Kaip veikia hibridiniai automobiliai?

KAIP VEIKIA HIBRIDINIAI AUTOMOBILIAI?

Kaip veikia hibridiniai automobiliai?

Hibridinės jėgaines turinčios transporto priemonės yra didelis žingsnis į priekį automobilių technologijų srityje. Šie automobiliai yra ne tik ekonomiškesni, bet ir daug mažiau taršūs už tuos, kurie turi tik vidaus degimo variklį (VDV). Hibriduose tradiciniai vidaus degimo varikliai derinami su elektriniais varikliais ir baterijomis, kad būtų galima efektyviau naudoti kurą ir sumažinti išmetamos teršalų kiekį. BMW yra vienas iš lyderių gaminant komfortiškus bei malonius vairuoti hibridus. Šiame straipsnyje apžvelgsime, kaip šie automobiliai veikia.

Apie hibridinę technologiją

Hibridiniuose BMW automobiliuose veikia vieno vidaus degimo ir vieno ar kelių elektros variklių derinys. Hibridinę jėgos pavarą paprastai sudarys:

·   Vidaus degimo variklis. Paprastai tai būna benzininis VDV, tačiau BMW gamoje yra ir dyzelinių hibridų.

·   Elektrinis (-iai) variklis (-iai). Suteikia papildomos, momentinės galios ir leidžia efektyviau deginti kurą. Tam tikruose hibriduose jie gali ir patys tiekti energiją tiesiai į ratus. Tada vidaus degimo variklis net gali būti užgesintas.

·   Baterija(-os). Jis(-os) kaupia elektros energiją elektros varikliui. Baterija gali būti įkraunama naudojant rekuperacinį stabdymą ir varikliu bei net iš tinklo, jeigu tai – plug in hibridas..

·   Transmisija. Perduoda vidaus degimo ir elektros variklio galią į ratus.

Hibridinė sistema, atsižvelgdama į važiavimo sąlygas, sklandžiai perjungia arba derina energijos perdavimą į ratus, taip optimizuodama veikimą ir efektyvumą. Jūsų BMW prisitaiko prie situacijos ir, kai reikia važiuoti greičiau – gali suteikti visą energijos iškrovą, o kai judate lėtame start-stop eisme, prioritetą teiks elektros energijai. Sistemos tikslas yra sukurti jums kuo didesnį komfortą važiuojant ir, kad net nereikėtų galvoti apie tai, kaip hibridinę technologiją išnaudoti tinkamai. Automobilio jėgos agregatas tuo rūpinasi pats.

 

Skirtingų hibridų technologijų palyginimas

 

Hibridinis (HEV)

·   Energijos šaltinis – vidaus degimo variklis ir elektros variklis.

·   Akumuliatoriaus įkrovimas - daugiausia - per regeneracinį stabdymą.

·   Tik elektra nuvažiuojamas atstumas – pakankamai ribotas, daugiausia naudojamas efektyvumui didinti.

 

Iš tinklo įkraunamas hibridas (PHEV)

·   Energijos šaltinis – vidaus degimo variklis ir elektros variklis, kurį galima įkrauti iš tinklo.

·   Akumuliatoriaus įkrovimas – galima džiaugtis tikrai nemažu, vien tik elektra nuvažiuojamu atstumu bei baterijas įkrauti stotelėje mieste ar namuose.

·   Universalus - gali būti naudojamas kaip elektromobilis trumpose kelionėse mieste arba kaip hibridas ilgesnėms kelionėms. Taupu ir patogu.

 

Dalinė hibridinė sistema (MHEV)

·   Funkcija - elektros sistema padeda vidaus degimo varikliui, bet viena pati neturi pakankamai energijos, kad leistų važiuoti tik elektra.

·   Geresnės kuro sąnaudos – daliniai arba mild hybrid BMW automobiliai, palyginti su modeliais, kurie turi VDV, taupiau vartoja kurą.

·   Akumuliatoriaus įkrovimas – regeneracinio stabdymo ir variklio pagalba.

 

BMW hibridų apžvalga

BMW modelių gamoje daugiausiai yra MHEV ir PHEV automobilių. Kiekvienas modelis turi savo privalumų ir kiekviena hibridinė sistema gali puikiai patenkinti vairuotojų poreikius.

 

Iš tinklo įkraunamas hibridas - BMW X5 xDrive50e

Atnaujintasis BMW X5 xDrive50e yra iš tinklo įkraunamas, PHEV hibridas. Visureigyje rasite 3 litrų benzininį BMW TwinPower Turbo 6 cilindrų eilėje variklį, kuris, kartu su hibridine sistema išvystys įspūdingą 489 AG galią ir 700 Nm sukimo momentą.

Itin talpus ir galingas elektros variklis padeda ženkliai sumažinti kuro sąnaudas, tačiau net ir vien tik elektra bus galima nuvažiuoti iki 110 km atstumą. Hibridą galima įkrauti tiek namuose, tiek viešoje stotelėje.

 

Dalinis hibridas - BMW X6 xDrive40d

Itin daug kam patinka mild arba dalinai hibridinis jėgos agregatas, kurį galima rasti G06 BMW X6 xDrive 40d. Šešių cilindrų, 3 l darbinio tūrio dyzeliniam agregatui, išvystančiam 340 AG ir 700 Nm, padeda 11 AG galios, 48 V elektros sistema. Su jos pagalba, komfortiškas ir erdvus visureigis, iš vietos iki 100 km/h įsibėgės per 5,5 sekundės, tad dinamiškų pojūčių tikrai netrūks. Na, o dalinė hibridinė technologija taip pat didina važiavimo komfortą, nes dėka galingo hibridinės jėgainės generatoriaus, pakartotiniai užvedimai ar paleidimai nesukels didelių vibracijų.

Jeigu jus domina BMW hibridų gama, galite užsukti čia ir su kiekvienu modeliu susipažinti iš arčiau.

 

Skaityti daugiau