
BMW KURIAMAS TAUSUMAS
Įgyvendindama sistemingą tausumo strategiją, BMW Group automobilių pramonėje nustato naujus standartus.
BMW Group vairavimo malonumas apima kur kas daugiau nei mobilumą. Taip jau yra, kad tausumas mums yra pagrindinis klausimas bei vienas iš tokių, dėl kurių nesileidžiame į kompromisus. Priešingai, į ateitį žengiame turėdami visiškai naują ir nuoseklią strategiją, kuri ne tik neapsiriboja mūsų tiesioginės įtakos sfera, bet ir iškelia tausumo klausimą į visiškai naują lygmenį.
Per pastaruosius metus ir dešimtmečius jau spėjome nustatyti reikšmingus mūsų transporto priemonių būvio ciklo vertinimo standartus – pradedant naudojamais ištekliais, energijos sąnaudomis ir baigiant perdirbimo apimtimis. Ateinančiais metais mes ir toliau be perstojo plėsime savo plataus masto elektrifikacijos strategiją ir 2023 metais rinkai pasiūlysime 25 elektrifikuotus modelius.
Vis dėlto, poveikio klimatui nedarantis ir emisijos negeneruojantis mobilumas gali būti pasiektas tik pasitelkus daugybę elektrifikuotos pavaros technologijų. Dėl šios priežasties ir siekdami dar lanksčiau reaguoti į savo klientų poreikius, toliau sieksime įgyvendinti savo įsipareigojimą vystyti vandenilinių degalų elementus technologiniu požiūriu neutraliu būdu. 2019 metais vykusioje tarptautinėje Frankfurto automobilių parodoje mes jau pristatėme BMW i Hydrogen NEXT. Kitame etape, 2022 metais, mes pristatysime nedidelę BMW i Hydrogen NEXT automobilių seriją. Žingsnis po žingsnio einame naujais keliais į ekologišką ateitį be išmetamųjų teršalų.
Oliver Zipse – BMW AG valdybos pirmininkas„ MES NEKURIAME TAUSUMO BMW AUTOMOBILYJE. MES KURIAME TAUSŲ BMW. “
80%
kiekvieno automobilio generuojamos CO2 emisijos sumažinimas iki 2030 metų.

KELRODIS PRIDĖTINĖS VERTĖS KŪRIMO GRANDINĖJE
Žinome kaip į tausumą žiūrėti holistiškai. Būtent todėl, kurdami ir gamindami transporto priemones, naudojame tam tikrus svertus. Mūsų tikslas yra tausi vertės grandinė, apimanti savo poreikių tenkinimą perdirbtomis medžiagomis ir atsinaujinančiomis žaliavomis, įskaitant energijos tiekimą. Reikia pripažinti, kad šio tikslo dar nepasiekėme, tačiau pakeliui jau pasiekėme novatoriškų sėkmių. Įgyvendinant visos BMW grupės verslo modelį, svarbus ne tik pagrindinį vaidmenį atliekantis išteklių valdymas, bet ir CO2 emisijos sumažinimas. Atsižvelgdami į vis didėjančią elektrifikuotų modelių ir jų aukštos įtampos baterijų gamybą bei su tuo susijusį intensyvų energijos ir išteklių naudojimą, šioje vertės grandinėje turime įgyvendinti ypatingai plataus masto priemones, susijusias su CO2 emisijos mažinimu. Be kitų šio tikslo siekiančių priemonių, BMW Group savo medžiagų tiekimo grandinėje įgyvendins CO2 pėdsako nustatymo kriterijų, į kurį bus atsižvelgiama priimant sprendimus dėl sutarčių su tiekėjais sudarymo. Taigi, BMW grupė užims pirmaujantį vaidmenį kaip pirmoji automobilių gamintoja, savo tiekimo grandinėje nustačiusi konkrečius CO2 emisijos tikslus. Nepavykus įgyvendinti šių priemonių, vis didėjanti elektrifikacija sukels staigų CO2 emisijos šuolį tiekimo grandinėje. Mes imamės esminių pokyčių ir 2020 metais, lyginant su 2019 metais,savo tiekimo grandinėje CO2 emisiją siekiame sumažinti dvidešimčia procentų.
20%
BMW Group tiekimo grandinėje generuojamos CO2 emisijos vienam iki 2030 metų pagamintam automobiliui sumažinimas dvidešimčia procentų. Nesiėmus šių priemonių, dėl vis didėjančios elektrifikacijos apimties tiekimo grandinėje generuojama CO2 emisija vienam pagamintam automobiliui padidėtų net 40 procentų. Mes imamės esminių pokyčių.

NAUJAI SUKURTAS GAMYBOS PRINCIPAS
2001 metais pasirašę Jungtinių Tautų aplinkos apsaugos programą, Tarptautinę švaresnės gamybos deklaraciją,savo pasaulinę gamybą įsipareigojome vykdyti darydami kuo mažesnį poveikį aplinkai ir sunaudodami kaip galima mažiau išteklių. Kalbant apie nedidelius CO2 emisijos kiekius, BMW grupė, įskaitant visas jos veiklos vykdymo vietas ir gamyklas, jau dabar yra tapusi efektyvaus išteklių naudojimo etalonu. Taip yra todėl, kad siekiame ne tik tapti tvarios ateities dalimi. Mes ketiname būti varomąja jos jėga.
Todėl 2030 metams užsibrėžėme aukščiausius tikslus šioje pramonės šakoje. Siekdami stebėti ir analizuoti savo plataus masto priemones, visose savo gamybos vietose įdiegėme aplinkosaugos valdymo sistemas, kurias nuolat vystome ir optimizuojame. Tik taip galime įgyvendinti savo siekį, sugebėdami įrodyti savo standartų ir reglamentų veiksmingumą.
Be nuolatinės atsinaujinančios energijos ir regeneracinių žaliavų plėtros ir naudojimo gamyboje, mes taip pat nustatome svarbią perdirbimo kryptį. Savo pasaulinėje gamyboje pagaminame 2,5 milijono transporto priemonių per metus ir net 99 procentai mūsų veikloje atsiradusių atliekų šiandien yra perdirbamos arba iš naujo panaudojamos kaip žaliava. Ir nuolat dirbame keldami šią kartelę dar aukščiau.
TVARIŲ MEDŽIAGŲ NAUDOJIMAS

FSC sertifikuota mediena

Kenafas

Natūralusis kaučiukas

Econyl medžiaga

Aliuminis
99%
visų pasaulyje susidarančių atliekų, vidinės gamybos metu pagaminant 2,5 mln. transporto priemonių per metus, yra perdirbamos ir naudojamos pakartotinai.
PERDIRBIMAS KAIP PAGRINDINIS VEIKSNYS.

Kelyje į tausią, išteklius tausojančią ir ateities reikalavimus atitinkančią gamybą, medžiagų perdirbimas yra esminis veiksnys, kurį naudojame kaip svertą. Sumanus gaminių planavimas ir pakartotinis medžiagų panaudojimas perdirbtų medžiagų pavidalu taip pat yra aiškiai įtvirtintas mūsų pridėtinės vertės grandinėje. Apskritai, jau galime perdirbti iki 99 % vidinės gamybos metu susidarančių atliekų.
BMW i3 TAUSUMAS

Sukūrę BMW i3, pristatėme transporto priemonę, kuri turbūt geriausiai atspindi mūsų strategiją, nes jos perdirbimas siekia 95 %. Atitinkamai, 30 % jos interjero yra pagaminta naudojant kenafą, iš regeneruojančio hibisko gaunamą medžiagą. Tekstilės medžiagas gaminame iš specialių ir novatoriškų verpalų, pagamintų iš perdirbtų PET butelių granulių. Be to, automobilio baterijai suteikiame „antrąjį gyvenimą“ stacionariuose energijos kaupimo įrenginiuose, kur tokias baterijas naudojame mūsų gamykloms reikalingai švariajai energijai išgauti.
PERDIRBAMAS

Tais atvejais, kai tai turi techninę, ekologinę ir ekonominę prasmę bei yra įmanoma, naudojame perdirbtas ir atsinaujinančias žaliavas ir iki 2030 metų siekiame gerokai padidinti tokių žaliavų kiekį savo gamyboje. Kalbant apie du svarbiausius mūsų naudojamus išteklius, siekiame, kad aliuminio koeficientas būtų 4–6, o plieno – 2–5. Šiuo metu konkrečių detalių gamyboje mes jau naudojame apie 25 proc. antrinio plieno, iki 50 procentų antrinio aliuminio ir iki 20 procentų antrinių termoplastikų. Tokiu būdu palaikome efektyvų perdirbimą produktų gyvavimo ciklo inžinerijoje, nes antrinių žaliavų naudojimas gerokai sumažina išmetamą CO2 kiekį.
EKSPLOATUOTI NETINKAMŲ MŪSŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ PERDIRBIMAS

Net ir pasibaigus BMW kelionei, ji vis dar išlieka svarbi pridėtinės vertės grandinės sudedamoji dalis. Taigi, eksploatuoti netinkamas transporto priemones, jų dalis ar medžiagas mes laikome ne šalintinomis atliekomis, bet svarbiu antrinių žaliavų šaltiniu. 30-yje šalių kartu su jų nacionalinėmis pardavimo bendrovėmis jau esame įvedę eksploatuoti netinkamų transporto priemonių grąžinimo taisykles ir siūlome ekologišką pakartotinį panaudojimą daugiau nei 3 000 surinkimo punktų. Pirmiausiai siekiame užtikrinti, kad mūsų elektrinių transporto priemonių perdirbimas būtų vykdomas skaidriai. Ilgalaikėje perspektyvoje elektrinis mobilumas negali būti grindžiamas tik pirminių medžiagų naudojimu, todėl turi būti keičiamas pagrindinis išteklių srautas. Dėl šios priežasties mūsų klientai turi galimybę savo transporto priemones grąžinti Miuncheno perdirbimo ir išmontavimo centrui (RDZ). Mes ne tik priimame eksploatavimui nebetinkamas transporto priemones, bet ir nuolatos plėtojame naujas savo perdirbimo procesų vystymo koncepcijas bei būdus.
100% EKOLOGIŠKA.
Nuo 2020 m. savo elektros energijos poreikius visame pasaulyje patenkinsime vien tik energija iš atsinaujinančių energijos šaltinių.

EFEKTYVUS ENERGIJOS REGENERAVIMAS
BMW grupė daro tiesioginį poveikį savo gamyklose ir kitose savo veiklos vykdymo vietose generuojamai CO2 emisijai ir šioje srityje jau diktuoja efektyvaus išteklių valdymo standartus. Iki 2030 metų savo veiklos vykdymo vietose generuojamą CO2 emisiją sieksime sumažinti 80 procentų. Šiuo tikslu visą išorinę elektros energiją gauname iš atsinaujinančių energijos šaltinių. Be to, nuo 2021 metų mūsų gamyklos ir kitos veiklos vykdymo vietos veiks jokio poveikio klimatui nedarančiu būdu: visų pirma, to pasieksime sumažinę bendrąjį energijos sunaudojimą ir, antra, ten, kur tik įmanoma, pradėję naudoti mūsų pačių pagamintą energiją iš atsinaujinančių energijos šaltinių. Siekdami šių tikslų, sistemingai investuojame į mūsų veiklos vykdymo vietų energetinio efektyvumo optimizavimą ir konkrečiose vietose atliekame tyrimus dėl tinkamiausio energijos gavimo būdo, pavyzdžiui, kiekvienu konkrečiu atveju sprendžiame, ar energiją išgauti iš vandenilio, biodujų, geoterminių energijos šaltinių. Tam tinkamose vietose svarbiausią poveikį gali turėti ekologiško vandenilio naudojimas, todėl šiuo metu bandomojoje gamykloje atliekame vandenilio šilumos generavimo efektyvumo tyrimus. Be to, pakartotinai naudodami daugiau procesuose susidariusių šilumos atliekų ir užtikrindami terminius ciklus, mes mažiname šilumos poreikį ir taip tuo pačiu metu optimizuojame energetinį savo gamybos efektyvumą. Tokių skaitmeninių technologijų kaip duomenų analizė naudojimas leidžia, pasitelkus išmanųjį valdymą, sumažinti ne tik elektros energijos sunaudojimą, bet ir susidariusio metalo laužo kiekį.
MŪSŲ GAMYKLOSE TAUSUMAS YRA KASDIENYBĖ.

BMW Group gamykla Leipcige
Tai efektyvumo kupina atmosfera: BMW Group gamykla Leipcige yra viena iš moderniausių ir tausiausių transporto priemonių gamybos vietų pasaulyje. Nuo 2013 m. čia nuo gamybos linijų nurieda automobiliai su elektrine pavara ir lengvomis CFRP važiuoklėmis. Ši gamykla yra pirmoji automobilių gamykla visoje Vokietijoje, kur didelė dalis darbų atliekama, naudojant elektrą iš keturių specialiai šiam tikslui skirtų vėjo jėgainių. Inovatyvioje akumuliatorių fermoje, kurią sudaro apie 700 BMW i3 aukštos įtampos akumuliatorių, vienu metu imamės daugybės priemonių, siekdami efektyvaus išteklių ir energijos valdymo gamyboje. Pirma, nuolat stengiamės pailginti baterijų eksploatavimo trukmę. Antra, baterijų fermoje yra kaupiama perteklinė vėjo jėgainių energija, kai pasiūla viršija paklausą, o esant nepakankamam elektros energijos tiekimui, naudojamas sukauptas energijos perteklius. Tokiu būdu mes prisidedame prie viešojo elektros tinklo stabilumo.

BMW Group gamykla Dingolfinge
Galime pirmauti tik naudodami radikalias priemones: Didžiausia BMW Group transporto priemonių gamykla Europoje, naudodama inovatyvias gamybos technologijas ir gamybos įrangą, gamykla Dingolfinge per pastaruosius dešimt metų sugebėjo trečdaliu sumažinti ir išteklių suvartojimą, ir teršalų išmetimą. Dedant šias pastangas, naujajame energijos centre remiamasi labai efektyviu elektros ir šilumos generavimu, papildomai naudojant kombinuotą šilumos ir elektros energijos gamyklą (termofikacinę elektrinę). Joje dujos paverčiamos elektros energija, o proceso metu susidariusi šiluma naudojama kaip energijos šaltinis. Naudodama termofikacinę elektrinę ir vieną iš didžiausių fotovoltinės stogo dangos sistemą Vokietijoje, gamykloje pagaminama beveik pusė jai reikalingos elektros energijos. Likusi poreikio dalis patenkinama, naudojant tik „žaliąją“ energiją iš išorinių elektros energijos tiekėjų. Kalbant apie atliekas ir visų pirma jų šalinimą, ypač siekiama įgyvendinti visos įmonės tausumo strategiją. Ir šiuo klausimu gamyklos Dingolfinge rezultatai yra aukščiausi, taikant veiksmingas perdirbimo priemones, pavyzdžiui, naudojant naujovišką presavimo įrangą, kurios 99,8 % perdirbimo rodiklis yra įspūdingas.

BMW Group gamykla Šenjange
Dar daugiau naujovių, dar mažiau emisijos. Be Europos ir Brazilijos gamyklų, kurioms elektros energiją įsigyjame tik iš atsinaujinančių energijos šaltinių, Šenjango gamykloje turime efektyviausią fotovoltinę sistemą iš visų šiuo metu veikiančių BMW Group gamyklų, kurios didžiausia galia yra 15,1 megavatų.

ATSAKOMYBĖ YRA MŪSŲ VAROMOJI GALIA.
Įgyvendindami tokius projektus kaip „Kobalto naudojimas plėtrai“, savo tausumo strategiją po truputį perkeliame į savo aplinką ir tokiu būdu į visus pridėtinės vertės kūrimo grandinės etapus. Ne tik savo gairėmis, bet ir palaikymu bei skatinimu, galime užtikrinti, kad mūsų partneriai tiekimo grandinėje taip pat sistemiškai atitiktų aukštus socialinius ir aplinkos apsaugos standartus.
100%
žalioji elektros energija - dėl jos naudojimo gaminant mūsų naudojamus akumuliatorius sudarėme sutartį su tiekėjais.
AUKŠTOS ĮTAMPOS BATERIJOS SĖKMĖS ISTORIJA

Perdirbame akumuliatorius.
Efektyvus iki paskutinio volto: Visame pasaulyje priimame panaudotus aukštos įtampos BMW akumuliatorius net ir tais atvejais, kai toks reikalavimas nėra numatytas teisės aktuose. Savo „antrojo gyvenimo“ metu mūsų transporto priemonių akumuliatoriai yra naudojami stacionariuose energijos kaupimo įrenginiuose, kuriuos sėkmingai įrenginėjame savo veiklos vykdymo vietose visame pasaulyje. Tokiu būdu grąžiname atsinaujinančią energiją į elektros tinklą, padidindami jo stabilumą ir mažindami energijos sąnaudas vartotojams. Mes nesustojame ir judame toliau siekdami, kad gamybos vietoje nebūtų išmetama CO2. Geriausias to pavyzdys yra BMW Group gamykla Leipcige su saugyklos ferma, kurią sudaro apie 700 BMW i3 akumuliatorių. Atsinaujinančios energijos šaltinių saugykloje akumuliatoriai padeda kaupti vėjo energijos perteklių ir vėl grąžinti ją į elektros tinklą. Be to, mažėja ir gamybai reikalingos energijos sąnaudos.

Akumuliatorių perdirbimas.
Kai akumuliatoriai tampa nebetinkami eksploatuoti ir stacionarioje saugykloje, siekiame kuo daugiau juos perdirbti ir gauti vertingų išteklių. Todėl galime pagaminti itin aukštos kokybės perdirbtas medžiagas, skirtas naujų ličio jonų akumuliatorių gamybai. Siekdami vystyti tokį perdirbimo būdą, kuris leistų perdirbti iki 96 procentų atliekų, įskaitant grafitą ir elektrolitus, bendradarbiaujame su Duesenfeld, Vokietijos atliekų perdirbimo specialistais. Šiuo metu po šio proceso lieka tik elektrolitų tirpalu sudrėkinti termoplastikai. Šiuo metu po šio proceso lieka tik elektrolitų tirpalu sudrėkinti termoplastikai.

Mūsų tiekėjų išteklių efektyvumas.
Tendencijų nustatymas dar prieš pradedant gamybą: Esame tausumo pradininkai, todėl mūsų žodis yra labai svarbus tiekėjams ir mes tuo naudojamės. Būtent todėl sutarėme su savo elementų gamintojais, kad išorinei penktosios kartos akumuliatorių gamybai bus naudojama tik žalioji energija. Šios priemonės iki 2030 metų leis sumažinti CO2 emisiją apie dešimčia milijonų tonų, o tai apytiksliai atitinka vieną milijoną gyventojų turinčio miesto, pavyzdžiui, Miuncheno generuojamą CO2 kiekį per metus. Dalyvaudami Anglies junginių išskyrimo ribojimo projekte (angl. „Carbon Disclosure Project“; CDP), palaikome savo tiekėjus imantis priemonių sumažinti išmetamą CO2 kiekį ir padidinti atsinaujinančių energijos šaltinių dalį.


TAUSUMO BEIEŠKANT: BMW MOBILUMAS MIESTE.
Mes visada siekiame suteikti 100 %, ypač kai tai susiję su tausaus vairavimo malonumu. Būtent todėl, siekdami savo įmonių tikslų ir juos įgyvendindami, ieškome naujų kelių automobilių pramonėje, kuriuos atveriame ir savo klientams, turėdami didžiausią pasaulyje elektrifikuotų modelių parką.
Tačiau mums to nepakanka. Su BMW eDrive Zones palaikome laipsnišką teritorijų, kuriose išmetamųjų teršalų kiekis yra nulinis arba mažas, įgyvendinimą Europos miestuose ir miestų teritorijose. BMW eDrive Zones yra skaitmeninė paslauga BMW įkraunamiems hibridams, kuri automatiškai atpažįsta šias aplinkosaugines zonas ir imasi veiksmų. Kai transporto priemonė įvažiuoja į šią zoną, ji automatiškai persijungia į visiškai elektrinę pavarą ir tokiu būdu važiuoja per zoną neišmesdama jokių teršalų. Už tai BMW net siūlo atlygį. Pagal BMW Points programą taškai kaupiami už kiekvieną nuvažiuotą kilometrą naudojant elektrą, o aplinkosaugos zonose šių taškų suteikiama dvigubai daugiau. Taškus galima iškeisti, pavyzdžiui, į nemokamą įkrovimą BMW Charging įkrovimo stotelėse.
4 100
Iki 2021 m. Vokietijoje įrengsime 4100 savo elektromobilių įkrovimo stotelių. Todėl mūsų darbuotojai gali patogiai ir patraukliomis sąlygomis įkrauti savo transporto priemones. Apie pusę įkrovimo stotelių taip pat bus atviros visuomenei.
*Koncepcinis BMW i4 automobilis:
BMW i4 konceptas – tai pardavimui neskirtas koncepcinis automobilis. Vėlesnė BMW i4 koncepto serijos versija dar nėra patvirtinta, kol kas nežinomi ir sąnaudų duomenys.