Mūsų įrankis, skirtas stebėti leidimus naudoti slapukus, laikinai nepasiekiamas. Todėl gali trūkti kai kurių funkcijų, kurioms reikalingas sutikimas naudoti slapukus.
SĄNAUDOS IR EMISIJA
BMW EfficientDynamics: Išsami informacija apie degalų sąnaudų ir CO2 emisijos nustatymo procedūrą bei dyzelinių variklių technologiją.
Naujų transporto priemonių degalų sąnaudos ir CO2 emisija nustatoma laikantis standartizuotos procedūros. Nuo 2018 metų rugsėjo mėnesio anksčiau taikytą Naujojo Europos važiavimo ciklo (NEDC) standartą pakeitė praktiškesnis važiavimo ciklo standartas, vadinamas Pasauline suderinta lengvųjų transporto priemonių bandymo procedūra (WLTP). Šią procedūrą papildo emisijos realiomis važiavimo sąlygomis (RDE) bandymas, kurio metu išmetami teršalai matuojami tiesiog kelyje. Naujosios bandymų procedūros leis klientams geriau įvertinti savo automobilio degalų sąnaudas ir emisiją ateityje. Šiame puslapyje taip pat galite rasti naudingos informacijos apie dyzelinių variklių efektyvumą.
Naujų transporto priemonių degalų sąnaudos ir CO2 emisija nustatoma laikantis standartizuotos procedūros. Nuo 2018 metų rugsėjo mėnesio anksčiau taikytą Naujojo Europos važiavimo ciklo (NEDC) standartą pakeitė praktiškesnis važiavimo ciklo standartas, vadinamas Pasauline suderinta lengvųjų transporto priemonių bandymo procedūra (WLTP). Šią procedūrą papildo emisijos realiomis važiavimo sąlygomis (RDE) bandymas, kurio metu išmetami teršalai matuojami tiesiog kelyje. Naujosios bandymų procedūros leis klientams geriau įvertinti savo automobilio degalų sąnaudas ir emisiją ateityje. Šiame puslapyje taip pat galite rasti naudingos informacijos apie dyzelinių variklių efektyvumą.
PENKI FAKTAI APIE WLTP BANDYMO PROCEDŪRĄ
- 01 The new statutory WLTP consumption measurement has a more practical basis.
- 02 The tests take place over a longer period of time, at higher speeds and with a more dynamic progression.
- 03 The standard values of the new measuring procedure are closer to real-world figures for consumption.
- 04 The details offer a greater degree of transparency in terms of the anticipated fuel costs.
- 05 The WLTP measuring technique has been undergoing gradual implementation since 1 September 2017.
WLTP VERTINIMO METODAS
Tiksli bandymo procedūra, kuria siekiama gauti kaip galima labiau tikrovę atspindinčias degalų sąnaudų ir CO2 emisijos vertes
WLTP vertinimo metodas yra grindžiamas visame pasaulyje surinktais duomenimis, gautais esant realioms važiavimo sąlygoms, todėl nustatytosios reikšmės taip pat yra tikroviškesnės. Be kitų pakeitimų, tai apima naujai apibrėžtas, gerokai griežtesnes bandymų sąlygas, didesnius greičius ir žymiai ilgesnę bandymų trukmę (trisdešimt minučių vietoje dvidešimties).
Siekiant tiksliau nustatyti CO2 emisiją, bandymo procedūros metu vertinama ne tik standartinė automobilio įrangos komplektacija, bet ir specialiosios įrangos variantai. Todėl kiekvienam transporto priemonės modeliui yra nustatomos dvi reikšmės –mažiausia ir didžiausia galima standartinė sąnaudų vertė, kuri priklauso nuo aerodinaminių savybių, svorio bei pasipriešinimo riedėjimui. WLTP dėka galėsite geriau įvertinti automobilio sąnaudas ir CO2 emisiją. Tačiau, specialios automobilio konfigūracijos atveju, bus galima tiesiogiai nurodyti individualią standartinę reikšmę. Tačiau, specialios automobilio konfigūracijos atveju, bus galima tiesiogiai nurodyti individualią standartinę reikšmę. Vis dėlto, net ir taikant šią bandymų procedūrą, nukrypimai nuo tikrovę atspindinčių verčių yra galimi. Nepaisant didelio tikslumo, nukrypimai šios bandymų procedūros metu, aišku, yra įmanomi. Tačiau kasdieninės sąnaudos ir CO2 emisijos ir toliau priklausys nuo skirtingų topografijos sąlygų, klimato ir asmeninių važiavimo ypatybių. Emisija taip pat priklausys ir nuo eismo sąlygų, esamos apkrovos ir papildomos įrangos naudojimo, pvz.: oro kondicionavimo sistemos. Viena yra akivaizdu: bandymų sąlygos yra tikroviškesnės nei anksčiau, o tai reiškia, kad fiksuojamos degalų sąnaudos ir CO2 reikšmės yra didesnės, o elektromobiliais nuvažiuojami atstumai trumpesni. Tačiau tai nedaro jokios neigiamos įtakos faktinėms degalų sąnaudoms ar nuvažiuojamam atstumui. Be to, BMW Group visada dirba su naujomis technologijomis siekdama pagerinti degalų sąnaudas ir nuvažiuojamą atstumą.
Visos BMW Group transporto priemonės, kurias galite įsigyti visose Europos Sąjungos šalyse (EU28+), yra patikrintos taikant WLTP metodiką.
Vis dėlto, Vokietijos įstatymų leidėjas numato, kad pagal WLTP procedūrą gautos reikšmės iš pradžių turi būti nurodomos kartu su pagal NEDC metodą perskaičiuotomis reikšmėmis. Šiuo tikslu ES Komisija yra nustačiusi verčių koreliacijos metodiką, kuri bus vienodai privaloma visiems transporto priemonių gamintojams.
Šio etapo tikslas – palengvinti perėjimą prie naujosios bandymo procedūros. Jo trukmė priklausys nuo atitinkamų nacionalinių teisės aktų, todėl kiekvienoje šalyje gali skirtis.
Nuo 2018 metų rugsėjo mėnesio visi transporto priemonių gamintojai, parduodantys automobilius Europos Sąjungos šalyse, taip pat Šveicarijoje, Turkijoje, Norvegijoje, Lichtenšteine ir Izraelyje (EU28+), yra teisiškai įpareigoti tikrinti transporto priemones pagal WLTP procedūrą.
Tačiau nuo 2021 metų sausio mėnesio visose šalyse, kuriose yra taikomi transporto priemonių registraciją reglamentuojantys ES teisės aktai, turės būti nurodomos visų transporto priemonių WLTP reikšmės.
WLTP PROCEDŪRĄ PAAIŠKINANTIS VAIZDO ĮRAŠAS
Šiuose vaizdo įrašuose pateikiami svarbiausi duomenys apie WLTP vertinimo metodą.
WLTP IR NEDC PALYGINIMAS
Išsamiau susipažinkite su senosios ir naujosios bandymo procedūros skirtumais.
Bandymo procedūra | NEDC | WLTP | |
---|---|---|---|
Bandymo trukmė | 20 min. | 30 min. | |
Bandymo atstumas | 11 km | 23,2 km | |
Laikas, praleistas stovint | 25% | 13% | |
Bandymo etapai | Mieste, užmiestyje, (mišriu režimu) | Mažas, vidutinis, didelis, ypač didelis, (mišrus); (plius „Miestas“ elektromobiliams ir įkraunamiems hibridams) | |
Greitis | Vidutinis: 34 km/h Didžiausias: 120 km/h | Vidutinis: 46,6 km/h Didžiausias: 131 km/h | |
Temperatūra užvedus šaltą variklį | 20–30° C; užvedus šaltą variklį | 14° C (išbandyta 23° C temperatūroje, perskaičiuota 14° C temperatūrai) Užvedus šaltą variklį | |
Specialios įrangos parinktys | Neatsižvelgta | Visi įrangos komplektacijų variantai yra vertinami pagal jų poveikį aerodinaminėms savybėms, svoriui ir riedėjimo pasipriešinimui. |
EMISIJA REALIOMIS VAŽIAVIMO SĄLYGOMIS (RDE)
Teršalų kiekis realistiškai matuojamas automobiliui važiuojant kelyje.
Nuo 2016 metų gegužės vidurio visi ES, Šveicarijos, Turkijos, Norvegijos, Lichtenšteino ir Izraelio transporto priemonių gamintojai privalo vertinti emisiją realiomis važiavimo sąlygomis (RDE). Atliekant RDE testus, teršalų, tokių kaip kietosios dalelės ir azoto oksidai (NOx), emisija yra matuojama tiesiog keliuose. Šis metodas leidžia nustatyti vidutines emisijos vertes, kurių galima tikėtis eksploatuojant transporto priemones įprastinėmis sąlygomis. Siekdama dar labiau sumažinti teršalų emisiją, generuojamą kasdien naudojantis transporto priemonėmis, BMW Group savo automobilių modeliuose diegia įvairias tokią emisiją mažinančias technologijas.
Pavyzdžiui, BMW BluePerformance priemonėmis yra siekiama sumažinti dyzelinių variklių generuojamą azoto oksidų emisiją. Nuo 2020 metų pristačius naujosios kartos šešių cilindrų dyzelinius variklius, šalia variklių anksčiau montuotus katalizinius konverterius keičia dar efektyvesnė šalia variklių montuojama selektyviosios katalizinės redukcijos (SCR) sistema.
Tai leidžia užtikrinti dar efektyvesnę NOx konversiją, ypač vairuojant miestuose. Efektyvumą papildomai didinantis antrasis SCR katalizinis konverteris, kaip ir anksčiau, yra montuojamas po kėbulo apačia ir, priklausomai nuo transporto priemonės, turi savarankišką AdBlue dozavimo sistemą. BMW Group tapo pirmuoju transporto priemonių gamintoju, kuris savo serijinėje gamyboje pradėjo naudoti NOx katalizinių konverterių ir selektyviosios katalizinės redukcijos (SCR) sistemos derinį. Pradėjusi taikyti dvigubą AdBlue dozavimą, BMW vėl ėmė diktuoti naujus išmetamųjų dujų valymo ir teršalų mažinimo standartus. Dar daugiau – siekiant sumažinti kietųjų dalelių išmetimą į atmosferą, nuo 2006 metų dyzeliniais varikliais varomose transporto priemonėse imta standartiškai montuoti dalelių filtrus.
Be to, specialūs dalelių filtrai naudojami ir visuose benzininius variklius turinčiuose modeliuose. Taikydama tokias priemones, BMW užtikrina EU6d emisijos standarte nustatytų ribinių emisijos verčių esant realioms važiavimo sąlygoms (RDE) laikymąsi. Nuo 2020 metų spalio 01 dienos BMW pradeda gaminti EU6d automobilius - o tai net trimis mėnesiais anksčiau nei oficialiai nustatyta data (2021-01-01). Priešingai negu EU6c standartas, EU6d emisijos standartas taip pat nustato ribines dalelių ir azoto oksidų kiekio vertes RDE testuose. EU6d patvirtinimas užtikrina, kad jūsų automobilis atitinka griežčiausias šiuo metu galiojančias ES nustatytas emisijos ribines vertes.
VARIKLIAI SU BMW TWIN POWER TURBO TECHNOLOGIJA
Galingi ir efektyvūs – tai benzininiai ir dyzeliniai BMW varikliai.
Pažangūs benzininiai ir dyzeliniai varikliai su BMW TwinPower Turbo technologija – kiekvieno BMW pasididžiavimas. Šie varikliai išsiskiria moderniausiomis įpurškimo sistemomis, visiškai kintamu galios valdymu ir pažangia turbokompresoriaus technologija.
BMW TwinPower Turbo benzininiai varikliai
Ypatingai sklandžiai veikiantis pažangus trijų cilindrų benzininis variklis, keturių cilindrų benzininis variklis ir ne kartą metų automobilio apdovanojimą pelnęs vienaeilis šešių cilindrų BMW TwinPower Turbo benzininis variklis – tai varikliai, diktuojantys naujus standartus. Naujausios kartos BMW EfficientDynamics šeimai priklausantys varikliai yra ekonomiškesni už savo pirmtakus, generuoja mažesnę emisiją ir išvysto didesnę galią.
Siekiant dar labiau padidinti efektyvumą ir dinamiką, šiame pažangiame technologiniame sprendime, kuris yra kertinė BMW EfficientDynamics strategijos dalis,naujausia įpurškimo technologija puikiai dera su visiškai kintama vožtuvų valdymo sistema Valvetronic, įskaitant double-VANOS su pažangia turbokompresoriaus technologija. Rezultatas – ypatingai efektyvi varančioji sistema, įspūdingai demonstruojanti pripažintą BMW meistriškumą variklių srityje.
BMW TwinPower Turbo dyzeliniai varikliai
BMW Twin Power Turbo dyzeliniai varikliai – tai sistemingos BMW EfficientDynamics strategijos įgyvendinimo išraiška. Šie varikliai yra itin ekonomiški, galingi, išsiskiria geriausiomis charakteristikomis ir nedidelėmis degalų sąnaudomis. Abejonių dėl jų efektyvumo ir dinamikos tiesiog nekyla. Tuo pačiu metu šie varikliai, t. y. pradedantiesiems tobulai tinkantys trijų cilindrų BMW TwinPower Turbo dyzeliniai varikliai, pažangūs keturių cilindrų BMW TwinPower Turbo dyzeliniai varikliai ir itin galingi vienaeiliai šešių cilindrų BMW TwinPower Turbo dyzeliniai varikliai išsiskiria gerokai mažesne emisija ir nedidele paviršių trintimi. Dėl šių priežasčių maksimalus vairavimo malonumas yra garantuotas. Šie BMW EfficientDynamics variklių šeimai priklausantys dyzeliniai galiūnai išsiskiria ne tik lengvasvore aliuminio konstrukcija, bet ir turboįpūtimo sistema su kintamos geometrijos turbina. Degalų įpurškimą užtikrina naujausios kartos Common Rail tiesioginio įpurškimo sistema.
BMW DYZELINIAI VARIKLIAI: PROGRESYVŪS IR EFEKTYVŪS.
Dyzelinis variklis ne tik yra taupus degalų atžvilgiu, bet ir itin efektyvus. Dėl pažangios AdBlue įpurškimo technologijos šiuolaikinių dyzeliniais varikliais varomų BMW automobilių azoto emisija artėja prie nulio. Be to, siekiant dar labiau sumažinti teršalų emisiją, papildomai naudojamos ir kitos išmetamųjų dujų valymo technologijos. Dėl šios priežasties dyzeliniai varikliai yra itin efektyvus ir tobulai tinka tiems vairuotojams, kuriems tenka reguliariai įveikti ilgus atstumus. Be viso to, BMW Group ir toliau nuolatos vysto bei tobulina visas varančiųjų sistemų rūšis.
VISKAS, KĄ TURITE ŽINOTI APIE DYZELINIUS VARIKLIUS
Nesvarbu, ar kalbėtume apie ekonomiškumą ar efektyvumą, egzistuoja daugybė puikių priežasčių, skatinančių rinktis šiuolaikinius dyzelinius variklius. Vis dėlto, mums dar dažnai pritrūksta su tokiomis priežastimis susijusių duomenų ir pagrindinės informacijos. Čia galite susipažinti su išsamia dyzelinės varančiosios sistemos ir teršalų emisijos apžvalga bei susidaryti savo nuomonę šiais klausimais.
Dyzeliniai varikliai ir aplinka
Europos Sąjungos šalys ir daugelis kitų pasaulio šalių ėmėsi priemonių, kuriomis yra siekiama ženkliai sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių CO2 dujų emisiją. Siekiant šio aplinkosauginio tikslo, dyzeliniai varikliai atlieka svarbų vaidmenį, nes, išsiskirdami savo mažesnėmis sąnaudomis, gali prisidėti prie mažesnės CO2 emisijos. Pavyzdžiui, Europos Sąjungos Euro 6 standarto nuostatų reikalavimus atitinkantis dyzelinis variklis išskiria apytiksliai 15 procentų mažiau CO2 negu panašiame modelyje sumontuotas benzininis variklis. Atsižvelgus į šias aplinkybes, galima konstatuoti, kad Europoje per pastaruosius 20 metų dėl dyzeliniais varikliais varomų automobilių į atmosferą CO2 buvo išmesta apytiksliai vienu milijardu tonų mažiau. Be to, dėl dalelių filtrų, kurie BMW transporto priemonėse buvo pradėti standartiškai montuoti nuo 2006 metų, prie kietųjų dalelių emisijos prisidedančių dyzeliniais varikliais varomų transporto priemonių dalis tapo itin mažareikšmė.
Kietosios dalelės ir dalelių filtrai
Kietųjų dalelių terminu yra apibrėžiamos visos atmosferoje pasklidusios kietosios medžiagos. Gamtiniai šių medžiagų šaltiniai – tai erozija, smulkiosios dalelės, ugnikalnių išsiveržimai, taip pat žiedadulkės. Žmogaus veiklos sukelti šaltiniai apima kelių transportą, taip pat oro, vandens transportą bei pramonę. Maždaug 20 procentų tokių kietųjų dalelių emisijos atsiranda dėl naudojimosi automobiliais, tačiau išmetamųjų dalelių kiekis, palyginus su kietųjų dalelių patekimu į atmosferą dėl padangų dėvėjimosi ir turbulencijos, yra mažesnis. Dėl dalelių filtrų, kuriuos BMW Group ėmė montuoti nuo 2006 metų, mūsų transporto priemonių varikliai beveik neišskiria kietųjų dalelių į aplinką.
Kas yra CO2?
Anglies dioksidas yra šiltnamio efektą sukeliančios dujos, išsiskiriančios, pavyzdžiui, anglies, dyzelino, benzino, gamtinių dujų arba medienos degimo metu. Šios dujos vaidina svarbų vaidmenį daugelio gyvų organizmų ir augalų metabolizmo procese. Per didelis CO2 kiekis gerokai prisideda prie šiltnamio efekto ir tokiu būdu skatina klimato kaitą. Europos Sąjungoje transporto priemonių eismas generuoja mažiau kaip 30 procentų visos CO2 emisijos, iš kurios 72 procentai tenka kelių transportui. Jeigu nebūtų naudojami dyzeliniai varikliai, kurie dėl savo mažesnių sąnaudų išskiria mažiau CO2 negu benzininiai varikliai, CO2 emisija būtų gerokai didesnė.
Kas yra NOx?
Bendra NOx formule apibrėžiami visi dujinės būsenos azoto (N) oksidai. Per didelės NOx koncentracijos apkrauna plaučių darbą ir gali turėti žalingą poveikį augalams. Azoto oksidai išsiskiria aukštos temperatūros degimo metu, degant degalams, angliai, tepalams, medienai ir atliekoms. 1990–2017 metais dėl kelių transporto NOx emisija sumažėjo daugiau kaip 60 procentų. Todėl 2017 metais kelių transporto išmetamos Nox dujos tesudarė apie 37,5 procentus visos NOx emisijos. BMW vykdo daugiapakopę azoto oksidų emisijos mažinimo procedūrą, kuri šiandien pripažįstama itin efektyvia. Be variklių generuojamos emisijos mažinimo priemonių ir antrinio išmetamųjų dujų panaudojimo ši procedūra apima ir išmetamųjų dujų neutralizavimą pasitelkus azoto oksidų katalizinius konverterius (NSC) ir selektyviosios katalizinės redukcijos sistemą (SCR). Naudodama išmetamųjų dujų temperatūrą ir veikdama kartu su AdBlue įpurškimo sistema, SCR sistema toksiškas azoto oksidų dujas išskaido į nežalingus komponentus – vandenį ir azotą.
Naujuosiuose šešių cilindrų BMW dyzeliniuose varikliuose anksčiau montuotą itin efektyvią išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemą, kurią sudarė NOx katalizinis konverteris, dyzelino dalelių filtras ir po kėbulo apačia montuojama SCR sistema, keičia dar efektyvesnė technologija. Dabar, siekiant optimaliai išskaidyti NOx dujas itin plataus spektro variklio darbo metu, kartu su dyzelino dalelių filtru veikianti šalia variklio montuojama katalizinės redukcijos sistema (SCR) veikia kartu su po kėbulo apačia sumontuota SCR sistema. Ši technologija ateityje taps išmetamųjų dujų standarto pagrindu.Europos Sąjungos išmetamųjų dujų standartas
ES išmetamųjų dujų standartas nustato ribines emisijos vertes atsižvelgiant į transporto priemonės ir variklio rūšį. Kiekvienais metais naujos transporto priemonės privalo atitikti vis griežtesnius išmetamųjų dujų emisiją reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus. Nesvarbu, ar varomos dyzeliniu ar benzininiu varikliu, visos naujos BMW Group transporto priemonės šiuo metu atitinka Euro 6 išmetamųjų dujų standarto reikalavimus. Savo transporto priemonės ES emisijos klasę galite rasti tipo patvirtinimo sertifikato V9 dalyje.
Aplinkosauginės zonos
Siekiant laikytis ES emisijos apribojimų didelės taršos miestuose ir ilgainiui pagerinti oro kokybę, kai kuriuose Europos miestuose yra nustatytos aplinkosauginės arba nedidelės emisijos zonos, kuriose yra taikomi eismo ribojimai. Priklausomai nuo konkrečios šalies, į tokias zonas transporto priemonės gali įvažiuoti tik tuo atveju, jeigu atitinka tam tikrus reikalavimus, pavyzdžiui, jeigu ant transporto priemonės yra priklijuotas taršos lipdukas arba transporto priemonė atitinka konkrečią emisijos klasę. Nesvarbu, ar varomos dyzeliniu ar benzininiu varikliu, visos naujos BMW Group transporto priemonės šiuo metu atitinka Euro 6 išmetamųjų dujų standarto reikalavimus, todėl su tokiomis transporto priemonėmis galėsite įvažiuoti į daugelį Europos aplinkosauginių zonų.
Taršos lipdukas
Taršos lipduke yra nurodyta informacija apie Europos Sąjungos nustatytą transporto priemonės emisijos klasę. Norint įvažiuoti į kai kurių Europos miestų, pavyzdžiui, Berlyno sumažintos emisijos aplinkosaugines zonas, šis lipdukas yra privalomas. Šiuo metu, priklausomai nuo išskiriamos taršos lygio, transporto priemonėms gali būti nepriskiriami jokie taršos lipdukai arba išduodami raudonos, geltonos arba žalios spalvos taršos lipdukai. Šiuo metu visos naujos BMW Group transporto priemonės atitinka Euro 6 išmetamųjų dujų standarto reikalavimus ir šių transporto priemonių registracijos metu yra išduodamas žalios spalvos taršos lipdukas. Todėl su savo naujuoju BMW galėsite įvažiuoti į daugelį Europos aplinkosauginių zonų.
DAŽNAI UŽDUODAMI KLAUSIMAI – SĄNAUDŲ IR EMISIJOS NUSTATYMO BŪDAI
Jūsų klausimai. Mūsų atsakymai.
Kas yra WLTP?
WLTP (angl.„Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure”) santrumpa reiškia „Pasaulinė suderinta lengvųjų automobilių bandymų procedūra“.
Tai yra nauja bandymų procedūra tikroviškesniam automobilių degalų sąnaudų ir CO2 emisijos reikšmių nustatymui, kuri taps teisiškai privaloma visiems automobiliams nuo 2018 m. rugsėjo mėn. WLTP pakeis anksčiau naudotą NEDC procedūrą.Kas yra WLTP važiavimo ciklas?
Automobilio sąnaudos ir emisija be kita ko priklauso ir nuo važiavimo stiliaus. Todėl, kuriant WLTP, buvo renkami važiavimo duomenys iš viso pasaulio. Šie duomenys panaudoti 4 fazėms nustatyti su skirtingais vidutiniais greičiais – žemu, vidutiniu, dideliu ir ypač dideliu. Kiekvienos šios fazės metu naudojami skirtingi įsibėgėjimo, pristabdymo ir sustabdymo intensyvumai kasdieninio vairavimo stiliaus situacijoms atvaizduoti. Sujungus šias fazes gaunamas važiavimo ciklas, kuris skelbiamas kaip bendra reikšmė gamintojo specifikacijose. Kadangi elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai daugiausia naudojami miesto ribose, jų važiavimo ciklas turi 5-ąją fazę: Miesto fazę. Tokiu būdu gaunami žemi ir vidutiniai greičių vidurkiai.
Ką WLTP reiškia man?
WLTP priėmimas reikš, kad nurodomos degalų sąnaudų ir CO2 reikšmės taps artimesnės realiosioms. Nepriklausomai nuo to, WLTP taip pat vertinama individuali speciali įranga, todėl šios reikšmės taps dar tikroviškesnės, kadangi jos bus pagrįstos individualia automobilio konfigūracija. Tačiau, tuo pat metu tikroviškesnės reikšmės taip pat reikš didesnes degalų sąnaudas ir CO2 reikšmes automobiliams su vidaus degimo varikliais ir trumpesnius nuvažiuojamus atstumus elektromobiliams (įskaitant įkraunamus hibridus). Priklausomai nuo nacionalinių teisės aktų, CO2 mokesčiai gali būti didesni.
Kas yra RDE?
RDE (angl.„Real Driving Emissions“) santrumpa reiškia realias važiavimo emisijas. Tai yra nauja procedūra tokiems teršalams, kaip azoto oksidai (NOx) ir dalelės, nustatyti. Esmę sudaro tai, kad matavimas vyksta kelyje realiomis važiavimo sąlygomis, o ne laboratorijoje. Šiuo tikslu, prie bandomo automobilio išmetimo vamzdžio pritvirtinama nešiojama emisijų matavimo sistema (PEMS – angl. „Portable Emissions Measurement System“).
Kas yra EU6?
Euro 6 yra dabartinis teršalų standartas taikomas išmetimo dujoms. Jis apibrėžia griežtesnes dalelių ir azoto oksidų emisijų reikšmes, nei EU5. Nuo 2018 m. rugsėjo EU6c emisijų standartas taps privalomu, o lyginant su EU6b, juo nustatomi netgi dar mažesni išmetamų dalelių kiekiai iš automobilių su benzininiais varikliais. Tos pačios ribinės reikšmės taikomos ir dyzelinių automobilių emisijoms ciklo ribose pagal EU6b ir EU6c. EU6d-TEMP nuo 2019 m. rugsėjo mėn.* ir EU6d nuo 2021 m. sausio mėn.* – vėl šiek tiek sumažins dalelių ir azoto oksidų ribines reikšmes pagal RDE.
*Taikoma naujoms transporto priemonėms. Naujiems automobilių tipams nauji emisijų standartai įsigalios 1 metus anksčiau.Ką reiškia selektyvioji katalizinė redukcija (SCR)?
Siekiant dar labiau sumažinti automobilio emisijos reikšmes, į dyzelinius variklius tiekiamas skystas amoniakas, vadinamas AdBlue®. Selektyvinės katalitinės redukcijos (SCR) sistema su AdBlue® azoto oksidų sumažina iki 90%. Lieka tik vandens garai, azotas ir CO2.
Kas yra BluePerformance?
Siekdama dar labiau sumažinti savo automobilių generuojamą azoto oksidų emisiją, BMW naudoja BluePerformance technologiją. Ši technologija leidžia dar labiau sumažinti dyzeliniais varikliais varomų transporto priemonių emisiją. Visi keturių cilindrų dyzeliniai BMW varikliai turi ne tik dyzelino dalelių filtrus ir NOx katalizinius konverterius, bet ir selektyviosios katalizinės redukcijos (SCR) katalizinius konverterius su AdBlue® įpurškimo sistema. Tai leidžia gerokai sumažinti išmetamosiose dujose esančių azoto oksidų kiekį. Nuo 2020 metų pristačius naujosios kartos šešių cilindrų dyzelinius variklius, šalia variklių anksčiau montuotus katalizinius konverterius keičia dar efektyvesnė šalia variklių montuojama selektyviosios katalizinės redukcijos (SCR) sistema. Tai leidžia užtikrinti dar efektyvesnę NOx konversiją, ypač vairuojant miestuose. Efektyvumą papildomai didinantis antrasis SCR katalizinis konverteris, kaip ir anksčiau, yra montuojamas po kėbulo apačia ir, priklausomai nuo transporto priemonės, turi savarankišką AdBlue dozavimo sistemą.
Kas yra dalelių filtras?
Dalelių filtras skirtas dyzeliniuose ir benzininiuose varikliuose susidarančių dalelių kiekiui sumažinti.
Ką WLTP reiškia elektromobiliams ir hibridiniams automobiliams?
Kadangi elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai daugiausiai naudojami miesto ribose, WLTP, be keturių fazių: lėto, vidutinio, didelio ir ypač didelio greičio, numato ir specialią 5-ą fazę – Miesto fazę. Jos metu naudojamos važiavimą automobiliu miesto ribose geriausiai atspindinčios lėto ir vidutinio greičio fazės. Tai leidžia gauti tikroviškesnius nuvažiuojamo atstumo duomenis.