Interneto svetainė šiuo metu nėra visiškai prieinama.

Mūsų įrankis, skirtas stebėti leidimus naudoti slapukus, laikinai nepasiekiamas. Todėl gali trūkti kai kurių funkcijų, kurioms reikalingas sutikimas naudoti slapukus.

Elektromobilio baterija ir varos technologija.

Kaip veikia elektromobiliai.

BMW i4 eDrive40: Energijos sąnaudos mišriu režimu WLTP kWh/100 km¹: 18,6; Elektra nuvažiuojamas atstumas WLTP km: 490–599

Nurodytos vertės grindžiamos privalomąja WLTP matavimo procedūra. Realios vertės priklauso nuo įvairių veiksnių, pavyzdžiui, krovinio svorio, vairavimo stiliaus, maršruto, oro sąlygų, papildomų elektros energiją naudojančių įrenginių (įskaitant oro kondicionierių), padangų, baterijos būklės.

BMW i5 M60 xDrive Sedan: Energijos sąnaudos mišriu režimu WLTP kWh/100 km¹: 19,5–17,1; Elektra nuvažiuojamas atstumas WLTP km: 472–539

Nurodytos vertės grindžiamos privalomąja WLTP matavimo procedūra. Realios vertės priklauso nuo įvairių veiksnių, pavyzdžiui, krovinio svorio, vairavimo stiliaus, maršruto, oro sąlygų, papildomų elektros energiją naudojančių įrenginių (įskaitant oro kondicionierių), padangų, baterijos būklės.

BMW i3: Energijos sąnaudos mišriu režimu WLTP kWh/100 km¹: 15,3–16,6;Elektra nuvažiuojamas atstumas WLTP km: 278–307

Nurodytos vertės grindžiamos privalomąja WLTP matavimo procedūra. Realios vertės priklauso nuo įvairių veiksnių, pavyzdžiui, krovinio svorio, vairavimo stiliaus, maršruto, oro sąlygų, papildomų elektros energiją naudojančių įrenginių (įskaitant oro kondicionierių), padangų, baterijos būklės.

Kuo ypatingas elektrinis automobilis.

Išardytos BMW pavaros sistemos vaizdas

Elektros varikliai žavi įspūdingai galinga akceleracija.

Lyginant su vidaus degimo varikliu, elektrinės varos sistemos galia yra išlaisvinama dinamiškiau. Važiuojant, sistemos galia išvystoma akimirksniu.

Asmens, įkraunančio BMW elektromobilį, vaizdas iš arti

Elektromobilio baterija pakeičia degalų baką.

Vairuokite naudodami elektros energiją, o ne degindami degalus. Elektrinis automobilis neturi benzino arba dyzelino bako. Jis turi gerai nuo pažeidimų avarijos atveju apsaugotą elektrinio automobilio bateriją su įkrovimo sistema.

Pilkos spalvos BMW sustoja prie raudonos šviesos šviesoforo miesto centre

Rekuperacijos dėka stabdymo metu įkraunama baterija.

Elektrinius variklius turintys automobiliai pasižymi itin efektyvia rekuperacinio stabdymo sistema. Priešingai nei įprastinės stabdymo sistemos, rekuperacinės sistemos leidžia susigrąžinti energiją. Tai vadinama energijos atgavimu arba rekuperacija.

BMW elektromobilio baterija. Gera viską žinoti.

Talpa, įkrovimo galia ir svoris. Kalbant apie elektrinių automobilių baterijas, yra vartojama daug įvairių sąvokų. Trumpa apžvalga.

Keletos mėlynų ir baltų baterijų vaizdas iš arti ant konvejerio juostos BMW gamykloje
Išardytos baterijos scheminis brėžinys
Išardyto BMW vaizdas iš apačios su baterijos laikikliu

Elektrinių automobilių baterijos yra energijos saugyklos.

Elektrinių automobilių baterijos yra mobilios energijos saugyklos. Elektromobilių baterijas sudaro daugybė baterijų elementų. Šie elementai įkrovimo stotelėse yra įkraunami elektros energija, kuri vėliau yra perduodama elektriniam varikliui. Elektrinio automobilio baterijoje talpinamas energijos kiekis kilovatvalandėmis (kWh) yra apskaičiuojamas pagal baterijos elementų kiekį ir jų energetinę vertę ir dažnai išreiškiamas kaip baterijos talpa. Kilovatais (kW) išreikšta įkrovimo galia nurodo, kaip greitai elektromobilis bus įkrautas įkrovimo stotelėje.

Elektromobilio baterija yra labai galinga.

Elektrinio automobilio baterija veikia panašiai kaip mobiliojo telefono baterija, tačiau pirmoji yra kur kas didesnė, galingesnė ir turi ilgesnį eksploatavimo laiką. Išmanioji šilumos valdymo sistema palaiko optimalią darbinę elektromobilio baterijos temperatūrą. Iš vienos pusės, ši sistema apsaugo bateriją nuo per didelės temperatūros, kai važiuojant prireikia didelės galios. Iš kitos – ji užtikrina trumpiausią galimą jūsų BMW įkrovimo laiką.

Baterijos svoris priklauso nuo nuvažiuojamo atstumo.

Kuo didesnė elektromobilio baterija, tuo daugiau energijos ji gali talpinti. Tai padidina nuvažiuojamą atstumą, tačiau kartu ir baterijos svorį. Elektromobilių baterijos gali sverti kelis šimtus kilogramų. Nuolatos tobulinamos technologijos ir vis didėjantis energijos tankis leidžia užtikrinti didesnį nuvažiuojamą atstumą nedidinant elektromobilio baterijos svorio. Savo veikla Baterijų elementų kompetencijų centre prie to prisideda ir BMW.

Ilgas eksploatavimo laikas yra vienas pagrindinių elektrinio automobilio baterijos privalumų.

Kaip ir degimo variklis, elektrinio automobilio baterija yra vertingiausia BMW dalis. Be kitų veiksnių, elektromobilių baterijų kaina priklauso nuo jų talpos. Trumpai tariant, kuo daugiau energijos elektromobilio baterija gali talpinti, tuo daugiau ji kainuoja. Atitinkamai pritaikę savo vairavimo įpročius, vairuotojai gali prisidėti prie ilgesnio elektromobilio baterijos eksploatavimo laiko. Prie to prisideda ir integruotos funkcijos.

Palei jūrą keliu važiuojančio pilkos spalvos BMW vaizdas iš šono

Kaip galite prailginti elektromobilio baterijos eksploatavimo laiką.

Elektrinių automobilių baterijos yra gaminamos ypatingai kruopščiai. Vis dėlto, bėgant laikui, dėl įprastinio nusidėvėjimo nuvažiuojamas atstumas trumpėja ir prastėja įkrovimo charakteristikos. Tai yra žinoma kaip baterijos nusidėvėjimo būsena (SoH). Ši sąvoka išreiškia didžiausią galimą naudotos elektromobilio baterijos talpą lyginant su naujos baterijos talpa. Kuo žemesnė SoH reikšmė, tuo trumpesnis nuvažiuojamas atstumas. Vis dėlto, rūpestinga priežiūra ir apdairus vairavimo stilius gali užtikrinti ilgiausią baterijos eksploatavimo laiką.

Patarimai kaip prailginti elektromobilio baterijos eksploatavimo laiką.

Kaip sumažinti elektromobilio baterijos dėvėjimąsi.

Elektrinio automobilio baterija yra sukurta visoms kasdienio vairavimo situacijoms, tačiau fiziškai dėvisi. Viena iš tokio dėvėjimosi priežasčių yra laikas. Norėdami sumažinti su laiko tėkme susijusį baterijos dėvėjimąsi, venkite statyti elektromobilį su didele baterijos įkrova, taip pat venkite aukštų baterijos temperatūrų. Kita baterijos dėvėjimosi priežastis yra reikšmingai susijusi su įkrovos ir iškrovos ciklų skaičiumi. Tai vadinama cikliškuoju dėvėjimusi. Tokį dėvėjimąsi galite sulėtinti, jeigu, be kitų dalykų, vairuosite nuspėjamai, vengdami netikėtų manevrų ir rinksitės nedidelę įkrovimo galią.

BMW i3 su išimta baterija brėžinys

BMW i3
pavyzdžiu paremta ilgametė patirtis.

BMW elektrinių automobilių baterijų ilgaamžiškumą demonstruoja mūsų lyderiaujantis elektromobilis – BMW i3. Šio elektromobilio baterijos dėvėjimosi procesą stebime nuo 2013 m. Tačiau net ir prieš tai, dar tik kuriant BMW i3, mes jau stebėjome šį dėvėjimosi procesą pasitelkę kompleksinius imitacinius vairavimo ir įkrovimo bandymus.

BMW atstovybės fone pro mėlyną BMW einanti moteris

Raskite tobulą naudotą BMW elektromobilį.

Ar norėtumėte įsigyti naudotą aukščiausios kokybės BMW elektromobilį? Sužinokite daugiau apie mūsų naudotus elektromobilius čia.

Išardytos baterijos iliustracija

Geriausia ilgametė patirtis BMW ateities kartoms.

Lyginant su dabartiniais modeliais, ankstesni BMW i3 modeliai turėjo labai nedideles elektromobilių baterijas. Tačiau dėl techninės pažangos ir didesnių baterijų naujesniųjų kartų BMW elektromobilių įranga leidžia dar geriau optimizuoti dėvėjimosi procesus. Vis dėlto, kadangi kiekvienu konkrečiu atveju tai priklauso nuo daugelio veiksnių, nėra įmanoma pateikti visa apimančios informacijos apie individualių automobilių baterijų dėvėjimosi procesą.

Elektrinio variklio sandara. Paaiškinta paprastai.

BMW elektros variklio iliustracija
Išardyto nuolatinės srovės sinchroninio žadinimo variklio vaizdas
Nuolatinių magnetų sinchroninio žadinimo variklio skerspjūvio vaizdas
Pilko BMW i5 vaizdas iš galo miesto kelyje

Kaip veikia elektromobilio varos sistema?

Elektrinis variklis elektros srovę paverčia judesiu. Jis turi dvi pagrindines dalis: rotorių ir statorių. Kaip ir galima spėti iš pavadinimo, rotorius yra besisukančioji dalis. Taip nutinka dėl rotoriaus ir statoriaus magnetinių laukų sąveikos. Priklausomai nuo variklio tipo, rotoriaus magnetinį lauką sukuria magnetai arba elektros srovė. Sukamąjį judesį per vienos pavaros transmisijos sistemą elektrinis variklis perduoda į ratus. Pažvelgus į važiavimo ciklą (WLTP) matyti, kad elektrinio variklio efektyvumas yra daugiau kaip tris kartus didesnis už degimo variklio efektyvumą. Į BMW elektrinius automobilius yra dažnai montuojami itin efektyvūs nuolatinės srovės sinchroninio žadinimo varikliai (angl. CESM).

Nuolatinės srovės sinchroninio žadinimo variklių privalumai (angl. CESM).

Viena iš pagrindinių BMW kompetencijų – nuolatinės srovės sinchroninio žadinimo variklių panaudojimas gamyboje. Šie varikliai išsiskiria tuo, kad jų rotorių gamybai nėra reikalingi retieji žemės elementai. Lyginant su kitomis variklių rūšimis, nuolatinės srovės sinchroninio žadinimo varikliai pasižymi itin efektyviomis galios charakteristikomis ir puikia akceleracija esant dideliam greičiui. Pastaroji savybė praverčia lenkiant greitkeliuose. Be to, nuolatinės srovės sinchroninio žadinimo varikliai išsiskiria ir efektyviu energijos naudojimu. Kadangi jie įmagnetina rotorių elektros srove, priklausomai nuo situacijos, šie varikliai gali veikti užtikrindami arba optimalų efektyvumą, arba optimalų galingumą.

Nuolatinių magnetų sinchroninio žadinimo variklių (angl.PMSM) privalumai.

Nuolatinių magnetų sinchroninio žadinimo elektriniai varikliai (angl.PMSM) pasižymi dideliu galios tankiu. Tam tikrame intervale jie gali generuoti palyginti didelę galią. Techniškai šie varikliai skiriasi nuo CESM variklių tuo, kad jie magnetinį lauką rotoriuje sukuria kitokiu būdu, t. y. nuolatinių magnetų pagalba. Dėl šios priežasties PMSM varikliai idealiai tinka įkraunamų hibridinių elektromobilių (PHEV) ir M serijos įkraunamų hibridinių elektromobilių M-PHEV (BMW XM) transmisijoms.

Paprasta technologija. Paprastas vairavimas.

BMW elektrinio automobilio akceleracijos procesas vyksta be uždelsimo. Tam nėra reikalinga sankaba ir pavarų perjungimo svirtis. Priešingai nei vidaus degimo variklis, elektrinis variklis savo galią perduoda akimirksniu. Esant mažesniam greičiui, šio variklio sukimo momentas yra didelis ir beveik pastovus. Važiuojant didesniu greičiu, elektrinis variklis visą savo galią gali perduoti bet kuriuo metu. Skirtingai negu vidaus degimo variklio, šio variklio greičio nereikia reguliuoti keičiant pavaras.

Elektrinio BMW vairavimas. Unikali patirtis.

Elektrinis BMW važiuoja tiesiog atpalaiduojančiai tyliai. Paspaudus pedalą, jis galingai įsibėgėja akimirksniu ir demonstruoja nepriekaištingą moduliaciją. Dar daugiau – stabdant juntamas itin jautrus ir tikslus pedalas. Kadangi baterija yra montuojama kėbulo dugne, toks automobilis turi ir žemą svorio centrą. Be to, jūsų BMW gali pasigirti ir puikiomis važiavimo stabilumo charakteristikomis.

Pilkos spalvos BMW automobilio vaizdas iš šono miesto kelyje

Kodėl elektromobiliai taip greit įsibėgėja?

Vienos pavaros transmisija užtikrina itin sklandų elektrinio BMW įsibėgėjimą, tam nereikalingas joks pavarų perjungimas. Nuspaudus akceleratoriaus pedalą, sukimo momentas išvystomas žaibiškai. Jeigu pageidaujama, nukėlus koją nuo pedalo, priklausomai nuo pasirinktų energijos regeneravimo nustatymų, BMW ims lėtėti lygiai taip pat greitai.

Kaip su išmaniąja rekuperacija stabdo BMW?

Tam, kad būtų užtikrintas didžiausias efektyvumas, elektrinio BMW stabdžių sistema analizuoja stabdymo atvejus ir maksimaliai išnaudoja visas rekuperacines elektrinio variklio galimybes. Esant poreikiui, aktyvuojama ir įprastinė stabdžių sistema. Tokia išmani stabdžių sistemų sąveika leidžia regeneruoti maksimalų energijos kiekį, tausoja stabdžius ir sumažina stabdžių dalelių emisiją.

Klausimai ir atsakymai apie elektromobilio bateriją ir elektros variklį.

Daugiau informacijos.

Melsvai pilkos spalvos BMW iX važiuoja vandenyno pakrantės keliu

Elektra nuvažiuojamas atstumas. 

Mūsų elektromobilių nuvažiuojamas atstumas leis lengvai įveikti ilgesnius atstumus. Maršruto planavimo funkcija suteiks galimybę visada matyti jūsų automobiliui skirtas įkrovimo vietas kelionių metu.

Raudonas BMW įkraunamas įkrovimo stotelėje mediniame garaže

Įkrovimas namuose.

Įkraukite savo elektromobilį arba įkraunamą hibridinį automobilį per naktį arba tarp kelionių. Pradėkite naują dieną su visiškai įkrautu automobiliu ir suderinkite elektrinio BMW įkrovimo galimybes su asmeniniais kasdienio gyvenimo įpročiais.

Teisinis pranešimas.

BMW i4 eDrive40 Gran Coupé2: Energijos sąnaudos mišriu režimu WLTP kWh/100 km¹: 18,6–15,4; Elektra nuvažiuojamas atstumas WLTP km: 491–600

BMW i4 M60 xDrive Gran Coupe2: Energijos sąnaudos mišriu režimu WLTP kWh/100 km¹: 21,9–17,6; Elektra nuvažiuojamas atstumas WLTP km: 416–520

BMW i5 eDrive40 Sedan2: Energijos sąnaudos mišriu režimu WLTP kWh/100 km¹: 18–14,8; Elektra nuvažiuojamas atstumas WLTP km: 512–625

BMW i5 M60 xDrive Sedan2: Energijos sąnaudos mišriu režimu WLTP kWh/100 km¹: 19,5–17,1; Elektra nuvažiuojamas atstumas WLTP km: 472–539

BMW i5 eDrive40 Touring2: Energijos sąnaudos mišriu režimu WLTP kWh/100 km¹: 18,6–15,4; Elektra nuvažiuojamas atstumas WLTP km: 493–601

BMW i5 M60 xDrive Touring2: Energijos sąnaudos mišriu režimu WLTP kWh/100 km¹: 20,2–17,7; Elektra nuvažiuojamas atstumas WLTP km: 453–522

BMW i7 xDrive602: Energijos sąnaudos mišriu režimu WLTP kWh/100 km¹: 22,2–18,5; Elektra nuvažiuojamas atstumas WLTP km: 517–624

BMW i7 M70 xDrive Sedanas2: Energijos sąnaudos mišriu režimu WLTP kWh/100 km¹: 23,7–20,8; Elektra nuvažiuojamas atstumas WLTP km: 490–559

BMW iX1 eDrive202: Energijos sąnaudos mišriu režimu WLTP kWh/100 km¹: 17,1–15,4; Elektra nuvažiuojamas atstumas WLTP km: 431–474

BMW iX2 xDrive302: Energijos sąnaudos mišriu režimu WLTP kWh/100 km¹: 17,7 - 17,6; Elektra nuvažiuojamas atstumas WLTP km: 417-449

BMW iX xDrive602: Energijos sąnaudos mišriu režimu WLTP kWh/100 km¹: 21–17,9; Elektra nuvažiuojamas atstumas WLTP km: 596–701

BMW iX M70 xDrive2: Energijos sąnaudos mišriu režimu WLTP kWh/100 km¹: 23,6–20,6; Elektra nuvažiuojamas atstumas WLTP km: 518–600

 

1 Oficialūs duomenys apie degalų sąnaudas, CO₂ emisiją ir elektros energijos sąnaudas bei elektra nuvažiuojamą atstumą nustatyti pagal patvirtinimo metu galiojusią matavimų procedūrą ir atitinka Europos Reglamentą (EB) Nr. 715/2007. Atliekant nuvažiuojamo atstumo skaičiavimus pagal WLTP, yra atsižvelgiama į bet kokią papildomą įrangą (šiuo atveju taikoma tik Vokietijos rinkai). Oficialios nuo 2021 metų sausio 1 dienos naujo tipo tvirtinamų automobilių specifikacijos nustatomos tik pagal WLTP reikalavimus. Be to, pagal Europos Reglamento (EB) 2022/195 nuostatas, nuo 2023-01-01 EB atitikties sertifikatuose nebus nurodomos Naujojo Europos važiavimo ciklo (NEDC) vertės. Daugiau informacijos apie NEDC ir WLTP skaičiavimo procedūras rasite https://www.bmw.lt/lt/topics/fascination-bmw/apzvalga/sanaudos-emisija.html

Daugiau informacijos apie naujų automobilių degalų sąnaudas ir CO₂ emisiją galėsite rasti naujose keleivinių automobilių degalų sąnaudų ir CO₂ emisijos rekomendacijose „Guideline for fuel consumption, CO₂ emissions and electric power consumption for new passenger cars" – nemokamai visose prekybos vietose ir DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Vokietijoje bei apsilankę https://www.dat.de/CO2/.

2 Realios vertės priklauso nuo įvairių veiksnių, pavyzdžiui, krovinio svorio, vairavimo stiliaus, maršruto, oro sąlygų, papildomų elektros energiją naudojančių įrenginių (įskaitant oro kondicionierių), padangų, baterijos būklės.