Mūsų įrankis, skirtas stebėti leidimus naudoti slapukus, laikinai nepasiekiamas. Todėl gali trūkti kai kurių funkcijų, kurioms reikalingas sutikimas naudoti slapukus.
NAUJOS KARTOS „BMW X3“ – HIBRIDAS VIEN ELEKTRA NUVAŽIUOS DVIGUBAI TOLIAU
Vokietijos automobilių koncernas BMW pristatė naujos kartos „BMW X3“ modelį. Šis rudenį pasirodysiantis vienas populiariausių X serijos modelių turės žymiai atnaujintą išorės dizainą ir saloną, taip pat daugiau išmanių sistemų ir efektyvesnę važiuoklę. O iš tinklo įkraunamo hibrido versija vien elektra įveiks dukart tolimesnį atstumą.
„Pirmąjį „X3“ modelį BMW išleido prieš 20 metų ir tai tapo tikra sėkmės istorija. Šis vidutinio dydžio Sports Activity Vehicle (SAV) segmentui priskiriamas premium klasės automobilis sulaukė milžiniško pirkėjų susidomėjimo tiek Lietuvoje, tiek ir visame pasaulyje. Dabartinis modelis 2023 metais buvo geriausias parduodamas X serijos automobilis pasaulyje. Neabejojame, kad naujasis, ketvirtos kartos „X3“ dėl dar didesnio dinamiškumo, modernumo, efektyvumo ir universalumo taps dar patrauklesniu ir išliks vienu populiariausių modelių visoje BMW gamoje“, – sakė BMW įgaliotosios atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ direktorius Aurimas Tamašauskas.
Sportiškesnė išvaizda
Ketvirtos kartos „BMW X3“ dėl ryškių atnaujinimu bus lengvai atpažįstamas gatvėje. Modelis atrodo daug moderniau ir atletiškiau, o prie to prisideda ir nežymiai pakoreguoti automobilio matmenys – palyginus su pirmtaku, ketvirtos kartos modelis tapo šiek tiek ilgesnis (+34 mm) ir platesnis (+29 mm), tačiau truputį žemesnis (-25 mm).
Automobilio priekiui koncerno dizaineriai sukūrė masyvesnes priekines groteles, kurios turi tiek vertikalias, tiek ir įstrižas juostas, o už papildomą mokestį – ir kontūrinį apšvietimą.
Į akis krenta ir naujo dizaino priekiniai LED žibintai, kuriuose sumontuota po du L formos LED dienos žibintus, atliekančius ir šoninio apšvietimo bei posūkio signalo funkcijas. Papildomai pasirinkti galima ir adaptyviuosius LED priekinius žibintus su neakinančiomis matricinėmis tolimosiomis šviesoms bei mėlynos spalvos dizaino detalėmis.
Šiuolaikiškai atrodo ir naujo dizaino galiniai žibintai – jie įgavo naują formą bei modernius grafikos elementus. Sportiškumo automobilio galui suteikia ir virš galinio lango išsikišęs stogo spoileris.
Standartiškai automobilyje montuojami 18 colių ratlankiai (išskyrus „BMW X3 30e xDrive“ modelį, kurio standartinėje komplektacijoje – 19 colių ratlankiai). Tarp papildomų opcijų yra ir galimybė rinktis 20 ar 21 colio ratlankius. Pirkėjai taip pat galės pasirinkti kėbulo spalvą iš 9 skirtingų atspalvių.
Naujausios technologijos ir daugiau erdvės salone
Reikšmingų atnaujinimų sulaukė ir automobilio salonas, kuriame – dar daugiau erdvės, individualumo ir komforto. Į naujos kartos „X3“ atkeliavo išlenktas BMW monitorius, sudarytas iš 12,3 colio informacinio ekrano ir 14,9 colio valdymo ekrano, daugiafunkcė BMW interaktyvi valdymo juosta, salono apšvietimo elementai, paplokštintą apačią turintis vairas bei naujo dizaino pavarų jungiklis.
Įvairius nustatymus bus patogu reguliuoti per naująją „BMW iDrive“ su „QuickSelect” sistema, veikiančią su naujausia, 9-tąja BMW operacine sistemos versija.
Salonas atrodo itin erdvus, o bagažinės talpa siekia 570 litrų. Nulenkus galines sėdynes ji gali būti išplečiama iki 1700 litrų („X3 30e xDrive“ modelyje – nuo 460 l iki 1600 litrų).
Naujajame „BMW X3“ standartiškai montuojamos elektra valdomos, šildomos sportinės sėdynės, aptrauktos „Econeer” medžiaga, kurių paviršiai ir paminkštinimai pagaminti iš perdirbtų medžiagų. Tarp papildomai pasirenkamų opcijų „Veganza“ ir „BMW Individual“ Merino odos apmušalai bei prietaisų skydelio megztos tekstūros apdaila, pagaminta iš perdirbto poliesterio.
Elektra – iki 90 km
Ketvirtos kartos „X3“ iš tinklo įkraunamas hibridas „X3 30e xDrive“ galės elektra įveikti dvigubai ilgesnį atstumą nei dabartinis modelis – net 81-90 km (pagal WLTP standartą). Šis hibridas turi 2 l darbinio tūrio keturių cilindrų benzininį variklį ir elektros motorą, kurie kartu sugeneruoja 220 kW/299 AG galią. Su tokiais agregatas automobilis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgės per 6,2 sekundės. Automobilyje esančią bateriją bus galima įkrauti 11 kW galia.
Dar galingesnė ir greitesnė bus „X3“ modelio „M Performance“ versija – „X3 M50 xDrive“. Po jos variklio dangčiu – galingas šešių cilindrų vienaeilis motoras. Jis turi ir „M TwinPower Turbo“ ir 48 voltų lengvųjų hibridų technologijas. Maksimali šio agregato galia siekia 293 kW/398 AG, kuri į ratus perduodama per 8 laipsnių „Steptronic Sport“ transmisiją ir išmaniųjų keturių varančiųjų ratų sistemą „xDrive“. Šių parametrų automobilis nuo 0 iki 100 km/val. geba įsibėgėti per 4,6 sekundės.
Be to, „X3 M50 xDrive“ pasižymi ir kitais „M Performance“ modeliams būdingais patobulinimais – didesnį dinamiškumą ir tikslumą užtikrinančią važiuoklę, „M Sport” pakabą su kintamu sportiniu vairo mechanizmu, „M Sport” stabdžius ir galinės ašies diferencialą, M būdingus dizaino elementus.
Šalia hibridinės ir „M Performance“ versijų, Lietuvoje bus parduodama ir „X3 20 xDrive“ benzininė versija su 48 voltų lengvųjų hibridų technologija. Jos ratus suks 2 litrų 4 cilindrų 153 kW/208 AG benzininis agregatas, su kuriuo automobilis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgės per 7,8 sekundės.
Visos naujos kartos „X3“ versijos turės aštuonių laipsnių „Steptronic” pavarų dėžę ir standartiškai komplektuojamas pavarų perjungimo svirtis ant vairo.
Naujos kartos „X3“ modeliai pasižymės didesniu dinamiškumu, stabilumu posūkiuose ir komfortu ilgose kelionėse. Geresnius parametrus inžinieriams pavyko pasiekti sumažinus automobilio svorį, suteikus kėbului daugiau standumo ir išplatinus galinę tarpvėžę, taip pat specialiai šiam modeliui pritaikius valdymo sistemą. Norintys dar didesnio dinaminio meistriškumo, gali rinktis papildomą „M Sport” pakabą su sportinio vairo mechanizmu ir „M Sport” stabdžiais.
Platesnė standartinė įranga ir pagalbos vairuotojui sistemos
Su naujuoju „X3“ vairuotojai taip pat gaus daugiau pagalbinių vairavimo ir parkavimo sistemų nei ligšioliniame modelyje. Standartinėje įrangoje yra įspėjimo apie priekinį susidūrimą, įspėjimo apie išvažiavimą iš kelio juostos ir greičio ribojimo informacijos sistemos, taip pat vairavimo asistentas, perspėjantis apie vadinamojoje aklojoje zonoje esančius automobilius ir parkavimo asistentas su atbulinės eigos kamera.
Papildomų sistemų sąraše svarbiausi yra vairavimo ir eismo juostos palaikymo asistentas, taip pat automatinis greičio ribojimo asistentas, aktyvioji greičio palaikymo sistema su „Stop&Go” funkcija ir parkavimo asistentas „Parking Assistant Professional”, leidžiantis automobiliu į stovėjimo vietą įvažiuoti ar iš jos išvažiuoti valdant per išmanųjį telefoną.
Be vairavimo asistentų, „X3“ turės ir platesnę standartiškai diegiamą komforto įrangą. Tai – trijų zonų automatinė klimato kontrolė, akustiniai stiklai, „Comfort Access” sistema, elektra valdomas bagažinės dangtis ir išorinių veidrodėlių nulenkimo mechanizmas, signalizacija bei „BMW Live Cockpit Plus” su debesijos pagrindu veikiančia navigacija „BMW Maps”.
Standartinės komplektacijos „X3“ taip pat turės išmaniųjų telefonų belaidžio įkrovimo funkciją, keturias USB-C jungtis, 12 V elektros lizdus centrinėje konsolėje ir bagažinėje.
Norintys taip pat galės pasirinkti ir iš gausios papildomai užsakomos įrangos variantų. Pavyzdžiui, „BMW Live Cockpit Professional” su projekciniu ekranu „BMW Head-Up Display”, „Harman Kardon” erdvinio garso sistemą, adaptyviuosius LED priekinius žibintus, galinių šoninių langų žaliuzes, sėdynių ventiliacijos funkciją priekyje ir šildymą gale, panoraminį stoglangį, šildomą vairą ir kt.
Naujasis BMW X3 bus gaminamas „BMW Group” gamyklose Spartanburge (JAV) ir gamykloje Rosslyne (Pietų Afrikos Respublika), taikant gamybos procesą, orientuotą į išteklių tausojimą ir žiediškumą. Kaip skelbia BMW įgaliotoji atstovė Lietuvoje „Krasta auto“, priklausanti tarptautinei „Inchcape“ grupei, Lietuvoje „BMW X3“ pasirodys 2024 m. antroje pusėje. Pirmiausia – rugpjūtį – Lietuvoje debiutuos versijos su vidaus degimo varikliais, o iš tinklo įkraunamas hibridas – spalį.