Mūsų įrankis, skirtas stebėti leidimus naudoti slapukus, laikinai nepasiekiamas. Todėl gali trūkti kai kurių funkcijų, kurioms reikalingas sutikimas naudoti slapukus.

HIBRIDINIAI AUTOMOBILIAI IR JŲ VEIKIMO PRINCIPAI
Hibridiniai automobiliai ir jų veikimo principai
Hibridiniai automobiliai tampa vis populiaresniu vairuotojų pasirinkimu. Šios transporto priemonės naudoja tiek vidaus degimo, tiek elektrinių variklių galią, todėl sumažėja išmetamų teršalų kiekis ir automobilis pasidaro ekonomiškesnis. Tačiau ar žinote, koks yra hibridinio automobilio veikimo principas, kokių yra hibridų tipų bei kuo ypatingi BMW hibridai?
Kas yra hibridinis automobilis?
Nors terminą hibridas esame girdėję, ko gero, visi, tačiau tiksliai atsakyti „Hibridinis automobilis – kas tai?“, galėtų tikrai nedaugelis.
Hibridinis automobilis naudoja du ar daugiau energijos šaltinių. Dažniausiai tai reiškia, kad benzininis (nors gali būti ir dyzelis) variklis derinamas su elektros varikliu ir akumuliatoriumi. Kai automobilis važiuoja, priklausomai nuo eismo sąlygų, jis gali naudoti kažkurį vieną arba abu energijos šaltinius, kad judėtų į priekį. Kaip ta energija yra panaudojama ir kaip pasiskirsto, jau priklauso nuo hibridinės technologijos. Na, o tų technologijų gali būti labai įvairių.
Skirtingos hibridų technologijos
Apžvelkime pagrindinius hibridų technologijos panaudojimo būdus, kurie būdingi lengvuosiuose automobiliuose.
Lygiagrečiai veikianti hibridinė jėgainė (angl. Parallel)
Tokios hibridinės jėgainės esmė - vidaus degimo ir elektrinis varikis stengiasi dirbti kartu. Elektros variklis padeda benzininiam varikliui įsibėgėjant (suteikia papildomos energijos). Na, o važiuojant nedideliu greičiu elektra gali būti vienintelis galios šaltinis.
Važiuojant didesniu greičiu, darbą perima benzininis variklis, kadangi elektrinis variklis yra daug silpnesnis.
Serijinė lygiagrečiai veikianti hibridinė jėgainė (angl. Series – Parallel)
Šis hibridinės transmisijos tipas yra unikalios serijinės ir lygiagrečiosios hibridinės jėgainių derinys. Ji leidžia transporto priemonei būti varomai tik elektra, tik benzinu arba abiem režimais (dažniausiai pastarasis vadinamas hybrid mode).
Benzininis variklis gali būti naudojamas varomajai jėgai generuoti, akumuliatoriui įkrauti arba elektrinio variklio sukimui.
Įkraunama hibridinė jėgainė (angl. Plug-in)
Ji panaši į lygiagrečią hibridinę jėgainę, tačiau Plug-in tipo automobiliai beveik visada turi didesnę bateriją, kurią galima įkrauti prijungus prie išorinio maitinimo šaltinio.
Tai leidžia transporto priemonei nuvažiuoti ilgesnį atstumą (paprastai 10 - 50 km) visiškai elektriniu režimu, kol reikia įjungti benzininį variklį. Vidaus degimo variklis akumuliatoriaus įkrauti čia negali.
Visiškai hibridinė jėgainė (angl. Full Hybrid)
Čia elektros variklis ir benzininis variklis gali veikti kartu arba nepriklausomai.
Elektriniai akumuliatoriai įkraunami rekuperaciniu stabdymu. Jo metu susidaranti kinetinė energija paverčiama elektra ir taip įkraunamas akumuliatorius, kuris vėliau gali sukti ratus.
Mild Hybrid arba 48V technologija
Lengvoji hibridinė jėgainė turi mažesnį elektros variklį, kuris padeda vidaus degimo varikliui greitėjant ir lėtėjant. Šioje jėgainėje baterija yra mažesnė ir negali savarankiškai maitinti transporto priemonės, tačiau gali padidinti kuro ekonomiją ir sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį.
BMW hibridai
BMW jau ilgą laiką yra vieni iš pionierių gaminant mažiau taršius transporto priemonių variklius. Hibridinę technologiją galima rasti pritaikytą labai įvairiuose modeliuose ir labai skirtingais būdais. Apžvelkime, kokie yra BMW hibridiniai automobiliai ir kokios jų technologijos.
PHEV (angl. Plug-in Hybrid Electric Vehicle)
Įkraunamo BMW hibrido arba PHEV technologija leidžia transporto priemonei važiuoti visiškai elektriniu režimu. Šiuolaikiniai PHEV BMW gali įveikti nemažus atstumus vien tik elektros energija. Štai, pavyzdžiui naujasis 530e vien elektra nuvažiuoja net iki 61 km.
Baterijai išsikrovus, darbą perima vidaus degimo variklis, o atvykus į sustojimo vietą, hibridą galima ganėtinai greitai pakrauti bei vėl taupyti kurą. Tai yra itin praktiškas pasirinkimas kasdienėms kelionėms ar nedidelių atstumų įveikimui.
„eDrive" technologija
BMW "eDrive" technologija yra vienas tobuliausių sprendimų, kuris leidžia itin sumaniai pritaikyti hibridinę technologiją automobilyje. Technologija „eDrive“ apjungia elektros variklį, aukštos įtampos akumuliatorių ir išmaniąją energijos valdymo sistemą, kad būtų užtikrintas maksimalus efektyvumas ir našumas įvairiose situacijose.
Ši sistema gali būti naudojama kartu su vidaus degimo varikliu. Elektros variklis taip pat gali būti naudojamas savarankiškai, kad automobilis būtų varomas visiškai elektriniu režimu. Tai – tarsi aukščiausios klasės hibridai iš BMW gamos.
Mild Hybrid technologija
Tokie automobiliai turi 48 voltų bateriją, kuri suteikia papildomos galios ir sukimo momento vidaus degimo varikliui greitėjimo metu.
Aukštos įtampos akumuliatorius įkraunamas regeneracinio stabdymo metu ir gali maitinti elektrines sistemas, kai variklis išjungtas, taip sumažinant degalų sąnaudas bei išmetamųjų teršalų kiekį.
Adaptyvūs BMW hibridai
Adaptyvioji hibridinė technologija BMW automobiliuose naudoja pažangius jutiklius ir algoritmus, kad optimizuotų pusiausvyrą tarp elektrinio ir vidaus degimo variklio. Sistema gali realiuoju laiku prisitaikyti prie važiavimo sąlygų ir vairuotojo elgesio, užtikrindama efektyviausią ir patogiausią vairavimo patirtį.