BMW Z SERIJOS APŽVALGA

Dar 9-ojo dešimtmečio pabaigoje BMW sugrįžo prie rodsterių tradicijos, būdingos tokiems modeliams kaip legendinis BMW 507 – vairavimo malonumui sukurtas dvivietis automobilis pakeliamu stogu. Taigi, „Z“ galėtų asocijuotis su vokišku žodžiu, reiškiančiu ateitį – „Zukunft“. Visi Z serijos modeliai išties pasižymi išskirtinai novatoriško ir futuristinio automobilio savybėmis.

BMW Z4 M40i Roadster (G29) trijų ketvirčių vaizdas iš šono

TRUMPA BMW Z SERIJOS APŽVALGA.

Susipažinkite su išskirtinio ir futuristinio BMW Z serijos Roadster raida, istorija ir evoliucija. Sužinokite, kaip kuriami klasikiniai BMW Z1 ir BMW Z8 modeliai, arba platesnei auditorijai pritaikyti BMW Z3 ir BMW Z4.

Skaityti daugiau

TRUMPA BMW Z SERIJOS APŽVALGA.

BMW Z1

BMW Z1 (E30/Z) 7/8 važiuojančio automobilio vaizdas iš šono

(E30/Z)

Sekdami legendinių rodsterių BMW 328 ir BMW 507 pėdomis, 9-ojo dešimtmečio pabaigoje BMW išleidžia į rinką klasika tapsiantį dvivietį modelį: BMW Z1. BMW Technik GmbH bandymas sukurti koncepcinį automobilį buvo toks sėkmingas, jog pradėta masinė šio BMW gamyba.

Vadovaujant tuometiniam vyriausiajam dizaineriui Harmui Lagaay, BMW Z1 tapo tikru novatoriško dizaino rodsteriu. Ypač plokščios radiatoriaus grotelės ir nuožulnus variklio gaubtas – aiški užuomina į puikią dinamiką posūkiuose ir itin tikslų vairavimą.

Žvelgiant iš techninės perspektyvos, automobilis sukurtas BMW 3 serijos (E30) modelio pagrindu. Bet čia šių automobilių panašumas ir baigiasi. Viena iš daugybės skirtumų priežasčių – išskirtinis dizainas ir tai, kad 8 000 šio riboto leidimo rodsterio modelių pagaminti rankiniu būdu. BMW Z1 – vienintelis automobilis, kurio prototipus sukūrė ir surinko BMW Technik GmbH. Automobilyje taip pat integruota ir keletas techninių naujovių. Labiausiai į akis krenta link šoninių slenksčių žemėjančios durelės, su kuriomis BMW Z1 modelis spinduliuoja tik šiam automobiliui būdingą įkvepiantį vairavimo malonumą.

Toks durelių dizainas įmanomas tik dėl unikalaus, į vientisą dalį galvanizuoto plieno monokoko stabilumo ir sukimosi standumo. Važiuoklė ne tik papildyta specialia apsauga nuo korozijos, bet ir 25 procentais tvirtesnė nei anksčiau. Kėbulas sudarytas iš stiklo pluošto ir plastikinių dalių.

BMW Z1 tiesiogiai susijungia su kelio danga, taigi lenktyninio vairavimo pojūtis – garantuotas. Automobilis varomas BMW 325i modelio gamyboje naudojamu 2,5 litrų darbinio tūrio 6 cilindrų varikliu, išvystančiu net 125 kW (170 AG) galią. Šio lengvasvorio rodsterio variklis integruotas už priekinės ašies, taigi automobilio balansas praktiškai idealus. Savo klasikinių rodsterių kolekciją BMW sėkmingai papildė dar vienu nariu.

Gamybos laikotarpis: 1989–1991
Varikliai: 2,5 litrų (125 kW, 170 AG), 6 cilindrų
Ilgis/plotis/aukštis: 3 921 mm/1 690 mm/1 277 mm

BMW Z3

BMW Z3 Roadster (E36/7) stovinčio automobilio vaizdas iš šono

(E36/7)

Įstabios BMW Z1 sėkmės įkvėptas Miuncheno automobilių gamintojas pristatė BMW Z3 – platesniam klientų ratui pritaikytą rodsterį. BMW Z4 – tai naujausias, BMW būdingą dinamišką valdymą įkūnijantis ir lygių sau neturintis dvivietis, lengvasvorės konstrukcijos BMW Z modelis pakeliamu stogu.

Nepaisant kelių tūkstančių riboto leidimo BMW Z1 modelių, jau dešimtmečius bendrovėje nebuvo gaminamas joks visomis BMW savybėmis pasižymintis mažas dvivietis automobilis pakeliamu stogu. Bet tuomet, 1995 m., rinką sudrebino ir į pasaulio gatves įsiveržė BMW Z3 – mažas, bet galingas, tiksliai valdomas ir puikiu sukibimu su kelio danga pasižymintis automobilis. Per septynerius metus parduota daugiau nei 297 000 šių sėkmės susilaukusių koncepcinių modelių.

Pirmajame modelyje buvo integruotas 1,8 litrų arba 1,9 litrų darbinio tūrio variklis. Nuo 1996 m. taip pat buvo galima pasirinkti ir BMW Z3 su 142 kW (193 AG) galią išvystančiu 6 cilindrų 2,8 litrų darbinio tūrio varikliu. Kitais metais į rinką žengė BMW M Roadster su BMW M3 (E36) modeliams būdingu ir 236 kW (321 AG) galią siekiančiu 6 cilindrų, 3,2 litrų darbinio tūrio varikliu.

Jau 1998 m. BMW nusprendė eiti nauja linkme ir pristatė BMW Z3 – kupė tipo formos. Ekstravagantiška forma suteikė šiam BMW išties išskirtinės išvaizdos. BMW Z3 buvo gaminamas tik su 6 cilindrų varikliu.

Atnaujintas 1999 m. modelis papildytas priekinius rodsterio žibintus juosiančiais chromo apvadais ir naujo dizaino dar dinamiškesne, link sparnų šiek tiek iškilesne galine dalimi. Dėl L formos galinių žibintų automobilis atrodė vizualiai platesnis. Nauji varikliai, pavyzdžiui, 125 kW (170 AG) išvystantis 2,2 litrų darbinio tūrio 4 cilindrų variklis, užtikrino dar didesnę varomąją jėgą. 2,8 litrų darbinio tūrio 6 cilindrų variklis pakeistas 170 kW (231 AG) 3,0 litrų darbinio tūrio varikliu. Nuo 2001 m. BMW M Roadster modelyje buvo montuojamas tuometinio naujo BMW M3 (E46) variklis. Jis siekė net 239 kW (325 AG) galią ir pavertė šį lengvasvorį dvivietį į neprilygstamą dinamiką ir akceleraciją sukuriantį automobilį.

Gamybos laikotarpis: 1995–2002
Varikliai: 1,8–3,2 litrų (85–239 kW, 115–325 AG), 4 ir 6 cilindrų
Ilgis/plotis/aukštis: 4 025–4 050 mm/1 692–1 740 mm/1 266–1 306 mm

BMW Z4

BMW Z4 – tiesioginis BMW Z3 įpėdinis. Naujasis BMW rodsteris išsaugojo jam būdingą dinamiką ir vairavimo malonumą, tapo didesnis bei ženkliai komfortiškesnis.

PIRMOJI Z4 SERIJOS KARTA

BMW Z4 Roadster (E85) 7/8 važiuojančio automobilio vaizdas iš šono

(E85, E86)

Vadovaujant vyriausiajam dizaineriui Chris Bangle sukurtas BMW Z3 įpėdinis išlaikė šiam BMW modeliui būdingą koncepciją: trumpas iškyšas, santykinai ilgą ratų bazę, ilgą variklio gaubtą ir trumpą galinę dalį. Rezultatą galima apibūdinti kaip sportišką automobilį ir ekspresyviai dinamišką rodsterį, kuriuos jungia vienas pagrindinis tikslas – suteikti vairavimo malonumą, apjungiantį gerą sukibimą su kelio danga ir ryšį su vairavimo aplinka – neaukojant komforto ir moderniausių savybių. Būtent dėl šios priežasties buvo galima rinktis iš daugybės BMW interjerui pritaikytų aukštos kokybės medžiagų. Į minkštą stogą integruotas šildomas galinis stiklas, todėl jis ne tik patvarus, bet ir puikiai tinkamas naudoti kasdien.

Iš pradžių BMW Z4 buvo montuojamas tik vienaeilis šešių cilindrų variklis. 2,2 litrų darbinio tūrio variklis išvysto 125 kW (170 AG) galią, 2,5 litrų darbinio tūrio modelis – 141 kW (192 AG), o 3,0 litrų modelis – 170 kW (231 AG). Važiuoklė su MacPherson pakabos priekiniu statramsčiu ir daugiasvirte galine ašimi užtikrina itin efektyvų vairavimą, dėl kurio šis rodsteris įsiveržia į geriausiųjų gretas savo klasėje – tiek dinamiškumo, tiek manevringumo atžvilgiu. Nuo 2005 m. naujajame modelyje taip pat montuojamas ir 4 cilindrų 2 litrų darbinio tūrio variklis, pasiekiantis 110 kW (150 AG) galią.

Atnaujintas 2006 m. modelis išsiskiria naujo dizaino bamperiais ir LED priekiniais žibintais, kurie kartu sukuria dar dinamiškesnio automobilio įvaizdį. Visgi, daug ryškesnė naujovė – tai sportinio automobilio galia: naujasis 6 cilindrų variklis (N52) – tikras galios bei efektyvumo derinys. Net ir mažiausio 2,5 litrų darbinio tūrio variklis generuoja 130 kW (177 AG) galią. Be to, galima rinktis ir M versijos BMW Z modelį. Jame integruojamas 3,2 litrų darbinio tūrio variklis iš BMW M3 (E46), pasiekiantis 252 kW (343 AG). Šis galiūnas taip pat montuojamas ir naujajame kupė. Priešingai nei BMW Z3 atveju, naujasis Z modelis – hečbekas, kuriame taip pat integruotas 3,0 litrų darbinio tūrio 195 kW (265 AG) galios variklis.

Gamybos laikotarpis: 2002–2008
Varikliai: 2,0–3,2 litrų (110–252 kW, 150–343 AG), 4 ir 6 cilindrų
Ilgis/plotis/aukštis: 4 091–4 113 mm/1 781 mm/1 268–1 302 mm

ANTROJI Z4 SERIJOS KARTA

BMW Z4 Roadster (E89) važiuojančio automobilio vaizdas iš šono

(E89)

Lenktos linijos, ilgas variklio gaubtas, plati galinė dalis: naujos kartos BMW Z4 žino, kaip jus įkvėpti. Nuostabu tai, kad šis, aktyviai automobilių sporte dalyvaujantis BMW modelis, yra prieinamas ir visiems norintiems.

BMW Z4 (E89) evoliucijos metu minkštas pakeliamas stogas pakeistas kietu, specialiai rodsteriui pritaikytu aliuminio stogu. Kai stogas nuleistas, sunku įžvelgti jo skirtumą nuo įprasto automobilio stogo. Ši versija pakeičia kupė.

Pirmojo Z kartos modelio galią sukuria 6 cilindrų varikliai, pradedant 2,5 litrų darbinio tūrio 150 kW (204 AG) sDrive23i ir baigiant galingu 3,0 litrų 225 kW (306 AG) sDrive35i varikliu. sDrive35is modelyje šis variklis montuojamas jau nuo 2010 m. Šis pagerintas variklis geba išvystyti 250 kW (340 AG) ir yra galingiausias šio BMW modelio variklis iki pat jo gamybos pabaigos 2016 m. Atnaujintuose 2011 m. modeliuose montuojami du 4 cilindrų turbovarikliai. Jie pakeičia mažesnio darbinio tūrio 6 cilindrų variklius. Jau 2013 m. į rinką žengiama su nauju ir ne tokiu galingu, 115 kW (156 AG) galią išvystančiu 2,0 litrų darbinio tūrio 4 cilindrų varikliu.

Automobilio saugumo įranga pralenkia laiką. Pavyzdžiui, automobilyje įdiegta stabdymo pagalbos sistema ir optinis ekranas. Mirksintys stabdžių ir automatiškai įsijungiantys avariniai žibintai kitiems eismo dalyviams rodo, kad BMW Z4 staigiai stabdo.

Šios mūsų dienomis įprastos savybės 2009 m. buvo tikra naujovė. BMW Z4 taip pat integruota ir važiavimo dinamikos kontrolė, su kuria galima keisti vairavimo charakteristikas: akceleraciją, vairo stiprintuvo atsaką ir pavarų keitimą modeliams su automatine transmisija.

Iš viso buvo pagaminta apie 115 000 antrosios kartos BMW Z4.

Gamybos laikotarpis: 2009–2016
Varikliai: 2,0–3,0 litrų (115–250 kW, 156–340 AG), 4 ir 6 cilindrų
Ilgis/plotis/aukštis: 4 239 mm/1 790 mm/1 291 mm

TREČIOJI Z4 SERIJOS KARTA

BMW Z4 Roadster (G29) važiuojančio automobilio vaizdas iš priekio

(G29)

Trečiosios kartos rodsteris BMW Z4 (G29) Z idėją perkelia į aukščiausią lygmenį: šis BMW pasižymi unikaliu, radikaliai progresyviu standartiškai montuojamo M sport paketo dizainu ir pažangiausiomis technologijomis.

Tamsoje ypač išsiskiria LED priekiniai žibintai ir galinė BMW dalis su OLED (organinių šviesos diodų) apšvietimu. Sportiška BMW Z4 išvaizda atkreipia dėmesį esant bet kokiam apšvietimui. Progresyvų BMW stilių išryškina dinamiškos linijos automobilio priekyje, ilgas variklio gaubtas ir šoninis profilis, nusidriekiantis trumpos, bet plačios galinės dalies link. Šonuose už priekinių ratų arkų integruoti aerodinaminiai elementai užtikrina, kad ratų arkose susidarys tik nedidelė oro turbulencija. Važiuojant ne didesniu nei 50 km/h greičiu rodsterio minkštas stogas pasikelia ir nusileidžia vos per dešimt sekundžių.

Dėl žemos kėbulo padėties, puikaus svorio paskirstymo ir tvirtos važiuoklės, net ir vingiuotuose užmiesčio keliuose BMW Z4 jausis užtikrintai. Didelis stabilumas posūkiuose užtikrina itin tikslų vairavimą ir begalinį vairavimo malonumą. Be to, 4 arba 6 cilindrų Twin Scroll Turbovarikliai sukuria būtent šiam automobiliui tinkamą galią, pradedant 2,0 litrų darbinio tūrio 145 kW (197 AG) varikliu ir baigiant M varikliu, su kuriuo 3,0 litrų BMW Z4 M40i Roadster išvysto net 250 kW (340 AG) galią.

Siekiant sukurti išties išskirtinį įvaizdį, automobilio interjere galima derinti išskirtines, daugybės skirtingų spalvų BMW Individual medžiagas. Esant poreikiui, galima užsisakyti ir projekcinį ekraną. Be to, galima pasirinkti ir BMW išmanųjį asmeninį asistentą, su kuriuo daugybę savo BMW Z4 funkcijų įmanoma valdyti pasitelkiant balso komandas.

Gamybos laikotarpis: nuo 2018 iki šiol
Varikliai: 2,0–3,0 litrų (145–250 kW, 197–340 AG), 4 ir 6 cilindrų
Ilgis/plotis/aukštis: 4 324 mm/1 864 mm/1 303–1 304 mm

BMW Z8

BMW Z8 Roadster (E52) važiuojančio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš priekio

(E52)

Nors visi Z modeliai tęsia legendinių rodsterių, kaip antai, BMW 507, tradiciją, dizaino savybėmis BMW Z8 labiau panašus į prabangius savo 6-ojo dešimtmečio pirmtakus. Šis išskirtinis dvivietis automobilis pasižymi panašiai lenktais sparnais, ilgu variklio gaubtu ir trumpa galine dalimi. Lygiai tas pats galioja ir kalbant apie išskirtines šio elegantiško ir ekspresyvaus automobilio charakteristikas.

Dar 1997 m. vykusioje Tokijo automobilių parodoje demonstruotas koncepcinis BMW Z07 modelis jau turėjo pagrindines BMW Z8 ypatybes. Pirmą kartą 2000 m. prekybos salonuose pasirodžiusį BMW Z8 sukūrė dizaineris Henrik Fisker. Dėl savo lenktų sparnų ir plokščių priekinių grotelių automobilis atkartoja BMW 507 stiliaus elementus, bet tuo pat metu tarytum perkelia juos į naują tūkstantmetį.

BMW Z8 gali pasigirti pažangiu techniniu dizainu, į kurį įeina laikančiosios konstrukcijos aliuminio rėmas (vadinamoji erdvinio rėmo konstrukcija), prie kurio tvirtinamos kėbulo dalys. Tokiu būdu ženkliai sumažinamas automobilio svoris ir žymiai pagerinama vairavimo dinamika. Pagrindinis akcentas – 5,0 litrų darbinio tūrio 8 cilindrų BMW M5 (E39S) naudojamas variklis, išvystantis 294 kW (400 AG) galią ir užtikrinantis pastovią, aukščiausio lygio automobiliams būdingą akceleraciją. Tuo metu tai buvo pats galingiausias BMW automobilio variklis.

BMW Z8 standartiškai diegiama įranga: laisvų rankų įranga telefonui, navigacijos sistema, oro kondicionavimo sistema, odinis salonas ir kietas stiklo pluošto stogas su šildomu galiniu stiklu. Be to, automobilio prietaisų skydelyje integruota papildoma funkcija, prieš 20 metų buvusi visiška naujove – tai užvedimo mygtukas. Nuo 2000 iki 2003 m. pagaminti 5 703 šio prabangaus, patrauklaus ir galingo rodsterio modeliai. Kiekvienas iš jų – rankų darbo kūrinys.

Gamybos laikotarpis: 2000–2003
Varikliai: 5,0 litrų (294 kW, 400 AG), 8 cilindrų
Ilgis/plotis/aukštis: 4 400 mm/1 830 mm/1 310 mm

BMW naudoti automobiliai stovintys BMW atstovybės fone

BMW NAUDOTI AUTOMOBILIAI

BMW Z4 Roadster (G29) vaizdas iš galo

BMW Z4 ROADSTER

BMW Z4 M40i Roadster (G29) važiuojančio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš galo

BMW Z4 M

Degalų sąnaudos ir CO₂ emisija

BMW Z4 Roadster:
Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 6,9–7,4
CO₂ emisija g/km (mišriu režimu): 159–167

BMW Z4 M40i Roadster:
Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 7,9–8,1
CO₂ emisija g/km (mišriu režimu): 175–181

Informacija apie degalų sąnaudas, CO₂ emisiją ir elektros energijos sąnaudas bei elektra nuvažiuojamą atstumą nustatyta pagal tipo patvirtinimo metu galiojusią matavimų procedūrą ir atitinka Europos Reglamentą (EB) Nr. (EU) 715/2007. Nustatant nuvažiuojamo atstumo vertes pagal WLTP reikalavimus, yra atsižvelgiama į bet kokią papildomą įrangą. Oficialios nuo 2021 metų sausio 1 dienos tvirtinamų automobilių specifikacijos nustatomos tik pagal WLTP reikalavimus. Daugiau informacijos apie NEDC ir WLTP verčių nustatymo metodus rasite šiuo adresu: https://www.bmw.lt/lt/topics/fascination-bmw/apzvalga/sanaudos-emisija.html

Skaityti daugiau

Degalų sąnaudos ir CO₂ emisija

  • BMW Z4 Roadster:
    Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 6,9–7,4
    CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 159–167

    BMW Z4 M40i Roadster:
    Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 7,9–8,1
    CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 179–184

    Informacija apie degalų sąnaudas, CO2 emisiją ir elektros energijos sąnaudas bei elektra nuvažiuojamą atstumą nustatyta pagal tipo patvirtinimo metu galiojusią matavimų procedūrą ir atitinka Europos Reglamentą (EB) Nr. (EU) 715/2007. Nustatant nuvažiuojamo atstumo vertes pagal WLTP reikalavimus, yra atsižvelgiama į bet kokią papildomą įrangą. Oficialios nuo 2021 metų sausio 1 dienos tvirtinamų automobilių specifikacijos nustatomos tik pagal WLTP reikalavimus. Daugiau informacijos apie NEDC ir WLTP verčių nustatymo metodus rasite šiuo adresu: www.bmw.de/wltp