BMW 5 SERIJOS APŽVALGA

Penktoji BMW serija toliau tęsia „Naujosios klasės“ tradicijas – tai technologinę pažangą demonstruojantys dinamiški modernaus dizaino automobiliai, išsiskiriantys galingais varikliais ir prabangių automobilių klasei būdingu patogumu. Tokios eksterjero detalės kaip dvigubos priekinės grotelės arba Hofmeister Kink durelių lango įlinkis C statramstyje pusę amžiaus buvo laikomos sportiško verslo sedano stiliaus etalonu ir skiriamaisiais ženklais. Be to,  BMW 5 serijos automobiliai buvo pirmieji BMW automobiliai, pradėję naują skirtingų automobilių serijų ženklinimo etapą: pirmasis skaičius žymėjo automobilio seriją, kiti du skaitmenys teikė su varikliu susijusią informaciją. Vėliau ši ženklinimo sistema buvo pritaikyta visoms ateities automobilių serijoms. 1975 m. šią sistemą perėmė  BMW 3 serija, 1976 m. naujasis ženklinimas buvo pritaikytas BMW 6  serijai, o 1977 m. BMW 7 serija taip pat imta ženklinti naujai.

Skaityti daugiau

PENKIOS BMW 5 SERIJOS CHARAKTERISTIKOS.

  • 01 Įspūdinga vairavimo dinamika
  • 02 Grakšti, moderni išvaizda
  • 03 Patogus ir elegantiškas interjeras
  • 04 Naujausios technologijos
  • 05 Nepriekaištingas BMW ConnectedDrive užtikrinamas ryšys naudojantis visomis paslaugomis
BMW 5 serijos sedanas, 6 kartų modeliai stovintys greta

TRUMPA BMW 5 SERIJOS ISTORIJA.

Jau pusę amžiaus BMW 5 serijos automobiliai užima lyderių pozicijas savo klasės kategorijoje ir visame pasaulyje yra laikomi aukščiausios klasės verslo sedano etalonu. Išsamiau susipažinkite su BMW 5 serijos automobilių istorija.

Skaityti daugiau

TRUMPA BMW 5 SERIJOS ISTORIJA.

PIRMOJI BMW 5 SERIJOS KARTA

 BMW 520 (E12) stovinčio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš priekio

(BMW E12)

1972 m.  rinkai buvo pristatytas pirmasis legendinio automobilių dizainerio Paul Bracq (Polio Brako) sukurtas BMW. Jau tada penktoji BMW serija galėjo pasigirti visomis savybėmis, kuriomis ir ateityje išsiskirs aukštesnės klasės vidutinio dydžio sedanai: pribloškiančios išvaizdos priekinėmis grotelėmis, dvigubais priekiniais žibintais, ištęstu siluetu ir BMW automobiliams būdinga galinių varančiųjų ratų pavara. Šias savybes papildė puikių charakteristikų pakaba – sportiškumo, saugumo ir patogumo derinio išraiška. Vairuoto erdvėje dėmesys telkiamas ne į įmantrias detales, čia dominavo griežtas funkcionalumas. Interjeras žavėjo haptinėmis savybėmis išsiskiriančiomis medžiagomis ir patogumu. 

Kitais metais rinkoje pasirodė dar galingesni modeliai: 107 kW (145 AG) galios varikliu apsiginklavęs BMW 525 ir BMW 528, kurio variklis galėjo išvystyti 121 kW (165 AG) galią.

1977 m. buvo atnaujintas visų automobilių dizainas: šiek tiek link priekinio stiklo pakeltas variklio gaubtas, padidinti galiniai žibintai, o 6 cilindrų variklius turinčiuose BMW 525 ir 528 modeliuose imti montuoti dvigubi karbiuratoriai. Tai leido padidinti šių automobilių galią. Pagaminus šiek tiek mažiau kaip 700 000 šių automobilių, jų gamyba buvo nutraukta – į gamybos linijas ėmė riedėti naujasis penktosios serijos BMW (E28).

Gamybos laikotarpis: 1972 – 1981 
Varikliai: 1,8 – 3,5 litrų (66 – 160 kW, 90 – 218 AG), 4 ir 6 cilindrų
Ilgis/plotis/aukštis: 4 620 mm/1 690 mm/1 425 mm

ANTROJI BMW 5 SERIJOS KARTA

BMW 5 serijos sedanas (E28) stovinčio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš šono

(BMW E28)

Šis pirmosios kartos penktąją seriją pakeitęs automobilis nuo savo pirmtakų pirmiausia skyrėsi technologine pažanga. Be to, automobilio dizainas įgavo ryškesnį pavidalą, išsiskyrė tikslesniais kontūrais, o paaukštinus galinę dalį, tapo dar aerodinamiškesnis. Priekinė automobilio dalis išliko nepakeista – su dvigubais priekiniais žibintais radiatoriaus grotelėse. Pirmą kartą buvo pristatytos tokios visiškai naujos technologijos kaip stabdžių antiblokavimo sistema (ABS), oro pagalvės, elektroninis variklio valdymas, išmetimo dujų kataliziniai konverteriai ir borto kompiuteris. Tuo metu beveik visuose varikliuose jau buvo sumontuota įpurškimo į įsiurbimo kolektorių technologija.

1983 m. į penktosios serijos BMW buvo pirmą kartą sumontuotas dyzelinis variklis: 85 kW (115 AG) galią galėjęs išvystyti BMW 524td modelis tuo metu buvo greičiausias dyzeliniu varikliu varomas sedanas visame pasaulyje. 

1985 m. pasirodė pirmasis penktosios serijos M automobilis – sportinis BMW M535i sedanas pademonstravo, kad išskirtinės vairavimo charakteristikos būdingos ne tik egzotiniams sportiniams automobiliams. Į šį rankų darbo BMW M5 automobilį buvo montuojamas vienaeilis 6 cilindrų ir 3,5 litrų darbinio tūrio BMW M635Csi automobilio variklis, galėjęs išvystyti 210 kW (286 AG) galią. Mažesnės automobilio proporcijos leido sukurti orumu alsuojančią išvaizdą.

E12 automobilio M versijas BMW M GmbH nedideliais kiekiais gamino dar 1974 metais. Tuo metu šios serijos raidos etapo pabaigą ženklino BMW M535i modelis. Didelis priekinis aptakas automobiliui suteikė išskirtinį charakterį, o 6 cilindrų 160 kW (218 AG) galios variklis užtikrino itin sportiškas vairavimo charakteristikas.

Iki 1987 m. pabaigos iš gamyklos išriedėjo daugiau kaip 722 000 penktosios BMW serijos automobilių (E28).

Gamybos laikotarpis: 1981 – 1987 
Varikliai: 1,8 – 3,5 litrų (66 – 210 kW, 90 – 218 AG) 4 ir 6 cilindrų
Ilgis/plotis/aukštis: 4 620 mm/1 700 mm/1 415 mm

TREČIOJI BMW 5 SERIJOS KARTA

BMW M sedanas (E34) važiuojančio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš priekio

(BMW E34)

1988 m. sausį pristatyti naujieji penktosios BMW serijos modeliai (E34) buvo gerokai didesni ir platesni už savo pirmtakus, be to, jų oro pasipriešinimo koeficientas tesiekė 0,3 šimtųjų vertę, užtikrinusią dar geresnes aerodinamines savybes. Tai reiškė, kad visi benzininiais varikliais varomi penktosios BMW serijos automobiliai jau galėjo išvystyti didesnį kaip 200 km/h greitį. Ilga važiuoklės bazė ir beveik tolygus svorio paskirstymas priekinei ir galinei ašims leido užtikrinti sportiškas ir dinamiškas šių automobilių vairavimo charakteristikas, būdingas modeliams nuo keturių cilindrų variklį turinčio BMW 518i iki tais pačiais metais pristatyto BMW M5, išsiskyrusio 232 kW (315 AG) galia. 

1991 m. automobilių vairuotojus nustebino BMW 5 serijos Touring – BMW pirmą kartą pristatė vidutinio dydžio universalą E segmento kategorijoje. Ypatinga šio automobilio savybė buvo nepriklausomai nuo bagažinės durelių atsidarantis galinis langas. Siekiant dar didesnio saugumo, taip pačiais metais į dureles buvo pradėta montuoti šoninio smūgio apsaugos sistema.

1992 m. pasaulį išvydo BMW 525iX – pirmasis penktosios serijos BMW automobilis su visų varančiųjų ratų pavara. Be to, į penktosios BMW serijos modelius buvo pirma kartą pradėti montuoti V8 tipo varikliai, kurie BMW 530i ir BMW 540i modeliuose veikė ypatingai sklandžiai. BMW M5 automobiliuose ir toliau buvo montuojamas vienaeilis 6 cilindrų variklis, tačiau jo darbinis tūris buvo padidintas iki 3,8 litrų. Tai leido išvystyti net 250 kW (340 AG) galią. Galingesne tapusiai BMW M5 šeimai priklausė ir Touring versija. 

1995 metais buvo nutraukta šios serijos sedanų gamyba, tuo tarpu BMW 5 serijos Touring automobilių prekyba tęsėsi iki 1996 metų. Iš viso buvo pagaminta 1,3 milijono šių automobilių.

Gamybos laikotarpis: 1988 – 1996 
Varikliai: 1,8 – 4,0 litrų (83 – 250 kW, 113 – 340 AG), 4, 6 ir 8 cilindrų
Ilgis/plotis/aukštis: 4 720 mm/1 751 mm/1 412 – 1 421 mm 

KETVIRTOJI BMW 5 SERIJOS KARTA

BMW 5 serijos sedanas (E39) stovinčio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš šono

(BMW E39)

Nepaisant didesnių išmatavimų, BMW 5 serijos automobilių (E39) kėbulo svoris išliko nepakitęs. Tokį rezultatą leido pasiekti didesnio aliuminio kiekio naudojimas ir lengvasvorė aliuminio pakaba. Dar daugiau – dėl to gerokai padidėjo kėbulo atsparumas sukimo apkrovoms. Be to, 1995 m. automobilių prekybos salonuose pasirodžiusi penktoji BMW serija (E39) išsiskyrė puikiomis atsparumo rūdijimui savybėmis – daugiau kaip trys ketvirtadaliai kėbulo paviršiaus buvo dengiama karštojo dengimo galvanine danga. Daugybę detalių turinti elegantiška kėbulo konstrukcija pasižymėjo rekordine pasipriešinimo oro srautui koeficiento verte – tai buvo geriausias rezultatas atitinkamoje automobilių kategorijoje. Siekiant užtikrinti didesnį saugumą, atsirado galimybė į automobilius montuoti iki dešimties oro pagalvių.

1997 m. BMW 5 serijos asortimentas pasipildė Touring versija. 1998 metai buvo paženklinti naujos dyzelinių variklių technologijos debiutu: pasitelkusi pirmuosius vienaeilius 6 cilindrų variklius su naująja Common Rail įpurškimo technologija, BMW pasauliniu mastu ėmė diktuoti vėliau daugybę metų galiojusius dyzelinių variklių techninių charakteristikų ir efektyvumo standartus. Šie modernūs varikliai, pradedant 4 cilindrų dyzeliniu varikliu ir baigiant į BMW M5 montuotu itin galingu V8 tipo 294 kW (400 AG) galios varikliu, išsiskyrė puikiomis charakteristikomis ir ypatingai sklandžiu veikimu.

2000 m. dienos šviesą išvydo atnaujinto dizaino BMW 5 serijos modelis – kampuoti rūko žibintai įgavo apvalias formas, o tuo metu atnaujintais ir apvadais dekoruotais priekiniais žibintais BMW automobiliai puikuojasi iki šiol. Daugiau kaip 1,48 milijono automobilių (įskaitant 266 000 Touring modelių) – BMW 5 serija galėjo drąsiai didžiuotis rekordiniais pardavimų skaičiais iki pat 2004 metų, kai šių modelių gamyba buvo nutraukta.

Gamybos laikotarpis: 1995 – 2004 
Varikliai: 2,0 – 5,0 litrų (85 – 294 kW, 115 – 400 AG), 4, 6 ir 8 cilindrų
Ilgis/plotis/aukštis: 4 775 – 4 805 mm/1 800 mm/1 435 – 1 445 mm

PENKTOJI BMW 5 SERIJOS KARTA

BMW 5 serijos sedanas (E60) važiuojančio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš priekio

(BMW E60, E61)

2003 m. pasirodžiusio charakteringų formų BMW 5 serijos sedano (E60/60) dizainas buvo kuriamas vadovaujant automobilių dizaineriui Chris Bangle (Kris Bengl). Besikeičiantis nepakartojamas šviesų iš šešėlių žaismas įgaubtuose iš išgaubtuose kėbulo paviršiuose sukūrė galia ir dinamiškumu spindinčią išvaizdą. Šio automobilio valdymo koncepcija buvo perimta iš prabangių automobilių kategorijai priklausančio BMW sedano – įvairias BMW 5 serijos automobilio sistemas vairuotojai galėjo valdyti naudodamiesi iDrive technologija. Šią technologiją, kartu su projekciniu ekranu, buvo galima pasirinkti papildomai. Projekcinis ekranas svarbiausią su kelione susijusią informaciją rodė vairuotojo regėjimo lauke, tiesiai ant priekinio automobilio stiklo. 

Naujasis penktosios serijos sedanas buvo didesnis ir erdvesnis už savo pirmtaką, tačiau daugiau nesvėrė – priklausomai nuo konkretaus modelio, jis buvo net iki 75 kg lengvesnis. Vienas iš lengvasvorę konstrukciją nulėmusių veiksnių buvo iš aliuminio pagaminta priekinė automobilio dalis, kuri, kartu su likusia plienine kėbulo dalimi, tapo automobilių kėbulo konstrukcijos tendencija. 

Tuo metu jau buvo galima papildomai pasirinkti ir adaptyviuosius posūkių bei stabdymo žibintus. Dar daugiau – kartu su šiais penktosios BMW serijos automobiliais debiutavo ir dinaminė svyravimų stabilizavimo sistema bei aktyvioji pastovaus greičio palaikymo sistema. Šios sistemos, veikusios kartu su sportine pakaba, užtikrino neprilygstamą vairavimo dinamiką atitinkamoje automobilių klasėje. Vienaeiliai 6 cilindrų varikliai žavėjo naująja Common Rail įpurškimo technologija dyzelinių variklių kategorijoje, o benzininių variklių šeima galėjo pasigirti Bi-VANOS vožtuvų valdymo sistemos pranašumais. 

Pasauliui pasitikus 2005 metus, rinkai buvo pristatytas milžiniškos galios varikliu apsiginklavęs BMW M5. Tai buvo 5 litrų darbinio tūrio V10 tipo variklis, galėjęs išvystyti net 373 kW (507 AG) galią. Šis dinamiškas sedano arba Touring versijos sportinis automobilis tada buvo vienas greičiausių automobilių visame pasaulyje.

2007 m. šio automobilio išvaizda tapo dar modernesne: buvo atnaujintas žibintų ir bamperių dizainas, nuodugniai rekonstruota iDrive sistema.

Gamybos laikotarpis: 2003 – 2010 
Varikliai: 2,0 – 5,0 litrų (120 – 373 kW, 163 – 507 AG), 4, 6, 8 ir 10 cilindrų
Ilgis/plotis/aukštis: 4 841 – 4 855 mm/1 846 mm/1 468 – 1 512 mm

BMW 5 SERIJOS GRAN TURISMO.

BMW 5 serijos Gran Turismo (F07) važiuojančio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš priekio

(BMW F07)

BMW kartu su savo penktąja serija vairuotojams pasiūlė ir visiškai naujo segmento automobilį – BMW 5 serijos Gran Turismo modelį, išsiskyrusį sedanui, universalaus didesnio pravažumo automobiliui (SAV) ir klasikiniam Gran Turismo modeliui būdingų savybių deriniu. Šis automobilis tiesiog spindėjo elegancija, pasižymėjo erdvumu, patogumu ir BMW automobiliams būdinga vairavimo dinamika.

Kupė kėbulo tipo stogo linijos ir ištęsti šonų kontūrai harmoningai derėjo prie didelių BMW būdingos formos priekinių grotelių ir plačios galinės automobilio dalies, kurios plotį dar labiau išryškino L formos galiniai žibintai ir horizontalios linijos. Įvairios penktosios BMW serijos Gran Turismo modelio variklių versijos, standartinė dinamiško vairavimo valdymo sistema Dynamic Driving Control ir 8 pavarų automatinė transmisija užtikrino aukščiausio lygio dinamiką ir efektyvumą. Automobilio pakaba žavėjo tokiomis techninėmis naujovėmis kaip dvisvirtė priekinė ašis, integruotoji V tipo galinė ašis ir papildomai pasirenkama integruotoji aktyvaus vairavimo sistema. 

Interjeras stebino proporcingais matmenimis, universaliomis erdvės išnaudojimo galimybėmis, paaukštintomis sėdynėmis ir dideliais langais, o rinktinių medžiagų panaudojimas tapo puikiu šios prabangios aplinkos baigiamuoju akcentu. BMW iDrive technologija vairuotojams leido patogiai naudotis išplėstinėmis BMW 5 serijos Gran Turismo automobilio funkcijomis, pavyzdžiui, papildomai pasirenkama BMW ConnectedDrive technologija, išsiskyrusia tokiomis pagalbos vairuotojui sistemomis kaip įspėjimo apie nukrypimą nuo eismo juostos sistema, BMW naktinio matymo sistema ir automatinė tolimųjų šviesų reguliavimo sistema. Be to, interneto ryšys suteikė galimybę naudotis BMW internetinėmis paslaugomis ir telepaslaugomis.

Gamybos laikotarpis: 2009 – 2017 
Varikliai: 2,0 – 4,4 litrų (135 – 330 kW, 184 – 450 AG), 4, 6 ir 8 cilindrų
Ilgis/plotis/aukštis: 4 998 mm/1 901 mm/1 559 mm

ŠEŠTOJI BMW 5 SERIJOS KARTA

BMW 518d sedanas (F10 LCI) važiuojančio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš šono

(BMW F10, F11)

2010 metų BMW 5 serijos modelius galima drąsiai vadinti pačia sėkmingiausia šių automobilių karta – buvo parduota daugiau kaip du milijonai šios serijos modelių. Sportiškas ir elegantiškas dizainas, BMW būdingas absoliutus vairavimo malonumas ir pažangių technologijų gausa užtikrino tvirtas šių automobilių pozicijas verslo sedanų kategorijoje.

Pasirinkus išmaniąją visų varančiųjų ratų pavaros sistemą BMW xDrive, varančioji jėga į ratus buvo paskirstoma priklausomai nuo konkrečios situacijos. 300 kW (407 AG) galią galėjęs išvystyti V8 tipo BMW Twin Power Turbo variklis tuo metu buvo pats galingiausias benzininis variklis. Jo atitikmuo dyzelinių galiūnų kategorijoje buvo vienaeilis šešių cilindrų ir 220 kW (300 AG) galios variklis. 2010 metų rugsėjį pasirodė penktajai BMW serijai skirtas M serijos įrangos komplektas – nuo tada penktosios BMW serijos automobiliai galėjo išsiskirti dar sportiškesniu eksterjeru ir interjeru. Sportinė M pakaba, aerodinaminės M įrangos paketas ir M serijos lengvojo lydinio ratlankiai leido sukurti ypatinga galia alsuojantį charakterį. Sportišką interjero aplinką dar labiau išryškino sportinės M serijai būdingo dizaino sėdynės, odinis M vairas, M serijos pavarų svirties antgalis ir M interjero apdaila.

2013 m. atliktų pakeitimų rezultatas – atnaujintas dizainas ir papildomos variklių pasirinkimo galimybės. Tuo metu į šios serijos automobilius jau buvo galima montuoti priekinius ksenono žibintus, įdiegti standartinę Bluetooth ryšiu prijungiamą laisvų rankų sąsają.

2016 m. buvo pristatytas penktosios BMW serijos hibridas. BMW 530e iPerformance modelyje buvo sumontuotas įkraunamas hibridinis variklis, o tai leido keliauti negeneruojant jokios emisijos. Šis hibridinis modelis pasižymėjo visomis BMW automobiliams būdingomis charakteristikomis – vairavimo dinamika, patogumu ir efektyvumu.

Gamybos laikotarpis: 2010 – 2017 
Varikliai: 2,0 – 4,4 litrų (105 – 423 kW, 143 – 575 AG), 4, 6 ir 8 cilindrų
Ilgis/plotis/aukštis: 4 899 – 5 039 mm/1 860 mm/1 464 – 1 471 mm

SEPTINTOJI BMW 5 SERIJOS KARTA

BMW 530e sedanas (G30) įkraunamo automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš priekio

(BMW G30, G31)

2017 m. BMW 5 serija sportinio verslo sedano koncepciją perkėlė į visiškai naują lygmenį: automobilių dizainas išsiskyrė BMW būdingomis proporcijomis, ilga važiuoklės baze, prailgintu variklio gaubtu ir aptakiomis stogo linijomis. Ryškius paviršius ir tikslius kėbulo kontūrus nepriekaištingai papildė šios serijos automobilių plotį išryškinantis akcentas – su priekiniais žibintais sujungtos BMW būdingos formos priekinės grotelės. 

Efektyvūs ir šiuolaikiški varikliai, tarp kurių buvo ir hibridinių versijų, užtikrino savo kategorijoje sau lygių neturinčią vairavimo dinamiką. Vairavimo malonumą dar labiau stiprino papildomai pasirenkama adaptyvioji pakaba ir integruotoji aktyvaus vairavimo sistema. 

Kritinėse eismo situacijose saugumą garantavo pažangios pagalbos vairuotojui sistemos. Kritinėse eismo situacijose saugumą garantavo pažangios pagalbos vairuotojui sistemos.

Atnaujinus šią automobilių seriją 2020 metais, buvo aiškiai sudėlioti eksterjero dizaino akcentai: priekinių grotelių išvaizda įgavo naują pavidalą, buvo išplėstos kėbulo dažų pasirinkimo galimybės, priekiniai žibintai tapo plokštesni, be to, buvo galima papildomai pasirinkti lazerinius priekinius žibintus. Interjeras džiugino atnaujintomis ir patogiomis sėdynėmis, o pagalbos vairuotojui sistemos jau turėjo avarinio koridoriaus ir automatinio transporto priemonės stabdymo miestuose funkcijas.

Gamybos laikotarpis: 2017 – iki šiol
Varikliai: 1,6 – 4,4 litrų (110 – 467 kW, 150 – 635 AG), 4, 6 ir 8 cilindrų
Ilgis/plotis/aukštis: 4 936 – 5 001 mm/1 868 – 1 903 mm/1 467 – 1 479 mm

BMW naudoti automobiliai stovintys BMW atstovybės priešakyje

BMW NAUDOTI AUTOMOBILIAI.

BMW 5 serijos sedanas (G30) važiuojančio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš šono

BMW 5 SERIJOS SEDANAS.

BMW 5 serijos M sedanas (G30) važiuojančio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš priekio

BMW 5 SERIJOS M SEDANAS.

BMW 5 serijos Touring (G31) stovinčio automobilio trijų ketvirčių vaizdas iš šono

BMW 5 SERIJOS TOURING.

Degalų sąnaudos ir CO₂ emisija

  • BMW 5 serijos sedanas:
    Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 10,7–1,7
    CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 246–39

    BMW 5 serijos M sedanas:
    Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 10,7
    CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 246

    BMW 5 serijos įkraunami hibridiniai sedanai:
    Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 2,3–1,7
    CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 53–39

    BMW 5 serijos Touring:
    Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 8,3–1,8
    CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 189–42

    BMW 5 serijos įkraunamas hibridinis Touring:
    Degalų sąnaudos l/100 km (mišriu režimu): 2,4–1,8
    CO2 emisija g/km (mišriu režimu): 54–42

    Informacija apie degalų sąnaudas, CO2 emisiją ir elektros energijos sąnaudas bei elektra nuvažiuojamą atstumą nustatyta pagal tipo patvirtinimo metu galiojusią matavimų procedūrą ir atitinka Europos Reglamentą (EB) Nr. (EU) 715/2007. Nustatant nuvažiuojamo atstumo vertes pagal WLTP reikalavimus, yra atsižvelgiama į bet kokią papildomą įrangą. Oficialios nuo 2021 metų sausio 1 dienos tvirtinamų automobilių specifikacijos nustatomos tik pagal WLTP reikalavimus. Daugiau informacijos apie NEDC ir WLTP verčių nustatymo metodus rasite šiuo adresu: www.bmw.de/wltp