ISTORIJOS.

ŠIANDIENOS GYVENIMO BŪDAS – NUOSTABESNIAM RYTOJUI.

ISTORIJOS.ŠIANDIENOS GYVENIMO BŪDAS – NUOSTABESNIAM RYTOJUI.

Šiandien gyvenimo būdas reiškia daug daugiau, nei mada ir aksesuarai. Jis apima ir ateities idėjas. Užvis geriausia, kai šios idėjos ne tik užrašomos popieriuje, bet ir įgyvendinamos. Mūsų istorijos supažindina su būtent tokiais žmonėmis. Prisijunkite prie mūsų, atrasdami stebinančius klausimus ir dar labiau neįprastus atsakymus į juos. Nes šiandieninis laiko dvasios apibrėžimas reiškia ir gebėjimą dvasia pralenkti laiką.

Read more

KAI SENA IŠTOBULINAMA Į NAUJA: GERIAUSIOS PAKARTOTINIO PANAUDOJIMO IDĖJOS.

Nuotraukoje – dvi Berlyno dizainerės Rasa Weber ir Essi Glomb, eksperimentuojančios su mikrodumbliais ir mėginančios išgauti naujus dažus.

 

 

Tvarūs produktai yra draugiški aplinkai. Tačiau ar jie palieka ilgalaikį įspūdį? Į šį klausimą atsako BMW i kolekcijos aksesuarai, sukurti Berlyno dizainerių. Tad leiskimės į tik elektros energiją naudojantį turą po miestą ir apžvelkime kelis atradimus, pavyzdžiui, obuolių odą.

Kai kalbama apie perdirbtus produktus, dažniausiai įsivaizduojame šiurkštų popierių ar griozdiškas plastikines kėdes, o ne aukštos kokybės aksesuarus. Tačiau perdirbant atliekas naujų gaminių kūrimui, galima panaudoti ir susijusias žaliavas. Šiuo atveju svarbu panaudoti pakartotinai.

Read more
Nuotraukoje kairėje – perdirbimo simbolis, greta – pakartotinio panaudojimo simbolis.

 

 

Berlyno dizainerės Rasa Weber ir Essi Glomb daugybę metų dirba su tvarių produktų gamyba. Pavyzdžiui, savo dizaino studijoje „Blond & Bieber“ jos sukūrė aplinkai nekenksmingus tekstilinius dažus, išgaunamus iš mikrodumblių.

Read more
Nuotraukoje: kairėje - dizainerės Rasa Weber ir Essi Glomb savo studijoje, dešinėje - važiuojančios BMW i3 automobiliu

 

 

Žvilgsnis į ateitį: dizainerės Rasa Weber (kairėje) ir Essi Glomb, važiuojančios BMW i3 automobiliu per Berlyną ir atrandančios intriguojančias pakartotinio panaudojimo idėjas.

Read more

Pakartotinis panaudojimas pieštukinėje.

Pirmasis Rasos Weber ir Essi Glomb sustojimas – kavinė ant Šprė upės kranto. Čia jos susitinka Christine Arlt ir Ulrich Riedel iš „Manaomea“, įsukūrusio Olchinge prie Miuncheno. Šių verslininkų požiūris į pakartotinį panaudojimą unikalus: jie gamina pieštukus iš tekstinės ir žemės ūkio šalutinių produktų.

Ulrich Riedel paaiškina, kodėl mediniai pieštukai nėra tikrai tvarūs gaminiai: „Mediena turi būti ypatingos kokybės, joje negali būti atšakų. Nupjovus ir nufrezavus medieną, vos 20 proc. jos panaudojama pieštukų korpusams gaminti. Likusi mediena tampa drožlėmis.“ To negalima pavadinti racionaliu išteklių naudojimu.

Read more
Mažesnėje nuotraukoje – dizainerė Rasa Weber bendrauja su „Manaomea“ įmonės savininkais Christine Arlt ir Ulrich Riedel. Didesnėje nuotraukoje – du pakartotinio panaudojimo būdu pagaminti pieštukai, padėti prie pieštukinės.

 

 

„Manaomea“ bendraįkūrėja ir generalinė partnerė Christine Arlt.
„Mes gaminame pieštukus iš audinio atliekų, susidarančių gaminant automobilių sėdynes.“

BMW i kolekcijai Christine Arlt ir Ulrich Riedel sukūrė originalią pakartotinio panaudojimo idėją: rašymo reikmenų rinkinį, gaminamą iš audinio likučių, susidarančių gaminant automobilių sėdynių apmušalus. „Manaomea“ perka iš BMW audinių atraižas pakartotiniam panaudojimui.

„Pieštukus mes gaminame ir, pavyzdžiui, iš senų drabužių“, teigia Christine Arlt. „Labiausiai mane žavi tai, kad perdirbimo būdu pagaminti produktai turi savitą charakterį. Kai pieštukas pagaminamas specialiai man, iš seno mano drabužio, jaučiu asmeninį ryšį su šiuo gaminiu.“

Kažkas nebereikalingo tampa nauju asmeniniu daiktu – tokia pakartotinio panaudojimo idėja išties šiuolaikiška. Christine Arlt savo alternatyvą daiktų išmetimui aiškina taip: „Kuo tvirtesnis ryšys tave sieja su gaminiu, tuo labiau jį vertinsi, ir tuo ilgiau naudosi.“

Read more

Vaizdo įraše kviečiame susipažinti su pieštukų kūrėjais.

 

 

Dizainerių krepšiai iš obuolių atliekų.

Kita mūsų stotelė? 127 metų senumo Arminius turgaus halė Berlyno Moabit rajone – viena geriausių turgaus halių Vokietijoje. Čia Rasa Weber ir Essi Glomb susitinka su Hannes Parth iš „Frumat“ – Italijoje, pietų Tirolyje įsikūrusios įmonės, garsėjančios savo „obuolių oda“.

„Spaudžiant sultis iš obuolių, lieka kietos atliekos“, aiškina Hannes Parth. „Šios obuolių išspaudos yra per geros, kad jas išmestume kaip organinę atlieką“. Anot Parth, dideliu celiuliozės kiekiu pasižymintis minkštimas idealiai tinkamas stilingoms pakartotinio panaudojimo idėjoms įgyvendinti.

Read more
Mažesnėje nuotraukoje – dizainerė Essi Glomb kalbasi su Hannes Parth iš „Frumat“. Didesnėje nuotraukoje – BMW i kolekcijos kuprinė, pagaminta iš obuolių odelių odos pakaitalo.

 

 

  • Parduotuvė
„Forumat“ įmonės vadovas Hannes Parth.
„Obuolių išspaudos per geros, kad išmestume jas kaip bioatliekas.“

„Frumat“ naudoja išspaudas ir nulupa obuolius, gamindami „Apple Skin“ obuolių odą, tapusią prekės ženklu. Dėl glotnaus ir rafinuoto paviršiaus šis odos pakaitalas idealiai atstoja gyvūninės kilmės ar visiškai cheminius gaminius. Jis tinkamas gaminti tvarius drabužius, aksesuarus, pavyzdžiui, garsių prekės ženklų krepšius, ir net popierių.

„Vien Europoje mes kasmet sudeginame ar sunaikiname tris milijardus tonų atliekų“, teigia Hannes Parth, bendraudamas su Rasa Weber ir Essi Glomb. „Tokiu būdu prarandame šias medžiagas negrįžtamai!“. Augant pasaulinei populiacijai ir nykstant ištekliams, šis verslininkas mato pakartotinį panaudojimą ir perdirbtų medžiagų pritaikymą kaip absoliučią būtinybę.

Read more

Šiame vaizdo įraše kviečiame susipažinti su obuolių odos kūrėju.

 

 

Nustokime aklai vartoti, pradėkime vertinti.

Baigusios šią įkvepiančią kelionę po Berlyną, dvi dizainerės grįžta į savo studiją. „Visomis pakartotinio panaudojimo idėjomis ir perdirbimo iniciatyvomis, kurias šiandien matėme, siekiama mažinti atliekas ir produkcijos perviršį“, apibendrina Essi Glomb. Rasa Weber su ja sutinka: „Jokio neapgalvoto vartojimo, jokių trumpalaikių mados gaminių – tik tvarūs gaminiai, padedantys klientams save identifikuoti. Ir apie kuriuos klientas žino viską: kur, kaip ir iš ko jie buvo pagaminti. Štai kas bus svarbiausia ateityje.“

Read more

VALENSIJA: Į ATEITĮ LENGVAI.

Nuotraukoje - baldų dizaineris Fernando Abellanas, besiilsintis po kelionės dviračiu. Jis sėdi aukštai, virš Jardin des Turia parko sodų, ir grožisi tolimojo horizonto vaizdais. Greta jo stovi BMW Active Hybrid E-dviratis.

 

 

Aistra viską pergalvoti

Valensijos gyventojams, kaip ir Fernando Abellanas, patinka važinėtis gimtajame mieste dviračiais. Baldų dizaineris sėda ant savo BMW Active Hybrid E-dviračio, sustoja žaliosiose erdvėse greta namų ir įrodo, kad nuolat pergalvoti savo gyvenimo būdą tikrai verta.

Su Fernando Abellanas susitinkame jo namuose. Baldų dizaineris gyvena ir dirba 200 kvadratinių metrų ploto buvusioje batų parduotuvėje. Kūrybingo dizainerio studiją „Lebrel“ nuo jo asmeninės gyvenamosios erdvės skiria vos viena siena. Dizaineriui prireikė trejų metų savomis rankomis susikurti erdvius namus su baldais į pietus nuo Valensijos centro. Fernando kūriniai pasižymi minimalizmu – jie visiškai funkcionalūs ir pagaminti su minimaliais ištekliais.

„Man svarbiausia, kad daiktai būtų ilgaamžiai“, aiškina dizaineris. Tad nieko keisto, kad „Lebrel“ savo kūriniuose sujungia tokias ilgaamžes medžiagas, kaip plienas ir kietmedis – tiek gaminant stalą, knygų lentyną ar šviestuvą.

Read more
Nuotraukose: kairėje – Fernando ant savo BMW Active Hybrid E-dviračio, dešinėje – baldų dizainerio portretas.

 

 

 
„Man svarbiausia, kad daiktai būtų ilgaamžiai.“

Pro laukus ir pievas.

Gyvenimas šiek tiek toliau nuo miesto centro idealiai tinka 34 metų vyriškiui ir jo šunims. Paiporta – miesto dalis, kurioje jis gyvena – žavi savo gamta, vaismedžių sodais ir atviromiss erdvėmis, bei tuo pačiu puikiu susisiekimu su gyvybingu miesto gyvenimu. Tad norint pasiekti miestą ir grįžti atgal, visiškai pakanka dviračio: raudoni dviračių takai nuo namų vinguoja pro laukus, tiesiai į miesto širdį.

Abellanas augina šunis, tad jam pažįstami ilgi pasivaikščiojimai – jie dar patogesni, sėdint ant BMW Active Hybrid E-dviračio balnelio. Fiksuotos pavaros tendencijos ir iki būtinųjų sumažintos funkcijos įkvėptos BMW bendradarbiaujant su "Designworks" studija. Šiame dviratyje integruota apšvietimo sistema, akumuliatorius, įkrovimo lygio indikatorius ir ekrano skydelis ant dviračio rėmo spinduliuoja, ar įkūnija, minimalizmą. Fernando Abellanas tai idealiai tinka. Pirmoji, vaizdingoji išvykos dalis, regis, praskriejo akimirksniu.

Read more

 

 

Pro buvusią upės vagą.

Tie, kas mano, kad miesto širdyje mažiau žalumos, niekada nebuvo atjaunėjusiame Valensijos mieste: šiandien čia viskas žydi labiau, nei bet kada iki šiol. Dėl tvaraus miesto planavimo ir naujų gyvenamųjų kvartalų koncepcijų, didžiuliame mieste atsirado vietos žalesnei ateičiai: dabar pėstieji ir dviratininkai vaikščioja ir važinėja ten, kur dar šeštajame dešimtmetyje pro miestą tekėjo Rio Turia upė. Tais laikais, įvykus stipriam potvyniui, upės vaga buvo nukreipta - dabar „žalieji“ miesto centro plaučiai yra devynių kilometrų ilgio ir apima daugiau, nei 100 hektarų plotą: čia įkurtame Jardin de Turia sode yra palmių giraitės ir žydintys rožynai, kviečiantys lankytojus sportuoti, čiuožinėti ar tiesiog pasivaikščioti. Parką kerta aštuoniolika šiuolaikinių modernių tiltų bei supa moderniosios architektūros šedevrai: buvusios upės vagos žemupyje dešimtajame dešimtmetyje Santiago Calatrava ir Félix Candela suprojektavo Meno ir mokslo miestelį; be to, čia įsikūrę operų rūmai, planetariumas ir daugybė muziejų. Šių objektų architektūra atvirai demonstruoja jų ekscentriškumą ir vilioja turistus iš viso pasaulio.

Kaip ir vietiniai gyventojai, turistai zuja po miestą dviračiais, ir ne tik populiariajame Turia parke. Likusiose miesto dalyse taip pat populiarus ir dažnai naudojamas dviračių takų tinklas, kurio bendras ilgis – 120 kilometrų. Tvari miesto planavimo koncepcija sukėlė pokyčių laviną ir orientuojasi į ateities judumo galimybes. „Matau vis daugiau e-dviračių ir elektrinių paspirtukų, o dviračių takai ilginami – tai geras ženklas“, teigia Abellanas, kuriam neabejotinai patinka nerūpestingai važinėtis įvairiuose parkuose.

 

Read more

Architektūra – kaip įkvėpimo šaltinis.

Jis gimė Valensijoje ir užaugo jai tampant klestinčiu moderniu miestu. Užuot rinkęsis automobilį, 34-erių vyras reguliariai važinėjasi dviračiu žaliaisiais miesto transporto keliais. Be to, jis tvarių gyvenamųjų namų projektų gerbėjas – būtent tokie projektai įgyvendinami Valensijoje, pavyzdžiui, gyvenamųjų namų kompleksas Espai Verd, įsikūręs į rytus nuo miesto centro; tai sekanti mūsų turo stotelė. „Šis projektas tapo postūmiu, formuojant naujas miesto gyvenimo koncepcijas“, teigia Abellanas. Jam patinka mintis permąstyti architektūrą ir statybą. Šio kūrėjo prekės ženklas „Lebrel“ apima ne tik baldus, bet ir visapuses erdvines koncepcijas, peržengiančias įprastumo ribas. Pavyzdžiui, net praeiviams nepastebima studija, pastatyta po tilto arka. Šis slėpynių žaidimas yra apgalvotas šalutinis poveikis. Stereotipus griaunančios menininko erdvės išnaudojimo koncepcijos yra pasaulinės „parazitinės architektūros“ dalis – tai ne tik menininko atsakymas vis labiau trūkstamos vietos miestuose problemai, jis atspindi vaikystės atsiminimus: „Man tai primena vaikystę, kai žaisdavome slėpynių – tai atskirties ir saugumo derinys“.

Read more

 

MIESTO UTOPIJA.

Dar vienoje nuotraukoje Fernando ilsisi. Jis sėdi ant žemės, atsirėmęs nugara į stulpą; pašonėje – BMW Active Hybrid E-dviratis.
Didelėje nuotraukoje – Espai Verd kompleksas su vešliai apsodintomis stogo terasomis ir balkonais.
Nedidelėje nuotraukoje – žali Valensijos parkai.
Didelėje nuotraukoje – Espai Verd kompleksas su vešliai apsodintomis stogo terasomis ir balkonais.

Dar vienoje nuotraukoje Fernando ilsisi. Jis sėdi ant žemės, atsirėmęs nugara į stulpą; pašonėje – BMW Active Hybrid E-dviratis.

Nedidelėje nuotraukoje – žali Valensijos parkai.

Atvykęs į Espai Verd kompleksą, Fernando nulipa nuo dviračio ir jį vedasi. Nors menininkas puikiai pažįsta šį kompleksą, jis niekada nenustojo juo domėtis. „Espai Verd sukėlė revoliuciją tradicinių architektūrinių ir statybos koncepcijų tarpe. Tai puikus įkvėpimas mano darbams“, teigia menininkas.

Espai Verd tapo vienu iš šiandieninės tvarios Valensijos kelrodžių. Ši devintajame dešimtmetyje pastatyta „miesto utopija“ niekada neprarado savo aktualumo; ji ir toliau gyvybingai pulsuoja savo vertybes, tokias, kaip ekologinė ir socialinė sąveika. Ji jungia 108 miesto namus įvairiuose lygmenyse. Pušys ir palmės auga neatsiejamuose bendruomeniniuose soduose, o įėjimo zonoje tekantis krioklys atlieka ekosistemos funkciją ir valo orą. Gyventojams net nereikia išeiti iš šio prieglobsčio, norint atsipalaiduoti ar sportuoti: viršutiniame aukšte įrengtas bėgimo takas ir baseinas.

Architekto Antonio Cortes Ferrando suprojektuotas betono kompleksas – tai kompaktiškas miestas, kurio esminis parametras yra vertikalė, sukurianti gamtą kiekviename iš trylikos gyvenamųjų namų lygmenų ant bendruomeninėse erdvėse įrengtų terasų.

Read more

Svajonė apie asmeninį judumą.

Išmanusis miesto planavimas atsižvelgia į ateityje kilsiančias problemas ir vaidina pavyzdinį vaidmenį. Be augančio dviračių takų tinklo ir Jardin del Turia sodo Valensijos gyventojai niekada nebūtų taip pamėgę dviračių. Šis naujas, žalias miesto gyvenimas nėra gyventojams įsiūlytas – jie juo mėgaujasi. Tai, kad tvarumas išties gali vesti link efektyvesnių judumo koncepcijų, įrodo daugybė dviračių, elektrinių dviračių ir elektrinių paspirtukų, užimančių vis didesnę miesto kraštovaizdžio dalį.

Gyventojai nuvyksta vis toliau, naudodamiesi aplinkai draugiškais judumo sprendimais, ir iš tiesų pasiekia kelionės tikslą miesto centre daug greičiau, nei pasiektų automobiliu. „Mobilumas apibrėžia ir miesto charakterį. eDviratis gali tapti miesto mobilumo sprendiniu. Juo galime sparčiai nuvykti iš taško A į tašką B, tausoti aplinką ir mėgautis saule ir švariu oru". Tai Fernando Abellanas modernaus miesto gyvenimo idėja.

„Tikiu individualumu, tvarumu ir sugrįžimu į gamtą“, teigia Fernando Abellanas, „ne tik sau – visiems“. Šios vertybės jam yra gyvenimo faktas, kurį jis randa savo gimtajame mieste ir mieste, kuriame jis apsisprendė gyventi. Valensija išaugo į ateities miestą, išsprendusį svarbiausias problemas: jei tenka kažko atsisakyti, būtina į mūsų gyvenimus sugrąžinti gamtą. Fernando Abellanas įsitikinęs: „Valensija gali įkvėpti kitus miestus“. Tam nebūtina pakeisti visą upės vagą, pakaks dar kartą įvertinti situaciją.

Read more
Nuotraukoje - BMW Active Hybrid E-dviratis, stovintis prie upės Valensijos mieste.

 

 

BMW Active Hybrid E-dviratis