7 moterys novatorės, kurios paskatino pokyčius automobilių pramonėje

7 MOTERYS NOVATORĖS, KURIOS PASKATINO POKYČIUS AUTOMOBILIŲ PRAMONĖJE

7 moterys novatorės, kurios paskatino pokyčius automobilių pramonėje

Moterys automobilių pramonėje kone visą laiką buvo ir išlieka svarbiomis figūromis. Jų sukurti išradimai, įvestos techninės naujovės, lyderystė, drąsa ar įkvepiantys laimėjimai prie vairo padėjo nutiesti kelią dabarties kartoms bei sulaužė ne vieną barjerą. Tačiau apie šios lyties atstovių pasiekimus daug kas nežino, nors įtaką jaučiasi ir šiomis dienomis. Tam pristatome net 7 įspūdingas asmenybes kurios padėjo formuojant automobilių pramonę.

 

Sąrašas

1. Wilhelmine Erhardt

2. Stephanie Kwolek

3. Clärenore Stinnes

4. Mary Anderson

5. Bertha Benz

6. Margaret Wilcox

7. Danica Patrick

 

Wilhelmine Erhardt

Sunku pagalvoti, bet kažkada net ir Europoje moterys už vairo nesėsdavo. Vos tik išrastos, motorinės transporto priemonės buvo laikomos vyrišku daiktu.

Pionierė šioje srityje – Vilhelmina Erhardt, Wartburg gamyklos vadovo žmona. Tai buvo labai savimi pasitikinti asmenybė ir, pasak istorijos šaltinių, ji tapo pioniere, pirmąja moterimi keliautoja už automobilio vairo.

Ties čia ponia Erhardt nesustojo ir po beveik dviejų metų, 1901 m. rugpjūčio 3 d. ji įsirašė į automobilių sporto istoriją, dalyvaudama tolimos distancijos automobilių žygyje (taip tuo metu buvo vadinamos lenktynės) Eizenachas - Meiningenas - Eizenachas per Vokietijoje esančius kalnus. Nepaisant mažiau galingo variklio, ji tik per plauką neužėmė podiumo.

 

Stephanie Kwolek

Dar 1968 m. lapkričio 22 d. Vokietijos patentų biuras gavo patento paraišką DE 1810 426. Patente buvo konkrečiai aprašytas super pluoštas, kuris iki šiol naudojamas automobilių pramonėje, kelionėse į kosmosą bei, labiausiai žinomas dėl to, kad pritaikomas gaminant neperšaunamas liemenes. Tai – kevlaras.

Dirbdama sau įprastą darbą laboratorijoje, S. Kwolek patyrė sunkumų paverčiant kietą polimerą į skystą pavidalą. Vietoj skaidraus, sirupo pavidalo mišinio, kurio ji tikėjosi, skystis tapo plonas ir nepermatomas. Keletas laimingų atsitiktinumų padėjo jai atrasti medžiagą, kuri pasirodė esanti penkis kartus tvirtesnė už plieną.

Kevlaras gali būti naudojamas kaip apsauginė medžiaga korpusuose, bet ir kaip priedas padangose. Jis užtikrina itin didelį matmenų stabilumą net esant aukštai temperatūrai ir greičiui.

 

Clärenore Stinnes

Pagal dabartinius standartus 34,5 AG variklį turintis automobiliukas būtų laikomas labai lėtu ir nepatogiu. Tačiau 1927 metais, tuomet 26 metų amžiaus Klereonora Stinnes būtent su tokį variklį turinčiu Adler Standard 6 leidosi į kelionę aplink pasaulį. Ji norėjo tapti pirmuoju žmogumi, apvažiavusiu pasaulį automobiliu. Kelionė per ledą ir karštį, purvą ir neasfaltuotus kelius truko 25 mėnesius. Dažnai nebuvo jokių kelių, žemėlapių, degalinių ar dirbtuvių. Tik labai užsispyręs žmogus galėjo tai įvykdyti.

Panelė Stinnes buvo pirmoji, kuri surizikavo ir automobiliu apvažiavo pasaulį kirsdama 23 šalių teritorijas. Išvykusi iš Frankfurto Vokietijoje, su švedų kinematografu Carl-Axel Soderstrom, moteris keliavo į rytus: per Balkanus, Kaukazą, Sibirą, Gobio dykumą į Kiniją ir Japoniją, per Andus ir JAV, kol laivu grįžo į Europą.

 

Mary Anderson

Amerikietė Mary Anderson, stebėdama, kaip Niujorke vairuotojai kovoja su blogomis oro sąlygomis, išrado ne ką kito, o priekinio stiklo valytuvus. Gavusi rankiniu būdu valdomo prietaiso patentą, ji bandė jį parduoti, tačiau investuotojų jis buvo pripažintas nepraktišku.

Nepaisant to, kad už savo išradimą Mary Anderson niekada negavo pelno, 1913 m. jos naujovė tapo standartine įranga automobiliuose ir labai prisidėjo prie to, kad visi dabar jaustumėmės saugiau net tada, kai važiuojame lyjant lietui.

 

Bertha Benz

Pavardė Benz automobilių pasaulyje žinoma visiems. Karlas Benz‘as yra automobilio išradėjas, tačiau jo žmona dažnai lieka paraštėse, nors tikrai smarkiai prisidėjo prie automobilio, kaip transporto priemonės, išpopuliarėjimo.

Pačioje automobilių pramonės pradžioje, 1888 m., nepaisydama visuomenėje vyraujančio skepticizmo dėl savo vyro išradimo, B. Benz su sūnumis leidosi į pirmąją sėkmingą tolimą kelionę automobiliu. Maršrutas – iš Manheimo į Pforcheimą. Ši ~110 km kelionė buvo įveikta negrįstais, nelygiais keliais, šalia geležinkelio, remontuojant automobilį savadarbiais įrankiais.

Jei ne ši kelionė ir ponios Benz avantiūrizmas, būtų reikėję dar laukti, kol visuomenė imtų pozityviai vertinti automobilius.  

 

Margaret Wilcox

Tam tikri dalykai automobiliuose jau nebekelia nuostabos, tačiau kiekvienas, net ir labai kasdienis įrenginys ar dalykas turėjo būti sukurtas, išrastas ir pritaikytas. Na, o už tai, kad automobilyje galime jaustis komfortiškai ištisus metus, dėkoti galima amerikietei Margaretai A. Wilcox.

Viena pirmųjų mechanikos inžinierių moterų, M. Wilcox 1893 m. rudenį pateikė paraišką patentuoti automobilio šildymo sistemą. Jos sistemą sudarė po automobiliu esanti degimo kamera ir po automobilio salonu išvedžiotų vamzdžių sistema, kuria buvo tiekiamas pašildytas vanduo.

Šis automobilių pramonei svarbus išradimas davė dvigubą naudą. Jis:

·   Leido nupūsti miglą nuo langų;

·   Padėjo palaikyti gerą temperatūrą salone.

 

Danica Patrick

Dar viena amerikietė, Danica Patrick yra viena sėkmingiausių profesionalių lenktynininkių moterų. Ji, nuo 2005 iki 2018 m. aktyviai varžėsi NASCAR ir IndyCar čempionatuose bei net laimėjo IndyCar lenktynėse Japonijoje 2008 m. prikaupė krūvą gerų pasirodymų, dėl kurių yra gerbiama visame autosporto pasaulyje.

Perėjusi į NASCAR, ji septynis kartus finišavo tarp TOP 10 ir įėjo į istoriją kaip pirmoji moteris, užsitikrinusi pole poziciją prestižinėse Daytona 500 lenktynėse. Tai – kol kas ko gero sėkmingiausia moteris lenktyninkė.

 

Skaityti daugiau