Inovacijos automobilių saugumo srityje: naujos technologijos ir jų taikymas

INOVACIJOS AUTOMOBILIŲ SAUGUMO SRITYJE: NAUJOS TECHNOLOGIJOS IR JŲ TAIKYMAS

Inovacijos automobilių saugumo srityje: naujos technologijos ir jų taikymas

Šiais, 2024 m. automobilių pramonė ir toliau sulaukia daugybės inovacijų. Didelė dalis jų orientuotos į saugumą. Čia daroma didelė pažanga. Naujovės, kurias paminėsime šiame sąraše, ne tik pagerina vairavimo patirtį, bet ir gerokai padidina saugumą keliuose.

ADAS – pažangiosios pagalbos vairuotojui sistemos

ADAS technologijas naudoja kone visų automobilių vairuotojai. Jos atsakingos už komfortą, saugumą ir pavojų vengimą. Visai neseniai gamintojas „Texas Instruments" pristatė radaro jutiklio lustas AWR2544.

Būtent 77 GHz dažnio milimetrinių bangų radijo jutiklis yra proveržis radarų technologijose. Jis padidina transporto priemonių ir kliūčių aptikimo nuotolį iki daugiau nei 200 metrų atstumo. Technologinė inovacija taip pat gali sumažinti daviklio dydį iki 30 %. Numatoma, kad ateityje dėl to patobulės atstumo palaikymo, kliūčių vengimo bei autonominio vairavimo technologijos.

DI sprendimų integracija į automobilius

Dirbtinio intelekto (DI) integracija į transporto priemones gali iš esmės pakeisti saugos sistemų darbą ir galimybes. Dauguma gamintojų jau dabar diegia pažangias saugos sistemas, kurios, kartu su DI algoritmų pagalba gali stebėti ir aptikti išsiblaškymo ir mieguistumo požymius vairuotojo elgsenoje.

Dar vienas puikus DI įrankių integracijos pavyzdys – Amazon užsiminė apie generatyvinio dirbtinio intelekto partnerystę su BMW, o tai reiškia, kad tokių sprendimų svarba automobilių pasaulyje tik auga. Jų pritaikymo galimybės apima daugiau nei tik saugumą, nors akivaizdi nauda būtent saugant nuo nelaimingų atsitikimų.

 

Tobulėjančios apšvietimo technologijos

Nauja tendencija automobilių sektoriuje – milijonus šviesos pikselių turintys ir atskira programine įranga valdomi priekiniai žibintai. Šia technologija galima dar tiksliau reguliuoti šviesos kiekį tam tikrose vietose, sumažinti akinimą nuo atspindžių arba apšviesti pėsčiuosius tamsiuose keliuose.

Ši technologija pakankamai pažangi, kad žibintai galėtų ne tik apšviesti kelią, bet teoriškai ir projektuoti filmą ekrane arba ant sienos. Tad lauko kinas galėtų būti prieinamas bet kur ir bet kada.

 

Valdžių dėmesys – apsauga nuo skaudžiausių nelaimių

ES įstatymų leidėjai visai neseniai paskelbė, kad jau artimiausiu metu, į visus ES ribose parduodamus ir pagamintus naujus automobilius turės būti įdiegtos sistemos, galinčios atpažinti girtą, snūduriuojantį ar nedėmesingą vairuotoją. Nuo 2024 m. liepos mėn. visuose naujai homologuotuose automobiliuose, o nuo 2026 m. – visuose naujuose automobiliuose bus privaloma įrengti vairuotojo elgsenos stebėjimo sistemą (ADDW). Tai turėtų padėti sumažinti skaudžių eismo įvykių kiekį.

Tokie gamintojai kaip Bosch ir Magna, kuria vairuotojų stebėjimo sistemas (DMS), kurios gali nustatyti ir tai, ar vairuotojas yra neblaivus. JAV Kongresas įpareigojo nuo 2027 m. įrengti tokias sistemas visose transporto priemonėse. Tam turės būti naudojamos kameros ir kiti sensoriai bei galbūt net DI algoritmai, su kurių pagalba stebimas vairuotojo elgesys ir nustatomi fiziniai apsvaigimo požymiai.

 

Termovizorinės kameros

Dauguma vairuotojų gali jaustis nesaugiai važiuodami pro rūką ar dūmus. Net ir naujos kartos LED žibintai ne visada suteikia tokį matomumą, kokio norėtųsi. Tam gamintojai svarsto pradėti naudoti šilumines arba termovizorines kameras.

Tokios kameros gali matyti ar padėti atpažinti kliūtis, kurios skendi dūmuose, rūke ir ne tik. Su jų pagalba, naktį ar prasto matomumo sąlygomis, matomumas bus net iki keturių kartų geresnis nei plika akimi. Suderinus su papildytos realybės (AR) projekciniais ekranais (HUD) arba kitais sprendimais galima sukurti tikrai ženkliai saugumą padidinančią technologiją.

Skaityti daugiau