BMW istorija: kas slypi už šios legendinio prekės ženklo sukūrimo?

BMW ISTORIJA: KAS SLYPI UŽ ŠIOS LEGENDINIO PREKĖS ŽENKLO SUKŪRIMO?

BMW istorija: kas slypi už šios legendinio prekės ženklo sukūrimo?

Ko gero joks kitas automobilių gamintojas nėra taip gerai žinomas, kaip BMW. Turtinga, ilgametė istorija, nuolatinės inovacijos ir išskirtinio dizaino automobiliai lėmė, kad būtent Bavarijos regiono pasididžiavimas pavergė viso pasaulio automobilių entuziastų širdis. Tačiau kaip susikūrė pats koncernas? Nuo ko viskas prasidėjo? Leiskimės į kelionę po praeitį bei susipažinkime su BMW istorija nuo pat pradžių.

 

Gimimas ir pradžia

BMW, sutrumpintai Bayerische Motoren Werke AG, 1916 m. kovo 7 d. įkūrė trys kolegos: Franzas Josefas Poppas, Karlas Rappas ir Camillo Castiglioni. Tad BMW įkūrėjas yra ne vienas. Savo žinias ir resursus bendrovė daugiausiai skyrė lėktuvų variklių gamybai, tačiau po 1918-1919 metų palaipsniui perėjo prie motociklų, o vėliau - prie automobilių. Prie šios veiklos ji liko iki šių dienų.

Pirmasis BMW automobilis- 1928 m. 3/15. Iš tiesų, tuo metu visiškai nauja kompanija BMW, perdarydavo Dixi 3/15 automobilius (panašiai, kaip kompanija Alpina dabar perdaro BMW automobilius). Tokį sprendimą ji priėmė įsigijusi minėtą Dixi ženklą ir perėmusi jo kontrolę. Pirmasis visiškai BMW koncerno viduje pagamintas automobilis buvo BMW 3/20 PS. Jis turėjo 788 cc, 20 AG išvystantį variklį su 4 laipsnių mechanine greičių dėže. Šį modelį buvo galima įsigyti keturių vietų sedano bei kabrioleto ir dviejų durų kabrioleto kupe kėbule. Tai – savotiškas dabartinės 3 serijos senelis…

Laikui bėgant kompanija sparčiai augo ir plėtėsi.

 

Evoliucija iki šių dienų bei susiformavusios tradicijos

Nuo sportiško 328 ketvirtajame XXa. dešimtmetyje iki kultinio BMW 2002 ar originalios 8 serijos BMW - Bavarijos koncernas visada diktavo savo tendencijas ir diegė technologines inovacijas. 1977 m. pasirodžius 7 serijos modeliui, pasaulis susipažino su automobiliuose įmontuotais kompiuteriais, kurie iš esmės pakeitė vairavimo patirtį, nustatė komforto standartus, kurie galioja iki šiol.

Labai didelį indėlį gerinant BMW žinomumą, padarė koncerno sėkmė automobilių sporto pasaulyje. Daugybė pergalių įvairiose lenktynių kategorijose, įskaitant Formulę 1 ir GT čempionatus įrodo, kad šis gamintojas yra pasiryžęs siekti gerų rezultatų ir tobulumo. Įprasminti gebėjimą kurti lenktyninius bolidus rodo didžiulė M diviziono sėkmė kuriant kasdienai tinkamus, be galo greitus automobilius.

BMW įtaka neapsiriboja vien lenktynėmis ar autosportu. Šis prekės ženklas atstovauja ir prabangą, leidžia parodyti statusą. Bendradarbiavimas su meno žmonėmis ir pramogų pasaulio atstovais bei ryškus vaidmuo įvairiose kultūrinėse iniciatyvose padarė BMW kultūrine ikona. Puikus pavyzdys – BMW automobiliai filmuose „Misija neįmanoma“. Šimtus milijonų žiūrovų visame pasaulyje prie didelių ir mažų ekranų prikaustę veiksmo filmai pilni BMW automobilių. Kaip oficialus franšizės partneris, koncernas aprūpina kino kompaniją ir aktorius greitais, stilingais, puikiai ekrane atrodančiais automobiliais.

 

Dabartiniai automobiliai bei žvilgsnis į ateitį

Štai truputėlis įspūdingos statistikos apie tai, kokia yra dabartinė BMW situacija:

·        2022 m. visame pasaulyje parduota daugiau nei 2,1 mln. BMW automobilių.

·        BMW pajamos 2022 m. siekė apie 142,6 mlrd. eurų. (maždaug 2,1 karto daugiau nei Lietuvos BVP)

·        Oficialios ir partnerių atstovybės BMW automobilius parduoda maždaug 150 šalių.

Toliau tęsdama savo tradiciją nesivaikyti kitų, o pati diktuoti madas, BMW daug investavo į elektrifikaciją bei EV automobilių gamą. Tokie modeliai, kaip i3 ir i8, pradėjo tiesti kelią tvariam judrumui. Naujieji iX, i7, i4 ar i5 modeliai už idėjas gali dėkoti būtent šiems savo pirmtakams.

BMW ateitis atrodo šviesi ir daug žadanti, nes gamintojas puikiai prisitaiko prie modernių vartotojų poreikių ir savo gamoje siūlo viską, ko galėtų norėti automobilių šeimininkai, nuo erdvių sedanų iki kompaktiškų coupe bei nuo didelių SUV iki super greitų kabrioletų. Daug dėmesio skiriama ir autonominiam vairavimui, elektriniam mobilumui ir kitoms naujovėms. Iki 2023 m. koncernas siekia, kad keliuose važinėtų ne mažiau kaip milijonas jo pagamintų, elektra varomų BMW.

Taigi, nors pirmasis BMW automobilis išleistas jau prieš beveik 100 metų, Bavarijos koncernas ir toliau nenustoja mus stebinti bei ruošiasi toliau džiuginti automobilių entuziastus visame pasaulyje. 

Skaityti daugiau