudojant išmaniąsias dalių jungimo technologijas, užtikrinama, kad išardžius automobilį, jo dalis bus galima išrūšiuoti pagal medžiagas.
    • Automobilio sudedamųjų dalių poveikis aplinkai vertinamas sistemiškai, atliekant „naudojimo ciklo vertinimo“ atvejų analizes.
    • Virtualios ir fizinės ardymo analizės padeda užtikrinti, kad kiekvienas BMW automobilis atitiktų iškeltus tikslus.
    BMW dalijasi atliekamų ardymo analizių rezultatais su visais ekonominiais perdirbimo proceso dalyviais, vykdydama mokymus ir pildydama išsamius dokumentus.

  • Efektyvus BMW automobilių perdirbimas

    Šios priemonės visiems BMW automobiliams užtikrina, kad:
    • pirotechniniai komponentai – oro pagalvės, diržo įtempimo įtaisai ir kt. – gali būti pilnai aktyvuoti standartine sąsaja;
    • visų tipų darbinį skystį, kitaip tariant alyvą, degalus, aušinimo ir stabdžių skystį, oro kondicionieriaus sistemos skystį ir kt. – būtų galima greitai ir pilnai pašalinti pro specialią išgrąžą ar išleidimo angą;
    • plastikinės dalys, sveriančios virš 200 gramų, būtų pažymėtos medžiagos nuoroda;
    • dideles plastikines dalis, kurias įmanoma ekonomiškai perdirbti, būtų galima greitai ir lengvai išimti.

NEBENAUDOJAMŲ AUTOMOBILIŲ SURINKIMAS.

Paskutinysis automobilio turėtojas ar savininkas privalo grąžinti nebenaudojamą automobilį į surinkimo aikštelę ar kitą surinkimo vietą, arba pristatyti į aprobuotą perdirbimo įmonę. Čia jam bus išduotas perdirbimą liudijantis pažymėjimas, reikalingas norint išregistruoti automobilį.
BMW vardu veikiančios surinkimo aikštelės priima registruotus nebenaudojamus BMW automobilius nemokamai. Norint nemokamai pristatyti automobilį, jis turi atitikti šiuos reikalavimus:
Automobilis turi būti sukomplektuotas (su varikliu, pavaros bloku, kėbulu, katalizatoriumi, elektroniniais matuokliais ir kitomis pagrindinėmis dalimis) ir be šiukšlių.